Laggeman Postat 30 januari 2014 Postat 30 januari 2014 Finns att köpa på byggvaruhus då det är samma sorts lister som sitter på bänkskivor o liknande. Ikea har dem till sina golvsocklar också.Men det lär bli svårt att få fast dem på frigolit, då det ska värmas på med strykjärn och frigoliten lär smälta långt innan limmet hettats upp. Men det går ju att limma med rätt sorts lim så klart. Citera
Reuben Postat 30 januari 2014 Författare Postat 30 januari 2014 Finns att köpa på byggvaruhus då det är samma sorts lister som sitter på bänkskivor o liknande. Ikea har dem till sina golvsocklar också.Men det lär bli svårt att få fast dem på frigolit, då det ska värmas på med strykjärn och frigoliten lär smälta långt innan limmet hettats upp. Men det går ju att limma med rätt sorts lim så klart.planen var att det skulle sitta fast på 1cm av akvarieglaset Citera
Blåbert Postat 31 januari 2014 Postat 31 januari 2014 Är det inte enklare att be dem skicka nya fläktar? Citera
Reuben Postat 31 januari 2014 Författare Postat 31 januari 2014 de påstår att de redan bytt ut dessa när de lagade chassit. i.o.m. att den tappades av posten. dock går fläktarna igång efter 3minuter i 100% så tror mer att det är fel i någon sensor / styrningen Citera
Reuben Postat 7 februari 2014 Författare Postat 7 februari 2014 Fått i några genomföringar?Yes, påbörjat rördragning och påfyllning av karet. Får stenen imorgon här får ni även en bild på sumpen som hämtades upp igår Stort tack till majornasglas som alltid gör precis som man vill till riktigt bra pris! När den inte fick plats i får bil erbjöd han till och med att köra hem till mig. Super service!tanken med sumpen är att jag skall ha två omgångar med filterstrumpor. 2st 400 micron som tar bort grövre smuts sedan skummaren, och innan vattnet åker tillbaka tre 100 micron filter så vattnet förhoppningsvis kan hållas kristalklart.har köpt 30 strumpor som jag kommer växla runt Citera
Laggeman Postat 7 februari 2014 Postat 7 februari 2014 Ser bra ut! Vad är det för mått på sumpen eftersom den inte gick in i bilen? Citera
Manks Postat 7 februari 2014 Postat 7 februari 2014 stadsbor har sällan bilar större än en toyota IQ Citera
Reuben Postat 7 februari 2014 Författare Postat 7 februari 2014 Ser bra ut! Vad är det för mått på sumpen eftersom den inte gick in i bilen? 130x50x50 Citera
Reuben Postat 7 februari 2014 Författare Postat 7 februari 2014 stadsbor har sällan bilar större än en toyota IQ vroom vroom motherf**ker Citera
Michael Postat 7 februari 2014 Postat 7 februari 2014 Det är inte bil. Använder man säkerhetsbältet så klassas den som ryggsäck. /Michael via mobil enhet. Citera
Reuben Postat 16 februari 2014 Författare Postat 16 februari 2014 Tänkte bara uppdatera lite kort med en bild innan jag ger mig iväg då jag fått i all min sten nu Kvar är bara att komma på en bra aquascape Citera
osby0479 Postat 16 februari 2014 Postat 16 februari 2014 Ser ut som en bra början! Hur är det med belysningen, fortfarande högt ljud? Citera
Reuben Postat 17 februari 2014 Författare Postat 17 februari 2014 Den har blivit lite bättre nu när den är inkörd, men forfarande hyffsat högljud. Men med plaskande etc så hörs det inte lika mycket. Absolut inte ljudlös som den beskrivs hos andra dock.Men min låter som andras nu när jag jämnförde hos Emil KBA i helgen. Citera
osby0479 Postat 17 februari 2014 Postat 17 februari 2014 Den har blivit lite bättre nu när den är inkörd, men forfarande hyffsat högljud. Men med plaskande etc så hörs det inte lika mycket. Absolut inte ljudlös som den beskrivs hos andra dock.Men min låter som andras nu när jag jämnförde hos Emil KBA i helgen.Acceptabelt då alltså, jo det blir ju lite andra ljud runtomkring så det kanske frsvinner i mängden, kör min på 65% nu o den hörs inte!Det ser iaf oförskämt bra ut =) Citera
Reuben Postat 17 februari 2014 Författare Postat 17 februari 2014 Acceptabelt då alltså, jo det blir ju lite andra ljud runtomkring så det kanske frsvinner i mängden, kör min på 65% nu o den hörs inte!Det ser iaf oförskämt bra ut =)tack tack Hur varm blir din när du kör den @ 65%? Mina fläktar går nämligen igång på 100% efter 32-35 grader Citera
osby0479 Postat 17 februari 2014 Postat 17 februari 2014 Får kolla upp det när jag kommer hem!! Så jag återkommer med svar. Citera
Reuben Postat 5 april 2016 Författare Postat 5 april 2016 Det har nu gått ganska precis två år sen jag gjorde mitt senaste vattenbyte och med det tänkte jag fira med att lägga upp lite bilder som Stefan tog hemma hos mig förra veckan :)! Tråkigt om man inte delar så fina bilder som han har tagit tycker jag 12 Citera
mikoto Postat 5 april 2016 Postat 5 april 2016 De där fiskbilderna är riktigt bra! Wow. Fint kar, vattenbyten är uppenbarligen överskattat ;-) 1 Citera
Pontus Enbom Postat 1 juni 2016 Postat 1 juni 2016 Härliga bilder på ett härligt kar Skickat från min SM-G900F via Tapatalk Citera
ormet Postat 1 juni 2016 Postat 1 juni 2016 Härliga bilder på ett härligt kar! Inga vattenbyten på 2 år? Det låter ju onekligen mycket intressant! Jag har inte läst hela din tråd och inte kommer jag hinna nu heller, men du får gärna köra en liten recap på din skötsel av karet. Bara 3 Radion över 900L med, det verkar onekligen vara ett rejält tryck i dem! Tummen upp Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.