niki68 Postat 18 juni 2013 Författare Dela Postat 18 juni 2013 Du har prylar där för mer än vad jag tjänar på ett år. Ser sjukt fint ut. Ska bli kul att följa uppstarten efter sommaren och se vad du stoppar i akvariet. Det är ju trots allt innehållet som är det viktigaste (för mig i alla fall )"innehållet "bra sagt Torsten !!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
niki68 Postat 18 juni 2013 Författare Dela Postat 18 juni 2013 Allt ser riktigt fint och proffsigt ut. Blir kul att se hur starten blir efter sommaren.Trevlig resa!Tack Peter ! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
niki68 Postat 4 augusti 2013 Författare Dela Postat 4 augusti 2013 Att komma tillbaka hem är bäst , klagar inte hade en skön lång semester.På schemat stod bland annat koppla min UV med retur pumpen.Efter några tips fick jag veta att aldrig kommer att funka,var tvungen att ändra.Bytta plats min UV med reaktorens pump.Här är det färdiga resultatet !Väntar fortfarande på min retur pump royal speedy 80W nya. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
dahlgren Postat 4 september 2013 Dela Postat 4 september 2013 Hur går det för dig? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
niki68 Postat 20 september 2013 Författare Dela Postat 20 september 2013 Hur går det för dig?Väntar fortfarande på nya retur pumpen speedy 80w, royal säger att slutet på sept. är de klara.Det 1,5 månad försenade, jävligt gott ! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
niki68 Postat 13 oktober 2013 Författare Dela Postat 13 oktober 2013 Nu blir 3 månader försenade sen augusti på den jävla retur pumpen orkar inte mer att vänta,fick en ny meddelande att de är ute slutet på oktomber det kan dröja mera ,vad fan man kan inte lita på de !!!Imorgon får jag koppla en speedy 50W på skoj skull tills jag får min riktiga 80W o snart försöka fylla på vatten . Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
dahlgren Postat 13 oktober 2013 Dela Postat 13 oktober 2013 Ja ! Kör ! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Daniell523 Postat 13 oktober 2013 Dela Postat 13 oktober 2013 Sjysst bygge Nicola. Ännu bättre än den förra.Ska bli kul att följa detta. Verkligen proffsigt, gillar ordningen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BroderIsak Postat 13 oktober 2013 Dela Postat 13 oktober 2013 super nice!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
niki68 Postat 13 oktober 2013 Författare Dela Postat 13 oktober 2013 Sjysst bygge Nicola. Ännu bättre än den förra.Ska bli kul att följa detta. Verkligen proffsigt, gillar ordningen.Tack , men nu vill jag ta det lungt med mina koraller.Förra året brände massor med pengar på levande,sånt är när man har bråttom. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
niki68 Postat 14 oktober 2013 Författare Dela Postat 14 oktober 2013 Fick förminska från 32 till 25mm själva 50w pump är mindre men bara tillfäligt sen ändrar jag 32mm allt.Allt är klaart utom osmosen m¨ste hitta någon som kan hjälpa mig koppla den.1-2 dagar hoppas startar den ! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Colan Postat 14 oktober 2013 Dela Postat 14 oktober 2013 Slå en pling så löser vi osmosen B-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
niki68 Postat 14 oktober 2013 Författare Dela Postat 14 oktober 2013 Slå en pling så löser vi osmosen B-)Ok, jag ringer imorgon om Alex kan inte komma.Tack ! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Daniell523 Postat 14 oktober 2013 Dela Postat 14 oktober 2013 Tänkte på reaktorn du har kopplat till returpumpen! Behövs det inte en valv för att du ska kunna kontrollera flödet? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
niki68 Postat 14 oktober 2013 Författare Dela Postat 14 oktober 2013 Tänkte på reaktorn du har kopplat till returpumpen! Behövs det inte en valv för att du ska kunna kontrollera flödet?Nej,jag kör med en annan speedy 50W både media filter och De bary UV. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
niki68 Postat 15 oktober 2013 Författare Dela Postat 15 oktober 2013 Fy ,det var lättare ta bort några rötter på gården än att försöka koppla min osmos Hoppas imorgon när är dags att starta pumpen är ok på osmosen. Tog bort en dörr på bänken , svårt att jobba inne i sumpen, bättre med två. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petnym Postat 15 oktober 2013 Dela Postat 15 oktober 2013 Ren och skär teknikporr, rakt igenom... :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alexochingencarina Postat 15 oktober 2013 Dela Postat 15 oktober 2013 Vilket kar! Ska bli riktigt kul att se det med vatten. Snyggt! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
dahlgren Postat 15 oktober 2013 Dela Postat 15 oktober 2013 Ja jävlar. Denna burk har jag höga förväntningar på Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petnym Postat 15 oktober 2013 Dela Postat 15 oktober 2013 Ja j*vlar. Denna burk har jag höga förväntningar på När man lagt en så (förmodat) hög kostnad för utrustningen så blir man ju nästan skyldig (sig själv) en riktig wow-upplevelse av det levande också... ;-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
dahlgren Postat 15 oktober 2013 Dela Postat 15 oktober 2013 När man lagt en så (förmodat) hög kostnad för utrustningen så blir man ju nästan skyldig (sig själv) en riktig wow-upplevelse av det levande också... ;-)Aa visst, men lugnt och fint ska det gå! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 15 oktober 2013 Dela Postat 15 oktober 2013 De där färdiga revpelarna är riktigt najs. Ja tekniken är ju as grym den med. Imponerande! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hansson_1985 Postat 16 oktober 2013 Dela Postat 16 oktober 2013 snyggt! men vart i sumpen ska du få plats med alla dessa rötter? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
niki68 Postat 16 oktober 2013 Författare Dela Postat 16 oktober 2013 (ändrat) Tack för finna ord grabbar jag ska försöka göra min bästa !Idag 18 okt-2013 kl:13.30 gick ingång osmosen det var mycket vänta nästa 1 år men väntas fortfarade på retur pumpen.Osmosen fungerar mycket bra men besviken på silicat filter, droppade från början ändrade lite försökte skruva lite hårdare men gummi ringar gick sönder.Det hjälpte lite vatten tejp, droppar men inte så farligt.Allt är ok med min bygg det finns bara en lite sak som är osäkert det är min De bary UV.Kopplingen med pvc rör 32mm mot en sida (höger bild)är inte limmat men kan ändras efter om det skulle droppa vatten.Jag tror att Peter kör en likadan De bary och hans är limmad på den sida!Om allt går bra med karet när är det dags att fylla med lite levande sten ? (efter man blandar saltet )Ljuset ska jag börja med 6 timmar/dag och öka lite varje dag i en vecka ? Ändrat 16 oktober 2013 av niki68 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petnym Postat 16 oktober 2013 Dela Postat 16 oktober 2013 Allt är ok med min bygg det finns bara en lite sak som är osäkert det är min De bary UV.Kopplingen med pvc rör 32mm mot en sida (höger bild)är inte limmat men kan ändras efter om det skulle droppa vatten.Jag tror att Peter kör en likadan De bary och hans är limmad på den sida!Nu är det några år sedan jag limmade min, så jag hoppas jag minns rätt... På min sitter 25 mm PVC-kopplingar och jag tror att den dimensionen valdes därför att dessa passar att limmas på utsidan av plasten där medföljande fästen normalt skruvas in... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.