_Manne_ Postat 31 december 2013 Postat 31 december 2013 Utöver skitet i sanden så ser det riktigt bra ut Niklas! Vad är fosfat värdet egentligen ?Gott nytt på dig med!Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
freddi36 Postat 31 december 2013 Postat 31 december 2013 Du har riktigt mycket godis i det karet Gott nytt år på dig med! Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera
Atlas Postat 31 december 2013 Författare Postat 31 december 2013 (ändrat) Utöver skitet i sanden så ser det riktigt bra ut Niklas! Vad är fosfat värdet egentligen ?Gott nytt på dig med!Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkVärdet ligger på 0.09. EDIT: har mätt 3 gånger och fick dom sista 2 gångerna 0.06 0.07 så det liger nog där omkringHar precis bytt ut min remover så får se om det går ner lite till. Borde det ju göra.. Jag mäter med en hannachecker och använder järnbaserad remover. Ändrat 31 december 2013 av Atlas Citera
Henric Postat 31 december 2013 Postat 31 december 2013 Ser bra ut med korallerna Nicklas. Algerna ger säkert upp snart. Gott nytt år! Citera
Atlas Postat 1 februari 2014 Författare Postat 1 februari 2014 Har haft en lite tråkig tid med bortgång av min far och fuktproblem från karet.Så nu är karet täckt med Acrylplast och även osmostanken skall täckas. Lite nya grejer har dock hittat ner i baljan.4 st Bangaier1 st Lila Tubanemon1 st Gigantea Anemon ,vit med lila toppar. Kommer säkert dock att bli brun.1 st Sjöhare. Har massor av jobb framför sej.1 st SegelfensKirurg3 st Nya putsarräkor. Vit o rödrandiga.Både min MiniHaddoni och min röd Bta har delat på sej. Så nu har jag 4 st röda Bta.er Karet rullar på bra annars och korallerna växer bra. Bara algerna som vägrar ge med sej.. Verkar dock vara på tillbakagång..Min Achilles mår kanon och har varit prickfri väldigt länge nu och jag har inte haft mitt uv igång på flera veckor. Det ser väldigt bra ut.Lägger upp lite bilder. Citera
krille 55 Postat 1 februari 2014 Postat 1 februari 2014 På vilket vis fick du problem med fukt. har ju startat upp ett med 100x80 yta utan täckglas så man blir ju lite orolig Citera
Atlas Postat 1 februari 2014 Författare Postat 1 februari 2014 På vilket vis fick du problem med fukt. har ju startat upp ett med 100x80 yta utan täckglas så man blir ju lite oroligHar du bara bra ventialtion så ska det nog inte vara några problem.Det är dålig ventilation i dessa lägenheter och ca totalt 1000L öppen yta dunstar en del.Har köpt en avfuktare som går dygnet runt så nu börjar det gå åt rätt håll. Citera
krille 55 Postat 1 februari 2014 Postat 1 februari 2014 Ok. Hög luftfuktighet då. inte så sniglarna kröp upp på väggarna väl Citera
Atlas Postat 1 februari 2014 Författare Postat 1 februari 2014 Nej men dock lite svartmögel i några hörn.. Citera
krille 55 Postat 1 februari 2014 Postat 1 februari 2014 Inte så bra. Man får väl hålla koll o va uppmärksam. Bra att va medveten om problemen Citera
odel68 Postat 1 februari 2014 Postat 1 februari 2014 Tråkigt med din far Nicklas , men snyggt kar har du i varjefall sköt om dig mvh Odel. Citera
Atlas Postat 1 februari 2014 Författare Postat 1 februari 2014 Tråkigt med din far Nicklas , men snyggt kar har du i varjefall sköt om dig mvh Odel.Tackar Ola.. Trevligt att du kom o tog dej en titt.. Citera
odel68 Postat 1 februari 2014 Postat 1 februari 2014 När det gäller ngt roligt ställer jag alltid upp det var roligt att träffa er också mvh Ola Citera
SaltDummie Postat 1 februari 2014 Postat 1 februari 2014 Beklagar verkligen! Hoppas vi kan ses snart! Mvh Micke Citera
impajimpa Postat 1 februari 2014 Postat 1 februari 2014 Beklagar bortgången.Ditt kar börjar verkligen växa till sig. Supersnyggt Citera
alexochingencarina Postat 1 februari 2014 Postat 1 februari 2014 Har haft en lite tråkig tid med bortgång av min far och fuktproblem från karet.Så nu är karet täckt med Acrylplast och även osmostanken skall täckas. Lite nya grejer har dock hittat ner i baljan.4 st Bangaier1 st Lila Tubanemon1 st Gigantea Anemon ,vit med lila toppar. Kommer säkert dock att bli brun.1 st Sjöhare. Har massor av jobb framför sej.1 st SegelfensKirurg3 st Nya putsarräkor. Vit o rödrandiga.Både min MiniHaddoni och min röd Bta har delat på sej. Så nu har jag 4 st röda Bta.er Karet rullar på bra annars och korallerna växer bra. Bara algerna som vägrar ge med sej.. Verkar dock vara på tillbakagång..Min Achilles mår kanon och har varit prickfri väldigt länge nu och jag har inte haft mitt uv igång på flera veckor. Det ser väldigt bra ut.Lägger upp lite bilder.[ATTACH=CONFIG]110519[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]110520[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]110521[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]110522[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]110523[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]110524[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]110525[/ATTACH]Väldigt fint! Fortsätt så! Citera
stigigemla Postat 2 februari 2014 Postat 2 februari 2014 Den nedersta bilden med den blå korallen. Har du ett art - sortnamn för den? Citera
Atlas Postat 2 februari 2014 Författare Postat 2 februari 2014 Den nedersta bilden med den blå korallen. Har du ett art - sortnamn för den?Den är från Andreas N från början och skulle tippa på att det är en Montipora digitata 02 .Någon får gärna rätta mej om jag har fel.. Citera
stigigemla Postat 2 februari 2014 Postat 2 februari 2014 Hos mig brukar digitata ha 5-7 cm mellan förgreningarna och vita tillväxttoppar. Har du starkt flöde där den står? Ljust? Citera
Atlas Postat 13 februari 2014 Författare Postat 13 februari 2014 Känner att jag har tappat sugen till det mesta pga bortgång av både min mor och min far på kort tid. Lägger därför ut mitt kar till försäljning istället för att fisk o koraller ska lida.Kommer garanterat att återkomma med ett större bygge i framtiden.Tack för allt stöd och hjälp som ni givit mej och hjälpt mej bygga upp detta kar.Mvh Atlas/Nicklas Nilsson Citera
odel68 Postat 13 februari 2014 Postat 13 februari 2014 Hemskt tråkigt men orkar du inte så är det rätt beslut du tar hoppas du får nya krafter igen mvh Odel. Citera
Andreas N Postat 13 februari 2014 Postat 13 februari 2014 Den är från Andreas N från början och skulle tippa på att det är en Montipora digitata 02 .Någon får gärna rätta mej om jag har fel..Stämmer bra det.Nä men vad läser jag... Tungt sorgligt. Citera
LN21 Postat 13 februari 2014 Postat 13 februari 2014 Mycket trist men jag förstår dig. Du är alltid välkommen om du har vägarna förbi. Citera
impajimpa Postat 13 februari 2014 Postat 13 februari 2014 Tråkigt att höra och jag hoppas suget kommer komma tillbaka när det gått lite tid. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.