Gå till innehåll

Hur stort kar till ett par Clowner?


Ahab

Rekommenderade inlägg

  • Svar 145
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

De stora (yahoo, google och altavista) går främst efter innehållet i "TITLE" och relevansen med innehållet i sidan nuförtiden. META-taggar som "KEYWORDS" var mer relevanta förr för dessa sökmotorer. Andra mindre sökmotorer lägger dock mer vikt vid dessa.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Några nya bilder på kuben med ett nytt lysrör i. Bifogar även några bilder på invånare som någon gärna får komma med lite idéer om vad det är. Har även börjat få en del alger. Små gröna samt trådiga bruna, är detta väntade alger. Om inte, vad göra? Har ju fortsatt höga nitrat och phosfat värden http://goto.glocalnet.net/Nano/vattenvarden.html borde jag minska ljuset eller kommer algerna att förbruka phosfatet som en del av stabiliseringen?

post-1814-14468912259978_thumb.jpg

post-1814-14468912260098_thumb.jpg

post-1814-14468912260216_thumb.jpg

post-1814-1446891226033_thumb.jpg

post-1814-14468912260435_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som vet något om Salaris fasciatus tex hur stor den blir? Skulle det vara oklokt att ha en i mitt 45 liters? Fick nämligen det förslaget som en lösning på det växande antalet gröna trådalger i min kub. Blir inte riktigt klok på huruvida de överlever utan alger....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som vet något om Salaris fasciatus tex hur stor den blir? Skulle det vara oklokt att ha en i mitt 45 liters? Fick nämligen det förslaget som en lösning på det växande antalet gröna trådalger i min kub. Blir inte riktigt klok på huruvida de överlever utan alger....

Jag har inte läst så vidare överlevnadsstatistik på fasciatus, och de flesta dör av svält när algerna har tagit slut. Ett mindre kar på gränsen eller mindre än det rekommenderade lär inte göra saken bättre.

De blir c:a 12-13cm och behöver minst ett 120liters kar enligt LiveAquaria:

http://www.liveaquaria.com/product/prod_Display.cfm?pCatId=94

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, de räknas till mjukkoraller. Fast Ricordea Sp. brukar ha runda, bärliknande tentakler, medan dina har mer smala raka. Kolla bilderna jag har på mitt kar (andra sidan) så finns det både bild på en Ricordea och en skivanemon som jag tror är av samma sort som din:

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=5907&page=2&pp=15&highlight=vahagn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...