Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Min Salarias-blennid verkar äta dåligt, ser honom aldrig ta något och han ser mager ut. Ger Artemia till de övriga innevånarna samt att jag provat med salladsblad och algtablett tiil Blenniden men inget av det verkar gå hem hos den. Något bra tips på något annat som är poppis hos dem? Ser frisk och alert ut i övrigt, alla vattenvärden är bra och de andra fiskarna äter, växer och frodas.

Postat

Du kan sluta skrapa rutorna på karet. Den bör äta av dom nya gröna algerna som brukar bli på rutorna. Jag har haft 2 st och den första åt inget annat en dem som växte på stenen och rutorna. Den som jag har nu äter allt. Pellets frysmat av olika slag.

Postat

Min första Salarias åt frysmat och noriblad. Första gången jag skulle fästa en bit nori vid en sten, simmade den upp och lade sig i handen på mig och åt norin från handen.

Den jag har nu äter ingen frysmat, bara alger på rutor och stenar.

Postat

Min ena käkar min egenmixade mat hade du bott närmre har du fått en bit att testa med. Och den andra jag har käkar bara alger som växer i karet + nori.

Så det är lite lotto men ofta vill dom ej ha annat en alger

Postat

Min Salarias va också tokig i dom tabletterna :D Man kunde "handmata" den med tången dock så kom alltid putsarräkorna o snodde allt. I morse hittade jag den död :( Den är riktigt saknad redan då det va en favorit, men nu ska putsarräkorna ut ur karet då jag stört mig tillräckligt på att dom snor mat från allt o alla.

Postat

Det glömde jag skriva sjunkande foder till pansarmalar är min tokig i samt algtabletter

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...