Gå till innehåll

Någon som provat Jebao´s nya dränkbara DC pumpar


Lasse

Rekommenderade inlägg

  • Svar 73
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Ser fantastiska ut, jag ser fram emot utömande recensioner när ni får hem de. Speciellt DC-3000 pumpen ser väldigt liten och söt ut. Även om jag såklart inte skulle nöja mig med något mindre än 12000 modellen. Mer är alltid mer i våra sammanhang ;-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kör lilla 3000 har bara positivt att säga om den. Mycket tystare än min gamla tunze silent 020. Kör den på halvfart faktiskt och upplever att jag då har ungefär samma fart som tunzen på max. Kvaliteten för dom pengarna kan jag absolut inte klaga på. Kontrollern funkar kanon med ett feed-läge som är kanon när man ska byta vatten :) Allt som allt är jag helnöjd med den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Den jag köpte 3000 liters kändes väldigt välgjord och bra - väldigt nöjd med den. Sedan får man ju ta hänsyn till priset också - jag gav väl ca 530 kronor inklusive frakt men exklusive moms. 670 kronor är inte farligt med tanke på att den jag ersatte kostade över 3000:-

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men altså, det här duger inte! MER text!

Tack :-)

Bilder med, massa bilder. Jag är för fattig för att köpa en egen just nu så det är upp till er att tillfredställa mina behov.

Hur känns plasten? Är den hård, tjock och fin eller känns de som ett paket tic-tac? Sladden, är den fin? Jag vill ha den som en nybakad lakritsrem. Lång och trevlig? Traffon, känns den bra? Jämfört med streampumparna, samma besvikelse eller har Jebao repat sig? Hur fungerar styrningen, är den steglös eller består av steg? Har för mig att den går i steg, är skillnaderna mellan stegen bra eller för grova?. Hur är anslutningarna?

Mer, mer mer! :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I förhållande till storlek - tung - vilket brukar betyda välbyggd och att det finns kraft. Plast är plast. Sladd innan kontakt - 1,5 m - lite för kort. Anslutningarna ok - trycksidan utrustad med en längre slangnippel i tre avdelningar - lätt att kapa till den slang man använder. Understa avdelningen passar till 25 mm PVC rör ( med hjälp av värmepistol på röret). 6 olika pumpfrekvenser. Tyst - lite sus på högsta nu i början.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I förhållande till storlek - tung - vilket brukar betyda välbyggd och att det finns kraft. Plast är plast. Sladd innan kontakt - 1,5 m - lite för kort. Anslutningarna ok - trycksidan utrustad med en längre slangnippel i tre avdelningar - lätt att kapa till den slang man använder. Understa avdelningen passar till 25 mm PVC rör ( med hjälp av värmepistol på röret). 6 olika pumpfrekvenser. Tyst - lite sus på högsta nu i början.

MVH Lasse

Har du den som retur i ditt Percula ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp - den går precis in i returfacket (på bredden). Sladden räcker till att montera styrenheten i underskåpet. Har gjort en special röranslutning till hålet som är för returen. Jag har satt en rörgenomgång där och gjort en rörkonstruktion som fördelar ut vattnet bakom och genom stenen. Hade först funderat på 6000 varianten men det var tur att jag nöjde mig med 3000. Kör den på nivå 4 (av 6)

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp - den går precis in i returfacket (på bredden). Sladden räcker till att montera styrenheten i underskåpet. Har gjort en special röranslutning till hålet som är för returen. Jag har satt en rörgenomgång där och gjort en rörkonstruktion som fördelar ut vattnet bakom och genom stenen. Hade först funderat på 6000 varianten men det var tur att jag nöjde mig med 3000. Kör den på nivå 4 (av 6)

MVH Lasse

vad bra. Då ska jag beställa en sådan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Japp - den går precis in i returfacket (på bredden). Sladden räcker till att montera styrenheten i underskåpet. Har gjort en special röranslutning till hålet som är för returen. Jag har satt en rörgenomgång där och gjort en rörkonstruktion som fördelar ut vattnet bakom och genom stenen. Hade först funderat på 6000 varianten men det var tur att jag nöjde mig med 3000. Kör den på nivå 4 (av 6)

MVH Lasse

Nu har jag fått hem pumpen. Hur har du kopplat in din?

Man skulle ju vilja ha den så här typ. Så utblåset går direkt ut i burken.

post-7239-14468931849133_thumb.jpg

Men då får den inte plats. Alltså får man ha den så här.

post-7239-14468931850078_thumb.jpg

Vilket betyder att jag måste ha en 90 Gradersvinkel. Typ sådan här.Kan det funka kanske?

post-7239-14468931850298_thumb.jpg

Måste få till det rätt på en gång då det inte e roligt å hålla på i Sumpdelen där det är trångt och bökigt + att jag får riva hyffsat mycket Ls. För att få ut röret ur "sumpen"

Tänkte även sätta ett T-Kors i akvariedelen med rör åt varje håll för bra flöde bakom stenen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...