Gå till innehåll

hagbards långa lilla


hagbard

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...

ok vi får se..än har de inte svarat på mail fast de haft en vecka på sig jaja man får se...förövrigt..min fina och smiligaste fisk Pictichromis paccagnellae

har hoppat ur burken...typiskt...han hade hoppat rätt ner i en tillbringare som stod bredvid karet....fyllde den med vatten så fort jag såg det ...men mumie stadiet bestod...måste väcka frågan om nödvändigheten med täckglas igen snart...nu har jag visserligen inte led ännu..men vad jag sett så utnyttjas det till 50 procent för de som har värsting led som de inte kör på full styrka..hur vore det att återgå till täckglas o undvika detta skit? billig el på led versus fisk?...pinigt lidande att dö på

Ändrat av hagbard
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om det hindrar fiskarna från att hoppa ut och dö så tycker jag ljus förlorat av glasen är en fullt godtagbar kompromiss. Jag kör täckglas på mitt akvarium nu och ska lägga till det snarast möjligt på mitt andra kar med. Jag gillar glas, även om det är mycket trevligt med öppna kar med.

Men jag tycker nog främst att kar utan stag och sarg gör sig bäst som öppna, så man får en helt fri yta då.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo..men mitt argument med att använda täckglas om man har ljusstarka led är att fisken håller sig på plats även om karet är släckt och man kanske kör en led zeppelin konsert på plasman..även avdunstingen minskar betydligt..en win win sits kan man tycka? man kanske kan skruva upp styrkan lite om man ändå inte kör fullt blås på leden?Ett väldigt bra argument att skaffa led kanske?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag e sugen på det med så man slipper denna j vatten avdunstningen !!!,,mitt e inbyggt uppe men ej nere för jag e lat på helgerna,, akvarieaffären när startade sa 10 cm sarg e ett måste för slippa hoppande fiskar...

biltema har ju plast och det skulle ju vara trevligt slippa krossa rutor ,,, glas vs plast ??

magnus det måste tveklöst vara win win !!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur som helst..hur ligger det till annars med era koraller? Tänkte mest på andra lekmän som jag själv...växer dom också ur ert kar?hehe...proffsen kanske förstod piken?Det finns inga proffs annars inbilla er inget..det mesta går av sig själv om man har något vett..så var det med det...jorden kallar tebax de som svävat upp i det blå

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur som helst..hur ligger det till annars med era koraller? Tänkte mest på andra lekmän som jag själv...växer dom också ur ert kar?hehe...proffsen kanske förstod piken?Det finns inga proffs annars inbilla er inget..det mesta går av sig själv om man har något vett..så var det med det...jorden kallar tebax de som svävat upp i det blå

Jag är lite nyfiken på vad du egentligen menar med det här inlägget.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ironi är jättesvårt i skrift. Misstolkas ofta.

Helt rätt! Sen är man ju inte guds bästa barn heller..händer ju att man sänker några 7,2 en fredag och upptäcker att man skrivit snudd på utvecklingsstört ibland för att någon överhuvudtaget ska fatta,,,men man får ju inte ta bort något här så då får man stå med dumstruten på!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Helt rätt! Sen är man ju inte guds bästa barn heller..händer ju att man sänker några 7,2 en fredag och upptäcker att man skrivit snudd på utvecklingsstört ibland för att någon överhuvudtaget ska fatta,,,men man får ju inte ta bort något här så då får man stå med dumstruten på!

Haha kul att se att du har kvicknat till...tycker dina inlägg är roliga.

FÖ var det en torsdag den konstiga meddelandet uppdagades

mvh

calle

förlåt om det gick off topic.. åter till ditt akvarium. Häftiga mått och snyggt kar!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Haha kul att se att du har kvicknat till...tycker dina inlägg är roliga.

FÖ var det en torsdag den konstiga meddelandet uppdagades

mvh

calle

förlåt om det gick off topic.. åter till ditt akvarium. Häftiga mått och snyggt kar!

haha!Jag vet att det var en torsdag...men skiftar som en blådåre och har lediga dar när normalt folk jobbar..sen så har du rätt..det är ett förbannat fräckt kar...tack till akvarieleasing i sundbyberg att dom meckar lite custom

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

händer ju att man sänker några 7,2 en fredag och upptäcker att man skrivit snudd på utvecklingsstört ibland för att någon överhuvudtaget ska fatta,,,

HAHAHAHAHA! Skitkul skrivet! Du är nog inte helt ensam om det där. Det värsta är att alla är så lättkränkta nu för tiden så man får passa sig för vad man skriver, helt oavsett humör och omständigheter. ;-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...