Gå till innehåll

Spröt bland knappar?


bigm82

Rekommenderade inlägg

Laser metoden känns sådär då glasrosor ofta har foten ganska djupt och får man ej kål på hela rosen är den snart där igen. Jag kör med ättika eller kokande vatten med citron i brukar fungera hjälpligt. Eller om dom sitter på ett bra ställa kalkpasta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

lasern är dessutom högenergilaser som är tveksamt om du får köpa/inneha/frakta helt lagligt i sverige. Kokande vatten är mitt tips. På kvällen när knapparna "gått och lagt sig" har jag utrota glasrosor i kolonin. lättare att se var den bor då

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då återstår en fråga, vart får ni tag på kanyler? Jag har varit runt på stadens tre apotek o ingen säljer till privatpersoner.

Skickat från min GT-I9100 med Tapatalk 4

Jag kastade en drös med kanyler för ett bra tag sedan! Det skulle jag inte ha gjort!

Annars så får du söka upp nån knarkarkvart o se om du får tag i en kanyl. :smiley24:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja det verkar ju inte bättre än att man måste börja knarka för då delar de väl ut dem gratis :smiley17: nävars men jag tänkte jag skulle försöka att skära till en spruta o se om det går. Men de är ju så små så jag är tveksam att det funkar skulle nog behöva ngt vassare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det blev tyvärr inte speciellt vasst eller tillräckligt liten spets av en salifert spruta, så jag skulle behöva lite tips på vart man kan få tag på kanyler, eller om det är ngn som kan tänka sig att donera/sälja en Om man nu får skicka vassa saker med posten?

Skickat från min GT-I9100 med Tapatalk 4

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du känner ingen som jobbar som sjuksköterska?

Här kan man köpa, oklart vilket fäste det är för dem för sprutan på andra sidan. http://piercing.nu/product/173-nal.html

Salifert´s testsprutor är i vart fall samma som vi använder i vården, så får du en kanyl från vården går de på salifertsprutan.

Finns även andra suspekta sidor med namn som får en att tänka på väldigt starka människor som saluför det.

Är dock lite osäker på lagarna kring försäljning av kanyler. Verkar behövas vetrinärintyg/läkarintyg på de mer nogräknade siterna. Tullen vill nog veta om du tar in dem från annat land. Som sagt, snårig lagstiftning som jag inte kan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du känner ingen som jobbar som sjuksköterska?

Här kan man köpa, oklart vilket fäste det är för dem för sprutan på andra sidan. http://piercing.nu/product/173-nal.html

Salifert´s testsprutor är i vart fall samma som vi använder i vården, så får du en kanyl från vården går de på salifertsprutan.

Finns även andra suspekta sidor med namn som får en att tänka på väldigt starka människor som saluför det.

Är dock lite osäker på lagarna kring försäljning av kanyler. Verkar behövas vetrinärintyg/läkarintyg på de mer nogräknade siterna. Tullen vill nog veta om du tar in dem från annat land. Som sagt, snårig lagstiftning som jag inte kan.

Jag har en kompis som pluggar till sjuksyrra men hon kunde inte få tag i ngn förens nästa termin o då kan jag tänka mig att det är försent, då är väl hela karet fullt med "ogräs" men kanske skulle testa den där länken de såg ju lovande ut:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du har inget test som har en "vassare" variant av spruta , tex Mg ..

Med vänlig hälsning, Manne

Tyvärr så kastade jag en hel påse med gamla teste som följde med karet när jag köpte det o då fanns de flera såna sprutor, men jag kommer ju behöva fler tester så det är väl bara att sätta igång att handla. Tester och piercing nålar :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kanyler är ju lite känsligt och vad som är rätt laglig väg för att få en sån till glasrosutrotning kan man ju fundera över. Det är nog enklare att försöka få en kanyl av nån, lagligt eller inte så tror jag det blir minst krångel så. Närmast till hands är nog i så fall närmaste djurbonde, särskilt där det finns mjölkkor kan det ligga drivor av kanyler. Tyvärr så är ju halveringstiden på mjölkbönder sen lång tid tio år så det är inte så lätt att hitta såna. Det kan dock finnas även hos andra djurägare, jag har en hel kartong liggande till fåren, det var faktiskt billigare att köpa så än att köpa några enstaka.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...