Gå till innehåll

Lek av Kantnålar.


fraggen

Rekommenderade inlägg

Ja,alltså "breeding banded pipefish"..Ha,ha..Liite meckigt.Larverna,om det kommer så långt kommer inte att bli särdeles långvariga om de visar sig för mina 5 Anhtias Bartlett´s..Dvärgkejsaren och en starry blenny..det är de fiskar som jag har,ja ett par yasha Gobies också..Jag är ingen fiskodlare...Men det här är riktigt skoj såklart!....Det slutar väl med en burk till,och en till....Ja, ni vet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Aha! Är det så!? Hur är det med havsnålar då?:)...

I sverige har vi 2 grupper av nålfiskar kantnål o havsnål...sklijer sig på fenorna, kantnålen har rygg, stjärt o bröstfenor medans havsnålar enbart har ryggfena och nån sorts paddel därbak enligt nätet...tycker det liknar en sån där havsnål då om det är samma med dom tropiska arterna..men ser inte riktigt på bilderna..är det denna? doryrhamphus dactyliophorus

Ändrat av hagbard
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja då får jag be att han skärper till sig..HAN har släppt äggen,kan inte se att han har något kvar. Måste ha varit i förrgår..De gick han alltså och bar på mellan den 17 och 25.Dec. Och nu gör han inte det längre.Ja,ja jag återkommer vid nästa lek!

God fortsättning på er.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...