_Manne_ Postat 17 januari 2014 Postat 17 januari 2014 Tiden får utvisa vad som kommer o händaSent from my iPhone using Tapatalk Citera
osby0479 Postat 17 januari 2014 Författare Postat 17 januari 2014 Tiden får utvisa vad som kommer o händaSent from my iPhone using TapatalkAbsolut!! Citera
POPOV Postat 18 januari 2014 Postat 18 januari 2014 Absolut!!Har en känsla av att jag är skyldig till detta... Citera
osby0479 Postat 18 januari 2014 Författare Postat 18 januari 2014 Har en känsla av att jag är skyldig till detta...Ja allt e ditt fel, men det är lugnt, jag kommer över det Citera
petnym Postat 18 januari 2014 Postat 18 januari 2014 Vad nu? Skall du inte ha kvar detta akvarium??? Citera
osby0479 Postat 18 januari 2014 Författare Postat 18 januari 2014 Vad nu? Skall du inte ha kvar detta akvarium???Jodå det ska snurra på ett tag till, blir ett nytt till huset som jag håller på att skissa på, kommer nog att bli trevligt!Är ju smidigare o bara flytta det levande än hela karet Citera
osby0479 Postat 18 januari 2014 Författare Postat 18 januari 2014 Vilka anthias räknas till dom lite lättare, som ev bara behöver matning 1 gång om dagen. Citera
Petter N Postat 18 januari 2014 Postat 18 januari 2014 Vilka anthias räknas till dom lite lättare, som ev bara behöver matning 1 gång om dagen.Dessa har jag haft och de funkar bra att mata en gång om dagen. Jag matar på vardagar en gång om dagen och på helgerna två gånger. När jag är bortrest matas det bara varannan dag och dessa mådde bra enda tills oodinium slog ut större delen av mitt fiskbestånd. Citera
_Manne_ Postat 18 januari 2014 Postat 18 januari 2014 Kolla med stig! Så ger han ett vettigt tips ska du se Ken! Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
osby0479 Postat 18 januari 2014 Författare Postat 18 januari 2014 Dessa har jag haft och de funkar bra att mata en gång om dagen. Jag matar på vardagar en gång om dagen och på helgerna två gånger. När jag är bortrest matas det bara varannan dag och dessa mådde bra enda tills oodinium slog ut större delen av mitt fiskbestånd.Är den arten jag mycket väl skulle kunna tänka mig, har 300l o funderar på en 4-5st.På helgen så hinner man ju mata mer än en gång, på veckorna brukar jag mata rätt så rikligt så hoppas det ska funka.Tack så mycket för svaret! Citera
Fiffe Postat 19 januari 2014 Postat 19 januari 2014 De är hoppare så du vet. Månljuse hjälper, men haft en del som hoppat ut när strömmen gått eller kanske blivit skrämda. Har inga kvar iaf Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk Citera
stigigemla Postat 19 januari 2014 Postat 19 januari 2014 Jag tror att alla Anthias går att vänja till matning kvällstid. Men de har trångt svalg så de måste få tid på sig att äta. Jag matar under tre påföljande Tvreklamer kvällstid och det går bra. I naturen får de mest mat gryning och skymning. Vad jag vet äter alla Anthias gärna torrfoder från automat.De har liten aggresionsmarginal. Har man de mest simglada kirurgerna som sohal eller lineatus är det nog bäst att glömma Anthias.De mer aggresiva som t. ex squamipinnis eller några av de större brukar mobba ut de mindre arterna som t.ex dispar.Dispar och parvirostris som jag tycker är lättast är mycket mindre aggresiva och går bäst att hålla med många hanar - minst 5 av varje art. Det brukar inte bli en synlig hackordning om de är så pass många och hanarna spelar så mycket för varann att det blir lugnare för honorna.Tuka är en fantastisk vacker art men vek. Den bör sättas i först av alla fiskar och man bör undvika alla aggresiva fiskar som t. ex kirurger, frökenfiskar eller Pseudocheilinus wrassar. Till och med Chromis virides mobbar ihjäl dem vid lek. Cirrhilabrusarterna verkar gå bra liksom pilfiskar som magnifica, zebra eller evides. Decoran kanske är i tuffaste laget. Citera
osby0479 Postat 19 januari 2014 Författare Postat 19 januari 2014 Tack för det inlägget Stig!Lutar nog mot 4-6 squamipinnis. Citera
olofj Postat 19 januari 2014 Postat 19 januari 2014 Petter's förslag på Anthias kan jag rekommendera, har själv haft ett stim på 7 st, inga problem med matning, satte in 10 på en gång och 3 försvann ganska snabbt. Citera
osby0479 Postat 4 februari 2014 Författare Postat 4 februari 2014 Ja bilderna kunde varit bättre, får ta mig i kragen o använda systemkameran! Citera
_Manne_ Postat 4 februari 2014 Postat 4 februari 2014 Man kan ha flera sorters koraller.. Inte bara en sort , ja dom dyraste..Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
osby0479 Postat 4 februari 2014 Författare Postat 4 februari 2014 Jodå, har lite över 100 olika koraller, har bara 10 scolymior, och fler kommer det garanterat att bli!! Citera
POPOV Postat 5 februari 2014 Postat 5 februari 2014 Ta nu tag i kragen. Kan intyga den där scolymian är sjukt fin då jag sett den live. Citera
Henric Postat 5 februari 2014 Postat 5 februari 2014 Det är bara ett problem med korallerna.......... De är inte i mitt kar! Gött Ken! Citera
Nikke Postat 5 februari 2014 Postat 5 februari 2014 "Har BARA 10 scolymior" gillar tankesättet. I med fler! Kommer de flesta från whitecorals? Citera
osby0479 Postat 5 februari 2014 Författare Postat 5 februari 2014 Jag vet Eddie, ska försöka fixa det, måste bara hitta rätt tillfälle...Exakt så brukar jag också se det Henric, men sen hittade jag en lösning på det Nikke, 9 av 10 kommer från whitecorals, en warpaint från extremecorals, tanken är väl att fylla dropen på det nya karet med enbart scolymior!! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.