SaltDummie Postat 13 januari 2013 Författare Postat 13 januari 2013 Det närmar sig steg för steg.. Bara o kämpa vidare på stegen.. Tillslut är karet på plats o frugan nöjd.. Mvh Manne Sent from my iPhone using TapatalkJo det närmar sig ganska fort ändå! Den lätta biten är ju kvar som tex rördragning, pumpars placering, Ro-tillverkning, aquascape. (Sista meningen är ironi) ;-) Men det är ju faktiskt då allt de roliga börjar.....//Micke Citera
SaltDummie Postat 13 januari 2013 Författare Postat 13 januari 2013 Mina nuvarande "akvarium" och nyförvärven... Citera
SaltDummie Postat 13 januari 2013 Författare Postat 13 januari 2013 Mina nuvarande "akvarium" och nyförvärven...[ATTACH=CONFIG]88815[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]88816[/ATTACH]En salig blandning i förrådet, leksaker och akvarieutrustnin :-) lite pinsam bild ;-) Dottern brukar kolla till fiskarna när hon står vid spisen o lagar mat Citera
SaltDummie Postat 14 januari 2013 Författare Postat 14 januari 2013 Så då var golvet slipat! Tapetseringen drar förhoppningsvis igång på torsdag eller fredag. Bänken lackas nu i veckan och hoppas att jag kan boka frakt av karet till den 25:e!//Micke Citera
SaltDummie Postat 16 januari 2013 Författare Postat 16 januari 2013 Karet ska komma den 28/1 om allt går som det ska Citera
Atlas Postat 16 januari 2013 Postat 16 januari 2013 Trevligt. Ser ut som hemma hos mej. Samlar grejer på hög inför uppstarten.. Blir nog i samma veva som dej verkar det som. Citera
SaltDummie Postat 16 januari 2013 Författare Postat 16 januari 2013 Trevligt. Ser ut som hemma hos mej. Samlar grejer på hög inför uppstarten.. Blir nog i samma veva som dej verkar det som.Ja det ska bli spännande! En salig röra på skummare, pumpar, PVC, baljor och dunkar! Har fått bygga smala gångar så man kommer fram till fiskarna Ungarnas mängder med leksaker gör inte saken lättare, speciellt då de vill leka med det som står längst in... Och det är bara de som är mest svåråtkomligt som är roligast just nu. De roliga med det hela är väl att se mig klättra över grejorna för att hämta just den grejen som står längst in .Fick besked av Hans på Drakfisken att min Biopelletsreaktor har trillat in. Så nu är man väl ganska komplett i utrustningsväg. Citera
SaltDummie Postat 16 januari 2013 Författare Postat 16 januari 2013 Vad tycker ni? Ska man dra igång med biopellets och fosfatmedia direkt vid uppstart eller man ska ha is i magen och vänta tills inkörningsfasen är över?? Citera
wrang Postat 17 januari 2013 Postat 17 januari 2013 Vad tycker ni? Ska man dra igång med biopellets och fosfatmedia direkt vid uppstart eller man ska ha is i magen och vänta tills inkörningsfasen är över??Direkt vid uppstart för att ta hand om ev skit från börjanSent from my iPhone 4S using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 17 januari 2013 Postat 17 januari 2013 Absolut , tänk på att bio reaktorn kan ta ett par veckor innan rackaren är igång på allvar.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
SaltDummie Postat 17 januari 2013 Författare Postat 17 januari 2013 Absolut , tänk på att bio reaktorn kan ta ett par veckor innan rackaren är igång på allvar.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkDå gör vi så. Vilken mängd ska man börja på? 0,5 Liter? Citera
_Manne_ Postat 17 januari 2013 Postat 17 januari 2013 Då gör vi så. Vilken mängd ska man börja på? 0,5 Liter?Vågar jag inte svara på.. Kör en väldigt liten dos själv.. Typ 4cm i en fr509aMed vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
SaltDummie Postat 17 januari 2013 Författare Postat 17 januari 2013 Kanske bättre att börja på ett par cm och sen öka efterhand man får i fisk och matning kommer igång! Och mäta efter hand så man ligger på rätt nivå. Citera
Laggeman Postat 17 januari 2013 Postat 17 januari 2013 Jag kör på en halvliter i min reaktor åt gången, har varit så att jag vid en påfyllning väntade ut hela satsen innan jag fyllde på, en annan gång fyllde jag på när det fanns en dl kvar, funkar vilket som för mig. Citera
SaltDummie Postat 17 januari 2013 Författare Postat 17 januari 2013 Får väl börja på nån DL så får man se vart man hamnar. Har ju tänkt att karet ska få gå in sig i ca en månad innan fisken kommer i. Ska inte ha så bråttom denna gång. Citera
SaltDummie Postat 17 januari 2013 Författare Postat 17 januari 2013 Hmm kom just på att ett par doppvärmare vore kanske inte fel! Slängde ju mina gamla :-( Jaja bara åka iväg o köpa..... Har ju inte så varmt i huset som i mitt tropiska förråd :-) Håller just nu 24grader där :-) Citera
SaltDummie Postat 18 januari 2013 Författare Postat 18 januari 2013 Karantän akvarium fixat! Vad mycket man har i sina gömmor Där låg även ett sprillans nytt innerfilter som kan nyttjas till karantänen! Kanon, slapp man ju köpa det Citera
SaltDummie Postat 21 januari 2013 Författare Postat 21 januari 2013 Dagens stora händelse. Hämtat min biopelletsreaktor! Bild kommer senare Citera
Atlas Postat 21 januari 2013 Postat 21 januari 2013 Dagens stora händelse. Hämtat min biopelletsreaktor! Bild kommer senare Hmm.. Det är kanske nått jag missat och skulle behöva till mitt kar.. Citera
SaltDummie Postat 21 januari 2013 Författare Postat 21 januari 2013 Hmm.. Det är kanske nått jag missat och skulle behöva till mitt kar..Ja, vill du köra med biopellets så är den ju en fin grej. :-) Kolla bilden sen. Citera
SaltDummie Postat 21 januari 2013 Författare Postat 21 januari 2013 Senaste inköpet. Fauna Marine biopelletsreaktor 50cm. Biopellets ska med inhandlas... Fick presentkort hos Djurmagasinet i Löddeköpinge av frun, får hoppas de har hemma.. Ursäkta Iphonebilden. Citera
SaltDummie Postat 23 januari 2013 Författare Postat 23 januari 2013 4 dagar till!!! Sen kommer burken :) Citera
Vidofner Postat 23 januari 2013 Postat 23 januari 2013 [ATTACH=CONFIG]89490[/ATTACH]Senaste inköpet. Fauna Marine biopelletsreaktor 50cm. Biopellets ska med inhandlas... Fick presentkort hos Djurmagasinet i Löddeköpinge av frun, får hoppas de har hemma.. Ursäkta Iphonebilden.Har samma! Funkar fin fint för mig, nästan lite för bra tom Citera
_Manne_ Postat 23 januari 2013 Postat 23 januari 2013 4 dagar till!!! Sen kommer burken :) Trevligt!!Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
SaltDummie Postat 23 januari 2013 Författare Postat 23 januari 2013 Har samma! Funkar fin fint för mig, nästan lite för bra tom Låter ju bra Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.