Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 97
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat
refugiumet är väl meningen att ha tänt om natten för o minska ph dippet nattetid?

nja inte bara. det är bara en liten fördel med refugium=) men menar mer om algerna klara sig utan ljus ett par timmar under natten?

Postat

Jag tror att min ny inköpte gylta har dött då jag inte hittar den. igår så var den så pigg och simmade runder så friskt men nu har jag suttit och spanat i en timme efter den utan att se den. trodde först den hoppat ur, men hittar den inte på golvet=/

Postat
Jag tror att min ny inköpte gylta har dött då jag inte hittar den. igår så var den så pigg och simmade runder så friskt men nu har jag suttit och spanat i en timme efter den utan att se den. trodde först den hoppat ur, men hittar den inte på golvet=/

Rota inte i akvariet. Kan ligga i sandbädden i flera dygn första tiden.

Postat

nä jag tror det är svårt då jag inte har någon sand =/ men kanske ligger i någon sten?... men tycker det är konstigt då den vara framme helatiden igår=/

Postat
nä jag tror det är svårt då jag inte har någon sand =/ men kanske ligger i någon sten?... men tycker det är konstigt då den vara framme helatiden igår=/

Hmm.. ingen bra lösning om du skall ha en gylta. Överhuvudtaget så är jag helt emot sandfria akvarier.

Postat

gyltor brukar sova nergrävda i sanden så i med sand :P Tycker detta bygge värkar bli trevligt.

Postat

Yes!!!! Jag hittade gyltan... så skönt!

den hade gömt sig i stenen bara och har nu fått sand att gömma sig i.... det blev vit 1-2mm korall kross i ett 2cm lager=)

Med Vänliga Hälsningar, Wigge :)

Postat

jo jag tänkte det först Manne, men hittade inte den... har letat som en tok både idag och igår utan att hitta den där=/

men här kommer en värdelös bild då den inte är still för en sekund ;)... en riktigt rolig typ!

post-6818-14468930628482_thumb.jpg

Postat

Tack freddi!

Den från liveaquaria är det säkert! men tvivlar på att jag har den från reeflex då den gått i ett halvår på ZG och inte är större än 7-8cm=)

Postat

Grattis till en fin firre och kul att du hittade den. Ang djupet så nog 1 finger djupt lagom så där på en höft. Ang din sump avskärmning av något slag typ enen låda med 2 fläktar?

Som sades tidigare jag gillar dina trådar då du skriver både om tabbar funderingar rakt ut menar frågar man inte får man inget veta tumme upp.

Löste du vatten värdena "salt problemet"

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...