Gå till innehåll

Nytt kar från Joru


Joru

Rekommenderade inlägg

Gillar verkligen detta karet men Joru du får göra nåt åt sladdarna å dunken. HEHE de e ju så fruktansvärt stilrent annars. Kylaren e ju inte så bra å ha i samma rum men detta kanske e enda lösningen. Jätte fint Joru

Jo :smiley9:, jag vet. Jag jobbar på att få bort sladdarna, ser något bättre ut nu men de ska bort helt. Dunken ska oxå bort och ersättas med ett mindre kar vid sumpen för vattenpåfyllningen. Kylaren ska jag försöka bygga in i ett skåp eller flytta undan dit den varken syns eller hörs :nöjd:.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 88
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Fick min elektroniska ballast från AquaMedic igår till MH-armaturen. Bytte ut den trasiga, och vad händer?! Den andra lampan slocknar nu istället, efter ca 3 timmar. SUCK. Blir till att be AquaMedic skicka en till. Tur att det inte kostar en något eftersom armaturen är ny. Snacka om att man har fått två klena exemplar av ballaster.

Den nya lös ivarje fall hela tiden, så jag antar att det var det som var problemet. Den som slocknade nu har även den slocknat vid ett par tillfällen tidigare, men inte lika ofta. Trist att dom inte skickade två direkt. Nu får man vänta ytterligare i flera dagar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Hej. Jag ska försöka ladda upp någon ny bild inom ett par dagar. Köpte en Canon EOS 350D nyligen med macro objektiv, så jag försöker lära mig den ;). Har inte köpt någon kalkreaktor. Men fick för någon dag sedan min beställda doserpump, Grotech Tec III NG, som nu sköter doseringen av Bio-calsium... SKÖNT att slippa måtta var och varannan dag. En ny invånare har jag oxå. En sjöhare som håller rent väldigt bra. Ser ut som en falukorv som är rullad i damm, men vad gör det! han är duktig och ganska charmig :).

Bilder kommer strax, lovar jag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Suveräna bilder!

Vilket macro köpte du?

Tack, fast det är mycket att lära sig om kameran innan korten blir som man vill. Har inte riktigt lyckats än tycker jag att få rätt balans.

Jag köpte "Canon EF100 mm Macro USM". Ett riktigt robust objektiv. Ska träna mer och lägga upp bilder efterhand.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte ett likadant objektiv förr fredagen men det gick bara fyra dagar (ungefär 60 bilder) innan autofokusen lade av. Annars verkade det vara en suverän glugg med mycket snabb autofokus. Tyvärr behöver jag ett nytt kar i stället för mitt 20 år gamla 450 med massor av repor och rinningar i framrutan.

Jag tycker kameran har mycket god säkerhetsmarginal när det gäller vitbalans.

Däremot har jag ställt ned kontrasten en bit eftersom jag har MH med mycket av hårda skuggor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det är en väldigt snabb och säker autofokus. Det jag inte riktigt har hittat balansen mellan är rätt vitbalans och kort slutartid samtidigt som focusen går lite djupare. Tycker att jag får ganska mörka bilder mot vad det egentligen är under MH.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Några fler fiskbilder när jag ändå är i farten. Har äntligen fått tag på en Ctenochaetus hawaiiensis som jag har letat efter ett tag. Den är lite skygg ännu så bilden är inte den bästa, men den är på gång mer och mer, så ny bild kommer på den snart.

post-1062-14468912322044_thumb.jpg

post-1062-14468912322241_thumb.jpg

post-1062-14468912322449_thumb.jpg

post-1062-14468912322626_thumb.jpg

post-1062-14468912322797_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack så mycket. Ja det är en Aquamedic Sunlight NG. Väldigt bra armatur. Doserings pumparna är något av de bättre jag köpt på länge. Måttar exakt så mycket man vill åt gången 1-1999 ml / dag vilket går att dela upp på 2-16 gånger / dag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Uppdaterar med lite nytagna bilder som troligen liknar dom andra, men jag tycker dom vart ganska bra.

Det tråkiga är att jag hittade min Hawaiiensis halvt uppäten en morgon. Pigg och glad dagen innan. Vet inte vad som kan ha hänt :ledsen:. En rolig sak är att Imperatorn börjar bli gul lite här och där.

post-1062-14468912424324_thumb.jpg

post-1062-14468912424599_thumb.jpg

post-1062-14468912424833_thumb.jpg

post-1062-14468912425069_thumb.jpg

post-1062-14468912425314_thumb.jpg

post-1062-14468912425577_thumb.jpg

post-1062-14468912425801_thumb.jpg

post-1062-14468912426261_thumb.jpg

post-1062-14468912426502_thumb.jpg

post-1062-14468912426695_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Välmatade fiskar, det gillar jag.

Kul med en till som kör balling.

Ja jag tycker att balling metoden är riktigt smidig nu sen jag skaffat doseringspumparna, väl investerade pengar. När man väl kommit fram till hur mycket man ska dosera är det inte mycket underhåll. Vill verkligen rekomendera alla GroTechs doseringspumpar :smiley20:.

har du linneatusen kvar?trist med din Hawaiiensis.

Tyvärr så bestämde jag mig för att ge bort linneatusen då den hela tiden jagade just den Hawaiiensisen som dog. Det var snart en månad sen nu. Ångrar mig något idag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...