Gå till innehåll

Reubens nya 900 liters optiwhite system i göteborg!


Reuben

Rekommenderade inlägg

Sådär, idag kom min ledarmatur med posten. Riktigt behaglit ljus måste jag säga, ser ut att vara runt 14,000-16,000k med max på alla kanaler om man jämnför med MH. har dock inget akvarium idag så går efter hur min vita vägg ser ut med ljuset, men känns rikigt bra! Var inställd på att det skulle kunna bli mycket mycket blåare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tyska Ebay har ett antal trevliga försäljare som kan arrangera akryl i mått och typ efter behov. Har själb beställt från Tyskland direkt men kan inte minnas vart.

Men du bör höra dig för med lokala företag som pysslar med akryl, du kan säkert få till det med någon av dom till en billig peng.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
Ska du täcka in frigoliten/nedre silicon kanten också ? Ser bra ut annars!

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det är planen, väntar dock med det då karet behöver flyttas några cm fram och tillbaka när jag ska få på genomföringarna när det kommer :), klarade dock inte ha karet på golvet längre så den åkte upp :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hallå du.

hur går det? blir det blött snart?

Har du sett att jag lagt ut lite bilder? - https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?59004-PeterGG-s-540L-2-(take-7)

inte lika snabb att täcka in mitt kar.. men det får gå.. kanske köpa täcklister i helgen.. får se..

hörs

Tyvärr hade ted slut på genomföringar när jag var där ute, så blev en tyskland beställning på pvc som skickades igår, förhoppningsvis kommer under veckan, då blir det blöt i helgen ;D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har varit borta en hel del sista tiden så inte riktigt hunnit prioritera att få den ivägskickad, i.o.m. att jag inte har bil så blir det väldigt bökigt att ta mig ut till en av ställena som tar emot så stora paket som detta för att skicka.

Har tänkt vänta tills Emil_kba kommer förbi med en stenleverans från Stockholm till mig nästa fredag så får han höra så jag får en second opinion från någon som har en likadan. Annars om jag åker ut till honom och lyssnar.

Vi får se helt enkelt, kan vara så enkelt att den överröstas av de flestas akvarium och jag har blivit van med total tystnad i lägenheten, men tycker absolut inte att "ultra quiet" är rätt ord för fläktar man hör tydligt 6meter ifrån armaturen efter att den varit igång 3minuter (högvarv vid 33 grader)... men men vi får se helt enkelt.

Förövrigt så har posten lyckats sortera mitt paket med genomföringar fel så tyvärr blir det några dagar till innan jag kan börja fylla, och med 75kg sten på väg på fredag/lördag nästa vecka känns det som att det får komma igång snart ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...