Marvin Postat 11 december 2012 Postat 11 december 2012 Har någon av er något bra tips på fisk eller annat djur som käkar sjöstjärnor(Asterina)? Grejen är att dom förökar sig expolsionsartat och är på och käkar på mina koraller, min gröna stjärnpolyp blev uppkäkad...Sen är jag sugen på att skaffa en mandarinfisk, men har hört att dom ska vara svåra med maten. Stämmer det? Något man ska tänka på isf? Citera
ormet Postat 11 december 2012 Postat 11 december 2012 Om du gillar att läsa engelska så har Coral Magazine Volym 8 nummer 6 (september/oktober) ett par kanonartiklar om Mandariner. Finns i tidningskiosken i app store för iOS-enheter. Citera
patrikk Postat 11 december 2012 Postat 11 december 2012 Harlekinräka käkar sjöstjärnor.äter de alla typer av sjöstjärnor? om man har små ormsjöstjärnor och en stor samt en stor sandvändande sjöstjärna hur klarar de sig? Citera
pegekin Postat 11 december 2012 Postat 11 december 2012 Har någon av er något bra tips på fisk eller annat djur som käkar sjöstjärnor(Asterina)? Grejen är att dom förökar sig expolsionsartat och är på och käkar på mina koraller, min gröna stjärnpolyp blev uppkäkad...Sen är jag sugen på att skaffa en mandarinfisk, men har hört att dom ska vara svåra med maten. Stämmer det? Något man ska tänka på isf?Vanligtvis så äter mandarinen olika kräftdjur som lever i den levande stenen men dom kan även äta artemia och super shrimps (frysmat) de gör alla fall min. De e noga att du kollar i butiken före du köper en mandarin att den äter där,frysmat då av någe slag,annars kan den svälta ihjäl hos dig. Sen bör det vara ganska lugnt i akvariet,inte några glupska fiskar för då hinner inte mandarinen få nån mat alls,(den tar väldigt god tid på sig att äta,inget slafsande där inte) Citera
mikoto Postat 11 december 2012 Postat 11 december 2012 äter de alla typer av sjöstjärnor? om man har små ormsjöstjärnor och en stor samt en stor sandvändande sjöstjärna hur klarar de sig?Alla sjöstjärnor verkar illa ute ja. Ormstjärnor verkar de inte bry sig om dock. Tyvärr åker nog sandstjärnan först då det finns mer att äta på den och därför borde vara ett "bättre" byte för räkan. Så sälj av sandstjärnan ifall du funderar på räkan. Citera
nike83 Postat 11 december 2012 Postat 11 december 2012 Alla sjöstjärnor verkar illa ute ja. Ormstjärnor verkar de inte bry sig om dock. Tyvärr åker nog sandstjärnan först då det finns mer att äta på den och därför borde vara ett "bättre" byte för räkan. Så sälj av sandstjärnan ifall du funderar på räkan.detta fick jag erfara nu när han gick på min ena sandvändande sjöstjärna. den bor numera i sumpen (bättre än döden)! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.