Gå till innehåll

Chums önskeknappar... svåra?


Chum

Rekommenderade inlägg

Har funnit en del Zoanthus som verkligen tilltalar mig som älskar pastellfärger... -respekt En del lär vara supersvåra att få tag på (kanske rent av omöjligt), men den största frågan är om någon av dem kan potentiellt vara mer giftig eller generellt mer svårskött än "normalt" för Zoanthider?

Red Hornet

post-6800-14468930795817_thumb.jpg

Rastas

post-6800-14468930796047_thumb.jpg

African Blue Hornet

post-6800-14468930796192_thumb.jpg

Yellow Jacket

post-6800-14468930796352_thumb.jpg

Eagle Eye

post-6800-14468930796566_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har varit hemma hos två som har Rastas iaf =) Eagle Eye (som även kallas Super Sunflower ibland) har jag sett på Akvarieleasing. Övriga får man nog räkna med att satsa på via näthandel o hoppas på tur. Men om ngn vet ngt om svårighetsgrader eller gifter så hojta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Så vackra sitter på min önskelista också. Undrar om det är någon som beställt koraller utomlands?? Såg på något ställe att visserligen frakten var 600:- men är man tex 4st så är det ju ingen större fara och det är definitivt inga problem att få tag dessa pastellfärgade knappar. Kul att höra om någon beställt och vad resultatet blev. Sugen!!! Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet minst ett par saltisar från SVG som beställt från White Corals med lyckat resultat, flera ggr. "Sunny" är en av dem =) Det verkar dock vara få sajter som skickar till Sverige. Försökte göra en samlingstråd om detta under "Affärer"-avdelningen, men intresset var tunnt..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

*rättelse*

"Red Hornet" ovan kallas tydligen mer vanligt för BamBam har jag upptäckt... Oavsett vad de kallas så är det nog de som lockar mest med sin sanslöst djupröda färg -dregglar- Verkar finnas på flera onlinebaserade butiker, men ingen som skickar till Sverige.

jVtl245.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...