Gå till innehåll

Hur stort kar till ett par Clowner?


Ahab

Rekommenderade inlägg

Jag hade en 4-kilos burk med salt och det stod till 120 på den. Alltså var hälften till 60 liter. Jag har 54, så jag tog lite mindre än hälften och mätte med saltmätare och jag hade tagit lite lite, så jag pytsade i lite till så blev det bra :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 145
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Det är när man kommer hem kl 19 en fredagkväll och finner en postavi som meddelar dig att dom sista tekniska detaljerna till ditt Nanokar har kommit, som man känner glädje över att posten som den var är ett minne blott. Bara att rusa till mataffären och hämta de två T5 rören från Drakfisken och sätta dom på sin plats. En lite modefierad nödutgångsskylt. Så här blev det!

post-1814-14468912237219_thumb.jpg

post-1814-14468912237326_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Pratade precis med Bengt på Marinakvariet angående köp av levande sten i veckan. Han sa att han har två sorter. Båda från Bali men den ena sorten var tagen djupare och därför finare och dyrare. Priset var 110:-/kilo och 180:-/kilo. Någon som varit där och sett stenen och kan rekomendera någon? Hur stor betydelse har valet av sten? Hur transporterar man den? Är det bråttom från butik till akvariet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min fick jag inslagen i vått tidningspapper med bussgods, den hade legat i nästan två dagar på grund av mupparna på bussgods, men det funkade finfint... Klart det hinner döe n del, men det fanns tillräckligt med liv för att karet ska vara överbefolkat av roliga saker nu

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Undrar om någon har lust att ge kommentarer på mina vattenvärden. Har haft vatten i karet i 6 dygn och levandesten i 1 dygn.

pH 8.1

KH 10.9

NO2 0

NO3 25 (?)

PO4 0.7 (?)

Salt 1.022

Temp 26

Verkar det rimligt och kommer det att fixa sig under cyklingen?

Mvh Daniel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du har mätt rätt på fosfat och nitrat kommer du att få en otrolig algväxt om du inte är väldigt försiktig med att dra på ljus. Räkna med att nitrittoppen kommer om tre veckor och att nitrathalten kommer att minska sedan om du inte har för bråttom med att sätta i djur och börja mata.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att jag hittade hit.. sökte runt lite efter att blivit inspererad av nano kar på www.nano-reef.com , såg där att många körde med s.k guppy hotel, och vipps är jag reggad här och får vara med och följa ditt projekt! mycket nyfiken på fortsättningen.. håll oss uppdaterad med bilder och info :D

vad har du tänkt att ha för firrar m.m?

Ps. skit snyggt redan med bara stenen.. :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De är ogräs. Fast vackert ogräs. Problemet är att de vid rätt förhållanden kan sprida sig kvickt och brännner andra koraller. Fanns en tråd här för bara någon vecka sedan ang. varför folk inte ville ha glasrosor. Pröva att sök efter den, kommer inte ihåg tråden dock.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som är vass på programering och vill kolla kodningen på min sida och förklara för mig varför jag inte hittar den när jag söker på tex Google?

Först och främst: Har du anmält din sida för indexering till Googles sökmotor? Sen: vad är det för ord som du söker på? Din sida verkar inte ha mycket text och vill du komma upp i indexeringen så bör du lägga till relevanta texter med de ord som du vill att sajten ska komma upp i sökningen (överdriv dock inte med användningen av dessa ord eftersom sökmotorer kan bannlysa din sajt för missbruk av kriterierna). Hyfsa til "Title" också och lägga några ord till i den.

Och till slut: nu förtiden finns det så många olika kriterier som sökmotorer indexerar sajter med att det är omöjligt att köra nåt som skulle passa alla, nåt som man kunde göra för ett par år sen. Men snickra ihop lite relevant text så bör den komma med i listningen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...