Gå till innehåll

Ytterligare en akvariedator - ProfiLux Plus II


wrang

Rekommenderade inlägg

behöver hjälp. Har uppdaterat till den senaste uppdateringen av firmware (5.05f) och pc-software (6.0.0.8)

Och kan inte hitta någonstanns för att ställa in min doserpump. Har läst manualen m.m men hittar inget..

Någon som har uppdaterat och hittat vart och hur man gör för doserpumparna..

La in 6:an i datorn å rörit värre så förstår att du inte hittar den.

Kör med virutalbox i min Mac så nu kan även jag köra med win7 och ghls Programvara :)

Men tror att fliken system till vänster så finns steckdosen-monitor

Edit: fel utav mig du går in i menyn till vänster och klickar på Processes och väljer Timer så kommer det upp en knapp med dosierung

post-736-14468921150279_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 234
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 7 månader senare...

Håller på att programmera min lilla burk nu och funderar på 2 inställningar:

1: pumpar. Hur ska jag få 2 22000liters tunze att få vattnet att gunga lite skönt i mitt 3-meters akvarium? Ska man köra på mode:sequence eller wawes? Och hur många sekunder?

2: Doserpumpenx4 st har kopplat in den på socket function S1-S4 under timer och sen autodosing 1 gång/dag. Vilka tider på dygnet kör den då?

Nån som kör dessa och vill ringa eller PM sitt nummer hade det varit kanon.

0736564332. Jocke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När jag hade mina styrbara i karet innan så testade jag en massa både wave och sequence. Tyckte att sequence funkade bäst i mitt kar då den varvar upp å olika om du har fler pumpar. Viktigt är att du har två olika pump sladdar och lägger dessa på olika kanaler så jobbar de imot varanda och typ 10% på höger sida å 87% på vänster å sedan så varvar de om varandra. Natt flödet hade jag till 20% på båda. Storm 100% på båda.

Allt för att inte få olika "döda" punkter med en massa skit. Pumparna satt på samma ställe å jag testade mig fram.

När jag körde wave så fick jag ett klickljud men med nyare stream pumpar så har de löst detta....

Stäng inte av pumparna alls på natten utan dra ner flödet istället. Annars är det R(f)isk att det blir en sovplats nattetid och fort ut på morgonen. ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...