Gå till innehåll

Två saker


Marvin

Rekommenderade inlägg

Har någon av er något bra tips på fisk eller annat djur som käkar sjöstjärnor(Asterina)? Grejen är att dom förökar sig expolsionsartat och är på och käkar på mina koraller, min gröna stjärnpolyp blev uppkäkad...

Sen är jag sugen på att skaffa en mandarinfisk, men har hört att dom ska vara svåra med maten. Stämmer det? Något man ska tänka på isf?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har någon av er något bra tips på fisk eller annat djur som käkar sjöstjärnor(Asterina)? Grejen är att dom förökar sig expolsionsartat och är på och käkar på mina koraller, min gröna stjärnpolyp blev uppkäkad...

Sen är jag sugen på att skaffa en mandarinfisk, men har hört att dom ska vara svåra med maten. Stämmer det? Något man ska tänka på isf?

Vanligtvis så äter mandarinen olika kräftdjur som lever i den levande stenen men dom kan även äta artemia och super shrimps (frysmat) de gör alla fall min.

De e noga att du kollar i butiken före du köper en mandarin att den äter där,frysmat då av någe slag,annars kan den svälta ihjäl hos dig. Sen bör det vara ganska lugnt i akvariet,inte några glupska fiskar för då hinner inte mandarinen få nån mat alls,(den tar väldigt god tid på sig att äta,inget slafsande där inte)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

äter de alla typer av sjöstjärnor? om man har små ormsjöstjärnor och en stor samt en stor sandvändande sjöstjärna hur klarar de sig?

Alla sjöstjärnor verkar illa ute ja. Ormstjärnor verkar de inte bry sig om dock. Tyvärr åker nog sandstjärnan först då det finns mer att äta på den och därför borde vara ett "bättre" byte för räkan. Så sälj av sandstjärnan ifall du funderar på räkan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Alla sjöstjärnor verkar illa ute ja. Ormstjärnor verkar de inte bry sig om dock. Tyvärr åker nog sandstjärnan först då det finns mer att äta på den och därför borde vara ett "bättre" byte för räkan. Så sälj av sandstjärnan ifall du funderar på räkan.

detta fick jag erfara nu när han gick på min ena sandvändande sjöstjärna. den bor numera i sumpen (bättre än döden)!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...