Manks Postat 7 september 2005 Postat 7 september 2005 Använder inte sökmotorernas spindlar meta-taggar längre? Så har jag alltid gjort för att mina sidor ska komma upp...
vahagn Postat 7 september 2005 Postat 7 september 2005 De stora (yahoo, google och altavista) går främst efter innehållet i "TITLE" och relevansen med innehållet i sidan nuförtiden. META-taggar som "KEYWORDS" var mer relevanta förr för dessa sökmotorer. Andra mindre sökmotorer lägger dock mer vikt vid dessa.
Ahab Postat 8 september 2005 Författare Postat 8 september 2005 Här är en liten film om kuben http://goto.glocalnet.net/Nano/kubenfilmen.wmv Ps.Tack för svaren angående hur man ska kunna hitta min sida.
Ahab Postat 11 september 2005 Författare Postat 11 september 2005 Några nya bilder på kuben med ett nytt lysrör i. Bifogar även några bilder på invånare som någon gärna får komma med lite idéer om vad det är. Har även börjat få en del alger. Små gröna samt trådiga bruna, är detta väntade alger. Om inte, vad göra? Har ju fortsatt höga nitrat och phosfat värden http://goto.glocalnet.net/Nano/vattenvarden.html borde jag minska ljuset eller kommer algerna att förbruka phosfatet som en del av stabiliseringen?
vahagn Postat 13 september 2005 Postat 13 september 2005 Ser ut som en skivanemon, men man kanske kan se bättre om du plåtar ovanifrån.
Ahab Postat 14 september 2005 Författare Postat 14 september 2005 Någon som har en teori om vad detta är?
Ahab Postat 18 september 2005 Författare Postat 18 september 2005 Någon som vet något om Salaris fasciatus tex hur stor den blir? Skulle det vara oklokt att ha en i mitt 45 liters? Fick nämligen det förslaget som en lösning på det växande antalet gröna trådalger i min kub. Blir inte riktigt klok på huruvida de överlever utan alger....
vahagn Postat 18 september 2005 Postat 18 september 2005 Någon som vet något om Salaris fasciatus tex hur stor den blir? Skulle det vara oklokt att ha en i mitt 45 liters? Fick nämligen det förslaget som en lösning på det växande antalet gröna trådalger i min kub. Blir inte riktigt klok på huruvida de överlever utan alger....Jag har inte läst så vidare överlevnadsstatistik på fasciatus, och de flesta dör av svält när algerna har tagit slut. Ett mindre kar på gränsen eller mindre än det rekommenderade lär inte göra saken bättre.De blir c:a 12-13cm och behöver minst ett 120liters kar enligt LiveAquaria:http://www.liveaquaria.com/product/prod_Display.cfm?pCatId=94
Ahab Postat 18 september 2005 Författare Postat 18 september 2005 Tack för det snabba svaret och den mycket bra länken. Fortfarande ingen som vet vad bilden ovan föreställer (vill inte va tjatig men vill ju veta...)
Ahab Postat 20 september 2005 Författare Postat 20 september 2005 Inte för att mina ID frågor det senaste har burit frukt men här kommer en till. Någon som har namnet på denna mjukkorallen. Han jag köpte den av skulle maila namnet men det har han tyvärr ännu inte gjort.
vahagn Postat 20 september 2005 Postat 20 september 2005 Det är en sort skivanemon. Har själv en. Vet dock inte det exakta latinska namnet, men gissar att den är antingen en Rhodactis indosinensis.
Ahab Postat 20 september 2005 Författare Postat 20 september 2005 Ok? Fick precis ett pm med det här namnet Ricordia sp.... Är skivanemoner mjukkoraller?
vahagn Postat 20 september 2005 Postat 20 september 2005 Jo, de räknas till mjukkoraller. Fast Ricordea Sp. brukar ha runda, bärliknande tentakler, medan dina har mer smala raka. Kolla bilderna jag har på mitt kar (andra sidan) så finns det både bild på en Ricordea och en skivanemon som jag tror är av samma sort som din: https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=5907&page=2&pp=15&highlight=vahagn
Ahab Postat 20 september 2005 Författare Postat 20 september 2005 Min är väldigt lik den på bilden med kirurgen i bakgrunden. Snygga bilder!
vahagn Postat 20 september 2005 Postat 20 september 2005 Tack! Inte mycket till "fina" bilder om man jämför med andra proffs här på forumet, men jag skyller friskt på kameran Hur som helst, så tror jag inte att just den är en Ricordea, utan en Rhodactis indosinensis som jag skrev.
Ahab Postat 20 september 2005 Författare Postat 20 september 2005 Efter lite Googlande är jag villig att ge dig helt rätt! Tack återigen!
vahagn Postat 21 september 2005 Postat 21 september 2005 Någon som har en teori om vad detta är?Den på din bild verkar vara platt på LSn, men jag såg den här bilden på en Stylophora sp. och dess struktur ser väldigt lik din bild:
Ahab Postat 21 september 2005 Författare Postat 21 september 2005 Ja onekligen! Vad räknas Stylophora till?
vahagn Postat 21 september 2005 Postat 21 september 2005 De räknas till SPS-koraller. Påminner mycket om den i din bild, men undrar om det är samma.
Ahab Postat 23 september 2005 Författare Postat 23 september 2005 Här kommer 3 bilder på 2 organismer som jag skulle bli glad om jag fick lite namnförslag på?
wrang Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 Bild 1 & 2 Ser ut att vara en blåkorall, vet ej dock vad den heter på latin
Ahab Postat 23 september 2005 Författare Postat 23 september 2005 Alltid kul med snabba svar, hoppas det är ok med några följdfrågor? Vad räknas blåkoraller till? SPS? Vad är det för tunn "film" som den ömsar en gång i veckan?
vahagn Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 3:an är skivanemon, den vanligare sorten, eventuellt Rhodactis inchoat.
Rekommenderade inlägg