bigm82 Postat 10 november 2013 Postat 10 november 2013 Tja, vad är det för spröt som finns bland mina knappar? Är det ngt att bry sig om eller bara låta de va kvar? Skickat från min GT-I9100 med Tapatalk 4 Citera
bigm82 Postat 10 november 2013 Författare Postat 10 november 2013 Ajdå, försöka få bort dem då eller? Tips på bra sätt, när de sitter mitt bland knapparna känns det som att det blir knivigare :-( Skickat från min GT-I9100 med Tapatalk 4 Citera
_Manne_ Postat 10 november 2013 Postat 10 november 2013 Håller med om glasroser , kanske en spruta med kokande vatten så kör du kanylen rakt in i rosen innan du trycker ut något vatten.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
bigm82 Postat 10 november 2013 Författare Postat 10 november 2013 Ok, ska försöka med det. Tack för snabba svar. :-) Skickat från min GT-I9100 med Tapatalk 4 Citera
bigm82 Postat 10 november 2013 Författare Postat 10 november 2013 Coolt!! Är det en vanlig laserpekare? Det verkar ju smidigt :-) Skickat från min GT-I9100 med Tapatalk 4 Citera
stigigemla Postat 10 november 2013 Postat 10 november 2013 Tänk på att om du speglar laserstrålen via rutan till ögat bränner den hål i ögat.Jag skulle inte våga. Citera
Lasse Postat 10 november 2013 Postat 10 november 2013 Jag tar mina med koncentrerad ättika och en liten spruta.MVH Lasse Citera
Guest Postat 10 november 2013 Postat 10 november 2013 Laser metoden känns sådär då glasrosor ofta har foten ganska djupt och får man ej kål på hela rosen är den snart där igen. Jag kör med ättika eller kokande vatten med citron i brukar fungera hjälpligt. Eller om dom sitter på ett bra ställa kalkpasta. Citera
bigm82 Postat 11 november 2013 Författare Postat 11 november 2013 Tror inte jag vågar mig på lasern, så det får nog bli en dödlig injektion istället:-) kan man köpa sprutor på apoteket?Skickat från min GT-I9100 med Tapatalk 4 Citera
Manks Postat 11 november 2013 Postat 11 november 2013 lasern är dessutom högenergilaser som är tveksamt om du får köpa/inneha/frakta helt lagligt i sverige. Kokande vatten är mitt tips. På kvällen när knapparna "gått och lagt sig" har jag utrota glasrosor i kolonin. lättare att se var den bor då Citera
Lasse Postat 11 november 2013 Postat 11 november 2013 Jag skrev Ättika, koncentrerad och de kommer inte tillbaka - det kan jag garantera dig Picko1MVH Lasse Citera
Guest Postat 11 november 2013 Postat 11 november 2013 Japps har samma erfarenhet kanyl in i munnen på dom sedan är dom borta. dock tycker jag det är svårt med små rosor Citera
bigm82 Postat 12 november 2013 Författare Postat 12 november 2013 Då återstår en fråga, vart får ni tag på kanyler? Jag har varit runt på stadens tre apotek o ingen säljer till privatpersoner. Skickat från min GT-I9100 med Tapatalk 4 Citera
krille 55 Postat 12 november 2013 Postat 12 november 2013 jag hr tagit en spruta från saliferttestet och sen snedskurit den rosa plastspetsen vass lite försiktigt Det funkar hyfsat i brist på annat Citera
salta wille Postat 12 november 2013 Postat 12 november 2013 Då återstår en fråga, vart får ni tag på kanyler? Jag har varit runt på stadens tre apotek o ingen säljer till privatpersoner. Skickat från min GT-I9100 med Tapatalk 4Jag kastade en drös med kanyler för ett bra tag sedan! Det skulle jag inte ha gjort!Annars så får du söka upp nån knarkarkvart o se om du får tag i en kanyl. Citera
bigm82 Postat 12 november 2013 Författare Postat 12 november 2013 ja det verkar ju inte bättre än att man måste börja knarka för då delar de väl ut dem gratis nävars men jag tänkte jag skulle försöka att skära till en spruta o se om det går. Men de är ju så små så jag är tveksam att det funkar skulle nog behöva ngt vassare. Citera
bigm82 Postat 12 november 2013 Författare Postat 12 november 2013 Det blev tyvärr inte speciellt vasst eller tillräckligt liten spets av en salifert spruta, så jag skulle behöva lite tips på vart man kan få tag på kanyler, eller om det är ngn som kan tänka sig att donera/sälja en Om man nu får skicka vassa saker med posten? Skickat från min GT-I9100 med Tapatalk 4 Citera
_Manne_ Postat 12 november 2013 Postat 12 november 2013 Du har inget test som har en "vassare" variant av spruta , tex Mg ..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Manks Postat 12 november 2013 Postat 12 november 2013 Du känner ingen som jobbar som sjuksköterska? Här kan man köpa, oklart vilket fäste det är för dem för sprutan på andra sidan. http://piercing.nu/product/173-nal.html Salifert´s testsprutor är i vart fall samma som vi använder i vården, så får du en kanyl från vården går de på salifertsprutan.Finns även andra suspekta sidor med namn som får en att tänka på väldigt starka människor som saluför det. Är dock lite osäker på lagarna kring försäljning av kanyler. Verkar behövas vetrinärintyg/läkarintyg på de mer nogräknade siterna. Tullen vill nog veta om du tar in dem från annat land. Som sagt, snårig lagstiftning som jag inte kan. Citera
bigm82 Postat 13 november 2013 Författare Postat 13 november 2013 Du känner ingen som jobbar som sjuksköterska? Här kan man köpa, oklart vilket fäste det är för dem för sprutan på andra sidan. http://piercing.nu/product/173-nal.html Salifert´s testsprutor är i vart fall samma som vi använder i vården, så får du en kanyl från vården går de på salifertsprutan.Finns även andra suspekta sidor med namn som får en att tänka på väldigt starka människor som saluför det. Är dock lite osäker på lagarna kring försäljning av kanyler. Verkar behövas vetrinärintyg/läkarintyg på de mer nogräknade siterna. Tullen vill nog veta om du tar in dem från annat land. Som sagt, snårig lagstiftning som jag inte kan.Jag har en kompis som pluggar till sjuksyrra men hon kunde inte få tag i ngn förens nästa termin o då kan jag tänka mig att det är försent, då är väl hela karet fullt med "ogräs" men kanske skulle testa den där länken de såg ju lovande ut:) Citera
bigm82 Postat 13 november 2013 Författare Postat 13 november 2013 Du har inget test som har en "vassare" variant av spruta , tex Mg ..Med vänlig hälsning, Manne Tyvärr så kastade jag en hel påse med gamla teste som följde med karet när jag köpte det o då fanns de flera såna sprutor, men jag kommer ju behöva fler tester så det är väl bara att sätta igång att handla. Tester och piercing nålar Citera
bigm82 Postat 13 november 2013 Författare Postat 13 november 2013 Glasrosor sprider sig ganska fort eller? Skickat från min GT-I9100 med Tapatalk 4 Citera
Bygert Postat 13 november 2013 Postat 13 november 2013 Kanyler är ju lite känsligt och vad som är rätt laglig väg för att få en sån till glasrosutrotning kan man ju fundera över. Det är nog enklare att försöka få en kanyl av nån, lagligt eller inte så tror jag det blir minst krångel så. Närmast till hands är nog i så fall närmaste djurbonde, särskilt där det finns mjölkkor kan det ligga drivor av kanyler. Tyvärr så är ju halveringstiden på mjölkbönder sen lång tid tio år så det är inte så lätt att hitta såna. Det kan dock finnas även hos andra djurägare, jag har en hel kartong liggande till fåren, det var faktiskt billigare att köpa så än att köpa några enstaka. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.