Gandson Postat 21 mars 2013 Dela Postat 21 mars 2013 Har försökt få reda på vilken typ av Zoanthus detta är!Vet inte om det beror på att jag är färgblind eller bara att jag är usel på att leta Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Gandson Postat 21 mars 2013 Författare Dela Postat 21 mars 2013 ah, kan det vara Zoanthus sansibaricus? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ticky Postat 21 mars 2013 Dela Postat 21 mars 2013 Fraggnamnet på dessa är Fruit Loops.Hittade du bilden på Deep Ocean? Jag frågade dem och de kunde inte garanterat att man fick samma sort som på bilden. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Piraterna Postat 21 mars 2013 Dela Postat 21 mars 2013 nej det kan de inte, gå in och kolla på dejongs hemsida istället. Moby väljer de rfinaste han kan hitta. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Gandson Postat 21 mars 2013 Författare Dela Postat 21 mars 2013 Ja precis, funderade på att beställa dem därifrån!Men ville först läsa lite om dem innan jag köper, ifall dem skulle va svåra!Hur kul är det? köper man den så borde man ju få en likadan som på bilden? vad "riskerar" man att få istället för fruit loops då? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ticky Postat 21 mars 2013 Dela Postat 21 mars 2013 Ja precis, funderade på att beställa dem därifrån!Men ville först läsa lite om dem innan jag köper, ifall dem skulle va svåra!Hur kul är det? köper man den så borde man ju få en likadan som på bilden? vad "riskerar" man att få istället för fruit loops då?Har ingen aning. Detta fick jag till svar på frågan om man fick samma sort som på bilden:"No Dont count on it. So far I have only been lucky to get 2 corals out of 400 maybe that looked like the picture." Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Yodelking Postat 21 mars 2013 Dela Postat 21 mars 2013 Tja när jag beställde den, samt beskrev i ordern att jag bara ville ha om det var i den färgkombinationen så fick jag denna:https://www.saltvattensguiden.se/forumet/attachment.php?attachmentid=59128&d=1309452625&thumb=1Tycker väl inte att den är helt lik... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Gandson Postat 21 mars 2013 Författare Dela Postat 21 mars 2013 Haha, nä jag kan inte heller tycka att den är lik alls :SVill ju ha den, annars kan ja skita i det!Den på bilden är i mitt tycke skitfin!Det är alltså lite "gambling" vad gäller alla polyper då? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Manks Postat 21 mars 2013 Dela Postat 21 mars 2013 (ändrat) Vill du veta exakt vad du får rekomenderar jag din lokala handlare eller en wysiwyg-butik på nätet (med reservation för att de har bra fotografer och schysst belysning...) Ändrat 21 mars 2013 av Manks Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Postat 21 mars 2013 Dela Postat 21 mars 2013 Det är med osäkerhetman beställer knappar via DO räkna med att den ej ser ut som på bilden. Dock är ju arten samma. Om man betäller andra koraller så får man ju den korall man beställt ias om man läser latinska namnet sedan hur den ser ut är en annan 5a. Lite som på julafton. Dock ruggit bra service. Jag beställde en korall och skrev tydligt att jag bara ville ha blå och blå fanns inte då vart det ingen affär tycker jag är bra. Trisst om det blir som för Peter helt fel om man förväntar sig annat Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Gandson Postat 21 mars 2013 Författare Dela Postat 21 mars 2013 Ok, blir isåfall att göra som du sa: "skriva att jag bara vill ha blå och finns inte blå så blir det ingen affär"MANKS: Några exempel på "wysiwyg" butiker på nätet? Trodde bara att deepocean var det enda "rätta"! Finns alltså fler? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LINO Postat 21 mars 2013 Dela Postat 21 mars 2013 http://whitecorals.deSkickar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Manks Postat 21 mars 2013 Dela Postat 21 mars 2013 www.extremecorals.de tror www.mailordercorals.com är en wysiwyg Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Gandson Postat 21 mars 2013 Författare Dela Postat 21 mars 2013 Kanon tack!Någon som personligen har beställt från dessa sidor? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ticky Postat 21 mars 2013 Dela Postat 21 mars 2013 Har pratat med www.mailordercorals.com och det var lite samma svar som på Deep Ocean. Vi skickar det vi har, inte de zoas som finns på bilderna.http://www.zoasark.co.uk/ skickar exakt de som visashttp://shop.ricordea-farm.com/ har WYSIWYG Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Manks Postat 21 mars 2013 Dela Postat 21 mars 2013 hittade en grekisk(?) webbutik en gång också, kan bara inte hitta den igen, men nu börjar vi flyta så långt of topic att vi snart spolas upp på land. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
sansan Postat 21 mars 2013 Dela Postat 21 mars 2013 Jag har beställt från mailordercorals en gång, dyr frakt men de är otroligt service minded. De fraggar jag fick var riktigt fina. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Gandson Postat 21 mars 2013 Författare Dela Postat 21 mars 2013 Tack tack blir att sitta och titta på webbutiker hela kvällen/natten nu ;DStrunt i off topic fick reda på många fina sidor nu ju TACK! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Gandson Postat 31 mars 2013 Författare Dela Postat 31 mars 2013 Förresten, en fråga till!!!Hur pass giftig är den? (Zoanthus Fruit fruit Loops)Jag förstår ju att man inte borde slicka på dem, inte för att jag har funderat på det...Men bör man använda handskar när man hanterar någonting i karet etc?Hur pass giftig är den och hur kan den påverka en? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Manks Postat 31 mars 2013 Dela Postat 31 mars 2013 Du bör alltid ha handskar när du hanterar saker i karet enligt mig. De övriga frågorna hänvisar jag till expertisen här på forumet Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alexochingencarina Postat 1 april 2013 Dela Postat 1 april 2013 Tror inte du behöver oroa dej över några små fraggar om du inte är överkännslig. Har blivit lite hetts över det där tycker jag. Jag menar, jag har aldrig sett en handlare ha hanskar! Har mycket zoanthus och knappar som jag fraggat mycket på utan hanskar och utan att bli sjuk. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 1 april 2013 Dela Postat 1 april 2013 Man vet inte hur giftiga Zoanthus är. Somliga är mycket giftiga andra inte. Referensförgiftningen som min ögonläkare hade var från en trefärgad Zoanthus.Zoanthus sociatus har använts som pilgift i krig. Jag använder handskar när jag fraggar. Men jag fraggar inte med kunder i butiken. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Piraterna Postat 1 april 2013 Dela Postat 1 april 2013 använd handskar, jag har fått förgiftning i hoprnhuden i fingret och det vart ingen trevlig upplevelse. Sedan Yodel, de knapparna behöver avservärt mindre ljus men ja inte alls samma sak. jag har beställt knappar från ebay., sjukt fina. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
sansan Postat 3 april 2013 Dela Postat 3 april 2013 använd handskar, jag har fått förgiftning i hoprnhuden i fingret och det vart ingen trevlig upplevelse. Sedan Yodel, de knapparna behöver avservärt mindre ljus men ja inte alls samma sak. jag har beställt knappar från ebay., sjukt fina.Vem skickar till Sverige på Ebay? Jag är också lite intresserad av att beställa men de flesta verkar inte skicka till SverigeMvh Sandra Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.