Thomas Salt Postat 2 februari 2013 Författare Postat 2 februari 2013 Tak Jimmy, Har ikke rigtig samme muligheder med at skabe rgtig dybde i akvariet da det jo bare er 60 dybt, men efter lidt projekter i huset er jeg stille og roligt begyndt at planere for et "rigtigt" akvarium, men vi får se om det ikke kommer at vente til næste hus eventuelt... Men 3 * 1 * 1 er drømmen, skal nok lige fikse et badeværelse, nyt tak, lidt nyt gulv med vattenbåret gulvvarme til 180 m^2, nye fönstre i huset, og derimellem sikkert et barn til... Tålemod ved i.... Citera
greger Postat 2 februari 2013 Postat 2 februari 2013 Menar du att du prioriterar hus och familj före ditt akvarium?? Citera
Thomas Salt Postat 3 februari 2013 Författare Postat 3 februari 2013 lol Leffe, det er vel en sanhed med modifikationer, dene opgradering fra mit 575 gik førre huset iaf Tænker vel det kommer at tage nogle år inden jeg er 110% tilfreds med denne opgradering og til den tid er der vel nye penge på kontoen... Citera
PeterG Postat 5 februari 2013 Postat 5 februari 2013 Hej Tror jag såg bakluckan på din bil på reefcentral igår.Jättefina fiskar ,vad är den lilla röda för en fisk.Hälsningar fr före detta Tyresöbo Citera
Thomas Salt Postat 5 februari 2013 Författare Postat 5 februari 2013 Tak Peter, det er rigtigt jeg har lagt op lidt på reefcentral men jeg blev aldrig rigtig gode venner med den måde man lægger op billeder på, nu er jeg vel derinde et par gange i ugen for inspiration. Er vel som så mange andre inspireret at Chingchai De små røde (4 stk) som går i min søns balje er Eviota pellucida Jeg har nok prøvet at tage 100 billeder af dem uden at få et jeg er tilfreds med. Har i dag experimenteret med forskellig "åbningstid", men ingen proff er jeg på at tage billeder. Bruger en Canon 40D med en Canon Macro Lens EF 50mm Citera
Thomas Salt Postat 18 februari 2013 Författare Postat 18 februari 2013 Tester igen med en lille Maxime, har ikke haft held med dem tidligere, men med det nye system er PH iaf meget mere stabit 8,07-8,19 er "normalt" så vi tester gen. uvel, en lile rörmask fulgte med og spørgsmålet er om jeg skal fjerne den? Selv er jeg vel ret sikker på at den skal bort... Citera
Laggeman Postat 18 februari 2013 Postat 18 februari 2013 Har för mig att detta är en sådan mask som slänger ut ett fångstnät av långa trådar, ser nästan ut som spindelnät, det kan vara lite tråkigt att titta på, men ska inte vara till bekymmer för musslan.Snygg mussla, det lilla man ser av den. Citera
greger Postat 18 februari 2013 Postat 18 februari 2013 [ATTACH=CONFIG]91453[/ATTACH]Tester igen med en lille Maxime, har ikke haft held med dem tidligere, men med det nye system er PH iaf meget mere stabit 8,07-8,19 er "normalt" så vi tester gen. uvel, en lile rörmask fulgte med og spørgsmålet er om jeg skal fjerne den? Selv er jeg vel ret sikker på at den skal bort...Ooops, den rörmasken glömde jag ta betalt för....Den har suttit där sedan musslan var "baby" - så det stör inte musslan om det inte stör dig! Citera
Thomas Salt Postat 18 februari 2013 Författare Postat 18 februari 2013 Der sad 2 på den, trodde at det var 2 flotte rörmask, men ak... Jeg tager med ekstra penge med næste gang, skal nok få lagt op bileder af mine nye Hysterix, min ene Gobiodon okinawae er flyttet ind. Men ja en rigtig lækker musling, Leffe siger den er blå som alt andet. Leffe du kan desuden tage hjem doseringspumben jeg snakkede om i går, ringer også Citera
Thomas Salt Postat 20 februari 2013 Författare Postat 20 februari 2013 Ret meget der er rykket rundt, en del nyt også. En opdatering iaf. Enjoy. Citera
Laggeman Postat 20 februari 2013 Postat 20 februari 2013 Vad är det som man ser i akvariet på den tredje bilden, längst till höger i bild? Ser ut som ett osmosfilter? Har du det i karet, eller är det en spegling från utsidan man ser? Citera
Thomas Salt Postat 20 februari 2013 Författare Postat 20 februari 2013 Det er et Osmosefilter, det står bag akvariet, fra bagglaset til den blå OTS skive er der 35 cm. Citera
Thomas Salt Postat 21 februari 2013 Författare Postat 21 februari 2013 2 små nye perler PS Søger råd til macro fotografering -bok Citera
Thomas Salt Postat 22 februari 2013 Författare Postat 22 februari 2013 Hmmm "købte" en MP-40 i dag og undre on der er andre der deler mine erfainger. 1) Ved kort pulserende (lilla) dannes der micro bobler (ikke fra overfladen. 2) besværlig t få stille/tystAt det ellers er en rigtig fed pumbe han vi jo ikke diskutere, lækkert fingeraftryk den (intet) har Citera
Hirez Postat 22 februari 2013 Postat 22 februari 2013 inte helt känd för att vara tyst tyvärr.. så ganske inte går att göra mycket åt detta. Citera
niki68 Postat 22 februari 2013 Postat 22 februari 2013 Jag har köpt också två MP60 vi få se när jag startar upp om de låter mycket. Citera
Thomas Salt Postat 22 februari 2013 Författare Postat 22 februari 2013 Spontant efter at have leget med MP-40 her til aften tror jeg det bliver en ny powersupply til min Tunze Wavebox og jeg lever med den store grimme kasse og så bliver det en lille Wavebox til mit 480 DT. men igen et billed siger mere end 10000000 ord, jeg bare ELSKER det aftryk en MP40 gør i baljen!Her har vi øverst en gammel Tunze 12000 liter kontrolbar, under en Sicco 15000 liter "kontrolbar" men DEN larmer desværre om man har på deres controler (har 2). Skal lige sige at Waveboxerne armer for vildt, helt ustyrligt, men resultatet går ikke at sammenligne med noget. Skal lege mere med MP40 inden jg besutter mig, prisen er latterlig, men satan i gatan de er lækre. Citera
Thomas Salt Postat 5 mars 2013 Författare Postat 5 mars 2013 Lidt morgenbilleder med telefonen på jeg på jobbet, ikke ofte jeg ser LPS på billed 1 sammentrukket. Citera
Thomas Salt Postat 7 april 2013 Författare Postat 7 april 2013 Tid til lidt billeder igen, først 3 der viser hele baljen. Citera
Thomas Salt Postat 7 april 2013 Författare Postat 7 april 2013 Lidt SPS skal der vel også op i dag. 2 førte er naturligvis samme bare med aftebelysning på billed 2. Citera
Thomas Salt Postat 7 april 2013 Författare Postat 7 april 2013 Ja og til sidst lidt fra sønnens balje. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.