Chum Postat 17 september 2013 Postat 17 september 2013 Har funnit en del Zoanthus som verkligen tilltalar mig som älskar pastellfärger... En del lär vara supersvåra att få tag på (kanske rent av omöjligt), men den största frågan är om någon av dem kan potentiellt vara mer giftig eller generellt mer svårskött än "normalt" för Zoanthider?Red HornetRastasAfrican Blue HornetYellow JacketEagle Eye Citera
alexochingencarina Postat 17 september 2013 Postat 17 september 2013 Tror största problemet är att få tag på dem. Sen finns det visa zoanhus som växer extremt långsamt och därför kan kosta flera hundra dör en enda polyp. Är själv ute efter liknade färger, ruskigt vackra. Dom ploppar upp på köp & sälj lite då och då. Sällan i Stockholm tyvärr Citera
_Manne_ Postat 17 september 2013 Postat 17 september 2013 Den sista liknar watermelon , den bör du hitta ganska problemfritt även här hemma.Själv hade Rasta varianten varit nice i min burk! Mvh Manne Citera
JoWa Postat 17 september 2013 Postat 17 september 2013 rastas vet jag att 2st runt sthlm har här på guiden Citera
Chum Postat 17 september 2013 Författare Postat 17 september 2013 Jag har varit hemma hos två som har Rastas iaf =) Eagle Eye (som även kallas Super Sunflower ibland) har jag sett på Akvarieleasing. Övriga får man nog räkna med att satsa på via näthandel o hoppas på tur. Men om ngn vet ngt om svårighetsgrader eller gifter så hojta. Citera
Chum Postat 17 september 2013 Författare Postat 17 september 2013 Det är nog sådan... =) Förmodligen är bilderna jag funnit photoshoppade så att kontrasten ökar. Citera
Atlas Postat 17 september 2013 Postat 17 september 2013 Fina grejer det där.. Skulle gärna ha några av dom också Citera
rillz Postat 17 september 2013 Postat 17 september 2013 kommer ju upp rätt shyssta på whitecorals imellan åt. många snygga färger. Citera
boman Postat 2 oktober 2013 Postat 2 oktober 2013 Så vackra sitter på min önskelista också. Undrar om det är någon som beställt koraller utomlands?? Såg på något ställe att visserligen frakten var 600:- men är man tex 4st så är det ju ingen större fara och det är definitivt inga problem att få tag dessa pastellfärgade knappar. Kul att höra om någon beställt och vad resultatet blev. Sugen!!! Janne Citera
Chum Postat 2 oktober 2013 Författare Postat 2 oktober 2013 Jag vet minst ett par saltisar från SVG som beställt från White Corals med lyckat resultat, flera ggr. "Sunny" är en av dem =) Det verkar dock vara få sajter som skickar till Sverige. Försökte göra en samlingstråd om detta under "Affärer"-avdelningen, men intresset var tunnt.. Citera
Wassberg Postat 2 oktober 2013 Postat 2 oktober 2013 Rastan är kanonfin, dock inte med iPhone + blåljus ...Började med två st som nu blivit tvåsiffrigt, det går framåt Citera
Ted Camenius Postat 2 oktober 2013 Postat 2 oktober 2013 Kan inte ta åt mig äran i att ha drivit upp denna från fragg utan har fått ärvt den stor. Men skitsnygg är den. Citera
Chum Postat 2 oktober 2013 Författare Postat 2 oktober 2013 Riktigt läcker! Jag fastnade snabbt för denna färgkombo... Därav platsen på önskelistan =) Återstår att se om man kan få tag på alla dock... Citera
Chum Postat 3 oktober 2013 Författare Postat 3 oktober 2013 *rättelse*"Red Hornet" ovan kallas tydligen mer vanligt för BamBam har jag upptäckt... Oavsett vad de kallas så är det nog de som lockar mest med sin sanslöst djupröda färg Verkar finnas på flera onlinebaserade butiker, men ingen som skickar till Sverige. Citera
mickosch Postat 3 oktober 2013 Postat 3 oktober 2013 Såg red hornet på whitecorals igår och dom skickar till Sverige./MickeSkickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Citera
boman Postat 3 oktober 2013 Postat 3 oktober 2013 Vackra är dom värkligen och klart som f n att man får tag på dom om man ger sig tusan på det!! Citera
kaptenen Postat 3 oktober 2013 Postat 3 oktober 2013 Finns folk i Usa som har riktigt grymma knappar och som bedriver hela företag med att sälja just mängder av zoanthus främst. Där finns bl.a alla ovannämnda representerade. Dock kan det nog vara lite krångligt att få hit dem :s Citera
Chum Postat 4 oktober 2013 Författare Postat 4 oktober 2013 Såg red hornet på whitecorals igår och dom skickar till Sverige./MickeSkickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2Länk? =) Citera
mickosch Postat 4 oktober 2013 Postat 4 oktober 2013 Länk? =)Borta så dom är säkerligen sålda /MickeSkickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Citera
Chum Postat 7 oktober 2013 Författare Postat 7 oktober 2013 Ja det är ju det knepiga... att också hinna när de väl dyker upp. Citera
irwin_fletch Postat 16 oktober 2013 Postat 16 oktober 2013 De där såg helt otroliga ut.Jag har vanliga watermelons (tror jag). De har gått från 5 polyper till mellan 100-200. Har fraggar på dem så du i Kalmartrakten är det bara komma förbi =) Citera
Chum Postat 16 oktober 2013 Författare Postat 16 oktober 2013 Är bilden just på dina? Verkligen superfräscha färger! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.