Gå till innehåll

Goranius 860L


Goranius

Rekommenderade inlägg

Jodbrist kan vara ett problem. PH är det säkert. får du ned pH till 8,2 så repar de nog sig på två månader. Så lång tid tog det för mig - mina när jag slutade med kalkvatten.

Jag har två sorter som är olika känsliga. Varianten med fjädergrenade tentakler var närmast oberörd medan den andra som har ogrenade tentakler med ett mörkt streck i varje var mycket känsligare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att problemet är att du har tillsatt för mycket spårämnen. När man letar efter orsaker så tror alla att de har för lite av olika ämnen men det är lika illa att ha för mycket. Sluta med jod och annat utom kalicium, Karbonater och magensium se till att dessa 3 värden är bra. du kan också göra ett vattenbyte på ca 200l och sedan vänta och se.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 år senare...

Om det är en kopia beror det på att det blev konstigt när jag postade förra texten!

Kan bara säga att jag håller med övriga att det är en grymt snygg acropora. Vilket djup i den blå färgen. Bilderna är som vanligt va högkvalitet när du fotar Ove.

Hur stor är acroporan. Svårt att få en uppfattning på bilden tycker jag!

OT!

Calle har du en sådan acropora? Har du det är det bara att konstatera att du är dålig på att uppdatera dina trådar då jag inte sett den där. *ler*

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Wow!

Göran, är den blåa acroporan den som jag satt hos dig? Min egen moderkorall är bara 4 cm stor efter en serie RTN-angrepp...

Jajamen Calle!

Den har inte riktigt samma färgton som du har men det beror nog på att jag har haft lite problem med ca, mg samt lite högt nitrat.

Jag tackar alla för berömmet och speciellt bilderna av Ove.

Det finns en del oplåtat såsom mina alla firrar samt en del koraller till, men det tar vi en annan gång nu måste jag ju köpa en ny kamera.(självklart för vintersemestern då!)

Jag kommer att ha en träff om ett tag tänkte jag men just nu håller jag på att reovera i källaren där karet står så lite längra fram.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...