Gå till innehåll

Atlas 720L med 130L sump


Atlas

Rekommenderade inlägg

Har slängt ut alla Lobophytum på gräsmattan. Stora som små. Behöll stenen med knapparna och skivorna och satte ditt lite fina fraggar istället.. Så nu är det bara o vänta på att dom ska bli stora o fina ;)

Slänger med lite bilder.

[ATTACH=CONFIG]106199[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]106200[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]106201[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]106202[/ATTACH]

Ja så kan man ju också göra =p

Snygga fraggar! Tri-color är en favorit :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 362
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Ja så kan man ju också göra =p

Snygga fraggar! Tri-color är en favorit :)

Hehe ja det är precis så man tröttnat på dom :) Håller med om Tricolor. Gillar den skarpt. Den växer dock inte fort..

riktigt häfftigt atlas! jag hoppas på att mitt kar kommer se likadant ut en dag bara i mindre format :D

Med Vänliga Hälsningar, Wigge :)

Tackar. Det gör det säkert med efter ett tag. Synd att du lägger ner det så snabbt.

Försts bilden i november var riktigt läcker. Grymt..

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Tackar Poddan. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har haft min Achilles på grönbete i fraggkaret o ett annat nystartat 222L kar där den fått beta av lite alger. Flyttade den för att den fick lite prickar efter att min vitbröstade försvann som vägrade ge med sej.

Den har haft lite prick i snart 2 veckor,men efter lite grönbete i fraggkaret o ett annat kar så är den nu helt fri.. Den ska ner i ett 3.e kar ikväll och gå där i 3 dagar.

Den har aldrig varit skygg eller slö dock. Slänger in lite nya bilder på min favoritfisk.

post-7265-14468931622538_thumb.jpg

post-7265-1446893162199_thumb.jpg

post-7265-14468931622275_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Att du vågar flytta runt den sådär! "The Atlas way" I guess ;)

Förbaskat fin är den :)

Prickarna vägrade ju ge med sej . Fick ju köra den i lite prickfria kar och samtidigt låta prickarna tappa fästet i mitt 720. Den visar dock inga större problem med att bli flyttad.

Jag har ju ett ganska kraftigt Uv i karet. 2x39 W. Det räcker tydligen för att hålla nere pricken så den inte exploderar i karet, men inte så pass att den går tillbaka helt på känsliga fiskar som achillesen.

Funderar på att göra karet till ett prickfritt system via tanktransfer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gör det! Jag är klar med min karantän via tank transfer & 10 veckors fiskfritt system. Det var ett enormt arbete men det känns väldigt väldigt skönt nu.

Tricoloren är supersnygg, hoppas min färgar fint som din! Tog över en helt brun från ett kraschat system för ett par veckor sen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gör det! Jag är klar med min karantän via tank transfer & 10 veckors fiskfritt system. Det var ett enormt arbete men det känns väldigt väldigt skönt nu.

Tricoloren är supersnygg, hoppas min färgar fint som din! Tog över en helt brun från ett kraschat system för ett par veckor sen.

Funderar starkt på att göra det. Problemet är ju bara att då måste jag ju fånga in alla fiskar för att vara säker. Men det skulle ju vara skönt att ha det gjort..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns ju inga luftburna parasiter så varför skulle det inte kunna bli det?

Jag har inte koll på Prick som sådan.. Alltid haft ett uvc att tillgå , så har alltid bara kört igång det om jag haft "problem" med prick.. Värsta utbrottet kanske varit 5-7 prickar på en Doris en gång i tiden.. Har aldrig utsatts för någon allvarlig prick attack någon gång..

Men är det inte så att man måste köra samma visa med Alla nyköp alltid sen efter det ?

Om jag fattat rätt så får just achillesen gärna stress prick , är det samma Prick ? Eller ligger det latent hos just fisken ?

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte koll på Prick som sådan.. Alltid haft ett uvc att tillgå , så har alltid bara kört igång det om jag haft "problem" med prick.. Värsta utbrottet kanske varit 5-7 prickar på en Doris en gång i tiden.. Har aldrig utsatts för någon allvarlig prick attack någon gång..

Men är det inte så att man måste köra samma visa med Alla nyköp alltid sen efter det ?

Om jag fattat rätt så får just achillesen gärna stress prick , är det samma Prick ? Eller ligger det latent hos just fisken ?

På länken nedan finns bra info om vita prick... Vad jag förstått så kan man ofta ha prick även längre tider i akvariet utan att se så mycket av det... När fiskarna blir stressade så får de en massa prickar och man tror att man "fått prick", fast man i själva verket har haft det i akvariet hela tiden. Om akvariet skall fortsätta vara prickfritt efter trädan så måste man givetvis se till att man inte inför nya parasiter i akvariet med fiskar, fraggar eller utrustning igen. (Verkar rätt knöligt att ha alla nya fraggar i 9 veckor i karantän, om du frågar mig...)

http://edis.ifas.ufl.edu/fa164

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

På länken nedan finns bra info om vita prick... Vad jag förstått så kan man ofta ha prick även längre tider i akvariet utan att se så mycket av det... När fiskarna blir stressade så får de en massa prickar och man tror att man "fått prick", fast man i själva verket har haft det i akvariet hela tiden. Om akvariet skall fortsätta vara prickfritt efter trädan så måste man givetvis se till att man inte inför nya parasiter i akvariet med fiskar, fraggar eller utrustning igen. (Verkar rätt knöligt att ha alla nya fraggar i 9 veckor i karantän, om du frågar mig...)

http://edis.ifas.ufl.edu/fa164

Som jag ser det så känns det nästan omöjligt att vara Garanterat fri från prick , och att det faktiskt är så..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som jag ser det så känns det nästan omöjligt att vara Garanterat fri från prick , och att det faktiskt är så..

Behandla alla fiskar (med en fungerande metod) och ha akvariet i träda (utan fiskar) i två månader och man är prickfri... (Tills man stoppar i nya fiskar eller koraller).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som jag ser det så känns det nästan omöjligt att vara Garanterat fri från prick , och att det faktiskt är så..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Är även jag lite skeptisk mot att det skulle bli 100% prickfritt. Sen så har vi ju införsel av fraggar och annat i karet som det skulle kunna sitta prick på.

Men det skulle ju vara kul om det gick att få det så.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror inte man kan bli prickfri tyvärr, men har absolut ingen erfarenhet eller större kunskap i ämnet så är på djupt vatten som det heter , men min magkänsla säger att du kan säkert hålla pricken extremt låg med allt det jobb som det innebär , tror ändå att man ska fokusera på att fisken ska trivas i karet, det är första botemedlet , vettigt med mat osv.. Allt det det där som gör att fisken ska trivas just hemma hos dig utan konstanta krig med andra fiskar i karet..

Lite fokus på harmonin i karet.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...