Geezuz Postat 29 juli 2013 Postat 29 juli 2013 Min Salarias-blennid verkar äta dåligt, ser honom aldrig ta något och han ser mager ut. Ger Artemia till de övriga innevånarna samt att jag provat med salladsblad och algtablett tiil Blenniden men inget av det verkar gå hem hos den. Något bra tips på något annat som är poppis hos dem? Ser frisk och alert ut i övrigt, alla vattenvärden är bra och de andra fiskarna äter, växer och frodas. Citera
hansson_1985 Postat 29 juli 2013 Postat 29 juli 2013 Du kan sluta skrapa rutorna på karet. Den bör äta av dom nya gröna algerna som brukar bli på rutorna. Jag har haft 2 st och den första åt inget annat en dem som växte på stenen och rutorna. Den som jag har nu äter allt. Pellets frysmat av olika slag. Citera
Geezuz Postat 29 juli 2013 Författare Postat 29 juli 2013 Ok. Låter dem vara ett tag så får vi se om han äter upp sig lite. Citera
Yodelking Postat 29 juli 2013 Postat 29 juli 2013 Min första Salarias åt frysmat och noriblad. Första gången jag skulle fästa en bit nori vid en sten, simmade den upp och lade sig i handen på mig och åt norin från handen.Den jag har nu äter ingen frysmat, bara alger på rutor och stenar. Citera
alexochingencarina Postat 29 juli 2013 Postat 29 juli 2013 Spenat, mangold,ruccola och formula two är värt att prova. Citera
Guest Postat 29 juli 2013 Postat 29 juli 2013 Min ena käkar min egenmixade mat hade du bott närmre har du fått en bit att testa med. Och den andra jag har käkar bara alger som växer i karet + nori.Så det är lite lotto men ofta vill dom ej ha annat en alger Citera
Stensson Postat 29 juli 2013 Postat 29 juli 2013 Min förra salarias kunde döda för en bit nori. Den jag har nu plockar hellre alger från glas o sten. Citera
Geezuz Postat 29 juli 2013 Författare Postat 29 juli 2013 Tack för alla tips! Måste dock erkänna att Nori vet inte jag vad det är för något? Citera
Yodelking Postat 29 juli 2013 Postat 29 juli 2013 Nori är torkade alger (samma som är till Sushi). Kan köpas i mataffär eller akvariebutiken.. Citera
stigigemla Postat 29 juli 2013 Postat 29 juli 2013 En skillnad är att Nori från mataffären är rostad. Det dödar bakterier mm. Nori från akvarieaffären är inte rostad och innehåller mer vitaminer. Citera
Geezuz Postat 30 juli 2013 Författare Postat 30 juli 2013 Ok. Får bli en tripp till akvariebutiken då, tack allihop! Citera
Petter N Postat 5 augusti 2013 Postat 5 augusti 2013 Jag fick min matstrejkande Salarias att äta när jag erbjöd dessa. http://www.tropical.com.pl/greenalgaewafers,d115,0,se.html Citera
toompa Postat 8 augusti 2013 Postat 8 augusti 2013 Min Salarias va också tokig i dom tabletterna Man kunde "handmata" den med tången dock så kom alltid putsarräkorna o snodde allt. I morse hittade jag den död Den är riktigt saknad redan då det va en favorit, men nu ska putsarräkorna ut ur karet då jag stört mig tillräckligt på att dom snor mat från allt o alla. Citera
Guest Postat 8 augusti 2013 Postat 8 augusti 2013 Det glömde jag skriva sjunkande foder till pansarmalar är min tokig i samt algtabletter Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.