Gå till innehåll

Atlas 720L med 130L sump


Atlas

Rekommenderade inlägg

  • Svar 362
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Utöver skitet i sanden så ser det riktigt bra ut Niklas! Vad är fosfat värdet egentligen ?

Gott nytt på dig med!

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Värdet ligger på 0.09. EDIT: har mätt 3 gånger och fick dom sista 2 gångerna 0.06 0.07 så det liger nog där omkring

Har precis bytt ut min remover så får se om det går ner lite till. Borde det ju göra.. Jag mäter med en hannachecker och använder järnbaserad remover.

Ändrat av Atlas
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Har haft en lite tråkig tid med bortgång av min far och fuktproblem från karet.Så nu är karet täckt med Acrylplast och även osmostanken skall täckas.

Lite nya grejer har dock hittat ner i baljan.

4 st Bangaier

1 st Lila Tubanemon

1 st Gigantea Anemon ,vit med lila toppar. Kommer säkert dock att bli brun.

1 st Sjöhare. Har massor av jobb framför sej.

1 st SegelfensKirurg

3 st Nya putsarräkor. Vit o rödrandiga.

Både min MiniHaddoni och min röd Bta har delat på sej. Så nu har jag 4 st röda Bta.er ;)

Karet rullar på bra annars och korallerna växer bra. Bara algerna som vägrar ge med sej.. Verkar dock vara på tillbakagång..

Min Achilles mår kanon och har varit prickfri väldigt länge nu och jag har inte haft mitt uv igång på flera veckor. Det ser väldigt bra ut.

Lägger upp lite bilder.post-7265-14468932477726_thumb.jpg

post-7265-14468932476407_thumb.jpg

post-7265-1446893247664_thumb.jpg

post-7265-14468932476877_thumb.jpg

post-7265-14468932477096_thumb.jpg

post-7265-14468932477306_thumb.jpg

post-7265-14468932477525_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

På vilket vis fick du problem med fukt. har ju startat upp ett med 100x80 yta utan täckglas så man blir ju lite orolig

Har du bara bra ventialtion så ska det nog inte vara några problem.

Det är dålig ventilation i dessa lägenheter och ca totalt 1000L öppen yta dunstar en del.

Har köpt en avfuktare som går dygnet runt så nu börjar det gå åt rätt håll.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har haft en lite tråkig tid med bortgång av min far och fuktproblem från karet.Så nu är karet täckt med Acrylplast och även osmostanken skall täckas.

Lite nya grejer har dock hittat ner i baljan.

4 st Bangaier

1 st Lila Tubanemon

1 st Gigantea Anemon ,vit med lila toppar. Kommer säkert dock att bli brun.

1 st Sjöhare. Har massor av jobb framför sej.

1 st SegelfensKirurg

3 st Nya putsarräkor. Vit o rödrandiga.

Både min MiniHaddoni och min röd Bta har delat på sej. Så nu har jag 4 st röda Bta.er ;)

Karet rullar på bra annars och korallerna växer bra. Bara algerna som vägrar ge med sej.. Verkar dock vara på tillbakagång..

Min Achilles mår kanon och har varit prickfri väldigt länge nu och jag har inte haft mitt uv igång på flera veckor. Det ser väldigt bra ut.

Lägger upp lite bilder.[ATTACH=CONFIG]110519[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]110520[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]110521[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]110522[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]110523[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]110524[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]110525[/ATTACH]

Väldigt fint! Fortsätt så!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Känner att jag har tappat sugen till det mesta pga bortgång av både min mor och min far på kort tid. Lägger därför ut mitt kar till försäljning istället för att fisk o koraller ska lida.

Kommer garanterat att återkomma med ett större bygge i framtiden.

Tack för allt stöd och hjälp som ni givit mej och hjälpt mej bygga upp detta kar.

Mvh Atlas/Nicklas Nilsson

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...