Clownen Postat 22 mars 2006 Postat 22 mars 2006 Kanonbilder. Hur får du bakgrunden så svart? Bildbehandling.Grymt kar också.Tack! Jag tar bilderna i RAW och sedan försöker jag tona ner färgerna i bilderna för att få lite mer stämning och ofta öka kontrasten något. Jag har inte markerat eller manipulerat bakgrunden på något sätt även om jag försöker ta bilden så att jag har en mörk bakgrund. Jag använder RAW-shooter vilket jag tycker är ett bra program.Peter, har du även Canon's 50mm MKII lins? Det går att via en ringkoppling att invertera den linsen utanpå en makrolins. Då ska man kunna förstora på allvar. Jättefina bilder som vanligt Peter! Du har inga på de nyimporterade finska Banggaierna? Eller de kanske är för små ?Det skulle vara häftigt och de kostar väl inte en förmögenhet, vet du om man kan koppla den till ett EFS-objektiv? Citera
Dez3d Postat 22 mars 2006 Postat 22 mars 2006 Peter, dom bilderna kommer snart. Jag måste bara ordna med yngelkaret då jag inte kommer åt med kameran i sumputrymmet ännu. Tänkte flytta det karet till huvudkaret och då lovar jag att ta massor av bilder med makroobjektivet Ja tror att objektivet inte spelar någon roll då man ändå kör båda sammankopplade objektiven fullt öppna och zoomar med fötterna. Behöver bara en ringadapter som kostar en hundralapp. Citera
Dez3d Postat 26 mars 2006 Postat 26 mars 2006 Peter, här kommer två bilder på kardinalerna. Dom verkar må finfint och blir riktigt vilda när artemian ges:Bättre bilder innom kort!HälsningarPeter Citera
Clownen Postat 26 mars 2006 Postat 26 mars 2006 Fint! Jättekul att dom mår bra, det är inte alla Banggaier som kan skryta med att ha åkt med Finlandsbåten Citera
Dez3d Postat 26 mars 2006 Postat 26 mars 2006 Fint! Jättekul att dom mår bra, det är inte alla Banggaier som kan skryta med att ha åkt med Finlandsbåten ..och hållit sig nyktra! Citera
acuario Postat 3 april 2006 Författare Postat 3 april 2006 Sjöborren släppar omkring med en rörmask Citera
Capote Postat 3 april 2006 Postat 3 april 2006 Sjöborren släppar omkring med en rörmaskSyns ju till och med att kirurgen är ren i näsan... Häftiga bilder! Citera
acuario Postat 3 april 2006 Författare Postat 3 april 2006 Eller kejsaren. Nu vart det rätt hehe.. Citera
Ingvar Hellmalm Postat 3 april 2006 Postat 3 april 2006 Vissa bilder kan jag se och vissa inte vad beror detta på? Citera
Capote Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Eller kejsaren. Nu vart det rätt hehe..Hupp, det gick lite snabbt där... Kejsare!! Citera
wrang Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Två bilder från migSarcofyton och en clownNärbild på Sarcofyton polyper Citera
watter Postat 11 april 2006 Postat 11 april 2006 Testa lägga upp lite bilder, men tyckte det blev dålig bild när man gjorde dom mindre Men här är några i alla fall Citera
watter Postat 11 april 2006 Postat 11 april 2006 undrar bara om någon kan förklara för mig hur man gör så att bilderna behåller sin kvalite när man förminskar dom, mina blir suddiga som fan ;( Citera
hbmannen Postat 14 april 2006 Postat 14 april 2006 en original förminskad å en klippt i full format.. Citera
Clownen Postat 15 april 2006 Postat 15 april 2006 Jättefina detaljer Patric! Det är verkligen en ny värld som öppnas upp med makro. Gjorde några förstoringar på 50x30 cm med min Canon 350D och de blev riktigt bra även i detta format (ska pryda väggen bakom akvariet snart). Citera
Laggeman Postat 11 juli 2006 Postat 11 juli 2006 Tänkte bidra med ett par bilder jag med.En Dwarf Hawkfish(Falco's Hawkfish):http://www.laggeman.nu/akvarium/salt/falco_01.jpgOch en Kamelräka:http://www.laggeman.nu/akvarium/salt2/kamel.jpg(Fick inte bildlänkningen till att fungera direkt ifrån inlägget, så ni får helt enkelt klicka på länken.Bilderna finns, men det kommer bara upp röda kryssrutor fastän jag länkar som img-länkar.) Citera
Hultis Postat 12 juli 2006 Postat 12 juli 2006 en liten anemon bild från mig, igen.... anemonerna är typ det enda som sitter såpass nära rutan för att få lite närbild med mobilen =( ny digital kamera är dock beställd! Citera
keyser Postat 4 november 2006 Postat 4 november 2006 fortsätter med nya macrobilder, ännu närmare denna gången. Vad kallas denna organism? knappt 1mm lång Citera
stigigemla Postat 4 november 2006 Postat 4 november 2006 Det är en plattmask av något slag. Antagligen en oskyldig som tar upp sin näring ur vattnet men den kan också tänkas vara en korallparasit. Men i så fall skulle den knappast sitta på framrutan utan på någon korall. Citera
Clownen Postat 5 december 2006 Postat 5 december 2006 Uppdaterar tråden med bilder på två Sacrophyton: Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.