hagbard Postat 20 februari 2014 Författare Dela Postat 20 februari 2014 Från det ena till det andra är det äntligen dags för ett stort kar????Sent from my iPad using Tapatalk HDnja..har ju ett stort kar hehe! bottenyta på nästan en halv kvadrat 1,6*0,3..simyta för mina clowner som ändå bara står i ett typ hörn o vaggar..jag har haft stora kar på 3 meter i sötsvängen men måste banta ner utgifterna här.betydligt dyrare att driva ett tropiskt rev har jag märkt.men visst ett percula 120 skulle sitta fint om man får hugg på ett sånt till bra pris och man just fått bonusen på jobbet Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 20 februari 2014 Författare Dela Postat 20 februari 2014 Börjar man ana en tillbaka gång på cyanon månne?Vad har hänt? skötseln är den samma..en fisk har hoppat ur o dött..en pump har lagt av..hmm..sen har fosfatremovern tatt slut...håller tummarna! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 25 februari 2014 Författare Dela Postat 25 februari 2014 Sen..vad gör man inte för att skryta..jo man tittar in på ena sidan o upptäcker att man har klar sikt 1,6 meter bort..typ kristallklart Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 2 mars 2014 Författare Dela Postat 2 mars 2014 skämt o sido detta med att titta in från långsidan,men faktum är att man ser ev algbeläggning på frontrutan betydligt lättare från sidan..det kan se bra ut rakt framifrån..men så är icke fallet alla ggr när man tittar från sidan i ett långt kar(borde ju vara så i alla kar?)kolla får ni se hehe Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 4 mars 2014 Författare Dela Postat 4 mars 2014 (ändrat) Har en fundering över ev fara med att låta mina sacrophyton breda ut sig så de "slickar" mina sinularia o monteporia...kan de skada varann? finns plats att möblera om ännu..men det börjar bli trångt..mina euphyllia o skivor har jag på behörigt avstånd från andra,,tacksam för svar Ändrat 4 mars 2014 av hagbard Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 4 mars 2014 Författare Dela Postat 4 mars 2014 " bump" fick spader över detta nu..någon? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 7 mars 2014 Författare Dela Postat 7 mars 2014 ödmjukast är det nån som har någon aning?..annars är det slut tjatat om ämnet Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Maglofster Postat 7 mars 2014 Dela Postat 7 mars 2014 Har en fundering över ev fara med att låta mina sacrophyton breda ut sig så de "slickar" mina sinularia o monteporia...kan de skada varann? finns plats att möblera om ännu..men det börjar bli trångt..mina euphyllia o skivor har jag på behörigt avstånd från andra,,tacksam för svarSarcophyton kan ibland ha ganska kraftigt nässelgift. Så man ska vara lite försiktig med den så den inte förpestar livet för andra koraller. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 7 mars 2014 Författare Dela Postat 7 mars 2014 Sarcophyton kan ibland ha ganska kraftigt nässelgift. Så man ska vara lite försiktig med den så den inte förpestar livet för andra koraller.jag har hört av stig att det kan vara fara om div..men det jag är ute efter är direkt kontakt..mina kan vara 3.5 cm tentakler nu..man gruvar sig alltså Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 8 mars 2014 Författare Dela Postat 8 mars 2014 Redigerar tentaklerna till max 3 cm..man kan ju vara en dramaqueen ibland hehe...annars harjag en annan funderering,,som ni alla vet är jag ingen mätnisse..jag har en stor korallmassa i relativ liten vattenvolym..har märkt en tillbaka gång på kalkalger på bak rutan! korallerna ser bra ut annars...hmm Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 8 mars 2014 Dela Postat 8 mars 2014 Hej Hagbard. Den hära tråden har för lite bilder:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 8 mars 2014 Författare Dela Postat 8 mars 2014 Hej Hagbard. Den hära tråden har för lite bilder:)man tackar! storfrämmande(respekt) hehe..ska försöka använda någon annan kamera..har ju fått sunkiga bilder så man skäms Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 8 mars 2014 Dela Postat 8 mars 2014 Kommer du till Göteborg nästa helg,,,, det vore riktigt kul att råkas. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 8 mars 2014 Författare Dela Postat 8 mars 2014 Kommer du till Göteborg nästa helg,,,, det vore riktigt kul att råkas.nja! vet inte om jag kan vara i möblerade rum typ..eller också jobbar jag..sätter en slant på jobb..jobbar 3 av 5 helger de andra 2 verkar svårt med tanke på möblerade rum hehe Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 8 mars 2014 Dela Postat 8 mars 2014 Ahhh vi får träffas en annan gång helt enkelt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 19 mars 2014 Författare Dela Postat 19 mars 2014 tillväxt! lite nyfiken på det som växer ovanför montiporian..mycket mindre polyper än den o skimrar i grönt i verkligheten Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Olle Postat 19 mars 2014 Dela Postat 19 mars 2014 [ATTACH=CONFIG]112829[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]112830[/ATTACH] tillväxt! lite nyfiken på det som växer ovanför montiporian..mycket mindre polyper än den o skimrar i grönt i verklighetenHar ingen aning. Men vilken j***a tillväxt du har. Bra jobbat Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 19 mars 2014 Författare Dela Postat 19 mars 2014 (ändrat) Man ser ju inte tillväxt i vardagen..men när jag ser tillbaks till okt 13 är det ju rätt så coolt faktiskt..sen mina 2 ocellaris kom inte med på bild..de är 25 cm ur bild..deras favvoplats..hehe..de är väldigt stationära typ..sen hade jag en fundering om minskad kalkalg tillväxt på bakrutan..är det korallerna som snor så det inte räcker till dom? får jag helt enkelt börja mäta o sluta höfta i balling?vad det verkar så vinner korallerna över kalkalgerna? Ändrat 19 mars 2014 av hagbard Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 21 mars 2014 Författare Dela Postat 21 mars 2014 Måste skärpa mig förövrigt nu när korallmassan blivit så mycket mer..tillsatser ska finnas hemma! har dock bytt vatten idag men det räcker inte...nu har jag bara stickor att förlita mig på men de har ju funkat förut..tror inte de skulle visa fel helt plöstligt...jag vet att man inte litar på dom men jag använder dom som indikation typ..bättre än inget sen har det gått bra hitills med den metoden Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 6 april 2014 Författare Dela Postat 6 april 2014 Gör ett nytt försök med det som växer ovanför monti digitata..sammetsliknade grönskimmrande men mindre polyper än montin..pytte ..mitt i bilden Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 6 april 2014 Författare Dela Postat 6 april 2014 Hade storfrämmande idag från medlem i en av världens äldsta akvarieklubbar,,stockholms akvarieförening..han har vart medlem sen mitten på 70 talet..och han verkade impad faktiskt hehe! Lite mallig kände man sig ( avdelning skryt) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 11 april 2014 Författare Dela Postat 11 april 2014 (ändrat) Belysningsuppgrade går med snigelfart..har ju topptillväxt med 2*54 watt t5 1st fluval power 18000 k(fast det ser vitt ut) och ett marine glo blått utan kelvintal..vill ta bort marine glo blått o ersätta med aquastar 10000 k och tillföra http://www.akvarieshopen.com/akvarietillbeh%C3%B6r-21/akvariebelysning/led/solar-stinger-sunstrip-starterset-1200mm-deep-blue det kan väl inte skada? inbillar mig bättre ljus och kunna styra ramperna med deepblue led som starter o avslutare..t5 går på typ 5 timmar Ändrat 11 april 2014 av hagbard Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 25 maj 2014 Författare Dela Postat 25 maj 2014 Har märkt av att de copepods som överlevde pagganelles efter uthoppning har ökat i antal..eller de är överallt typ..clownerna står bar på sin plats o vaggar som vanligt..inga hunters direkt...vore kul o få tag på en mandarin borde gå..+ att man kan köpa.Sen.upptäckte nån sorts avknoppning från sacrophyton idag...växer sig fläskig minst sagt..det bidde nån sorts bula på den som såg skum ut..ryckte lite på den med tången o fick en sån där flugsvamp i adventsstake i den typ i stl..la den i sanden så får vi se vad som händer Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 28 maj 2014 Författare Dela Postat 28 maj 2014 en bild på avknoppning nr 1 fixerad vid en bit sten avknoppning nr 2 hänger o slänger vid modern ännu..fränt som tusan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 28 maj 2014 Författare Dela Postat 28 maj 2014 ursäkta min entusiasm om detta..ni har säkert varit med om detta förut Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.