Gå till innehåll

Någon som provat Jebao´s nya dränkbara DC pumpar


Lasse

Rekommenderade inlägg

  • Svar 73
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 4 veckor senare...
Nån som har koll på vad det är för storlek på gängorna på dc3000 (om man vill dra bara pvc-rör dvs)?

//NiXoN

Det följer med en slangövergång med tre olika mått (ca 15-20-25 mm). Vad jag läst mig till så är det bra att utnyttja den med en kort silikonslang för att inte fortplanta vibrationer till röret. Pumpen verkar riktigt fin, låter väldigt lågt. Vet inte exakt hur man mäter gängen men den är ca 32mm utvändigt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har tänkt prova koppla in den mot en kalkreaktor så det blir lite tajt med det befintliga utrymmet.

Om jag drar en direkt koppling med silikonslang så blir den så kort att den dämpande effekten riskerar minska/utebli.

Förhoppningen är dock att få det direktkopplat(kompakt) och relativt tyst.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som sagt vid testkörning i zinken på max fart var det mest ljud av vattnet. Är super nöjd så far och hoppas att skummaren är lika tyst och wp25 samt wp10 också är tysta när man får dem.

Om man mäter gängstigningen också så kanske man ser om det är en std gänga map M32 (grov eller finstigning).

//Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har kört min Jebao DC 11000 liter nu någon vecka och är mycket nöjd än så länge. Där är ett vinande ljud men det minskar hela tiden.

Det är ett väldans drag i pumpen och ja kör den nu bara på halvfart.

Jag trodde att den skulle minska betydligt mer än den gör till följd av tryckhöjden. Så att den håller verkligen mer flöde än den lovar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...

Min DC3000 har tuffat på - jag fick precis kalka av den då den stannade efter ett stopp.

Nu snurrar den på precis som innan dock.

Verkligen en prisvärd pump även om kontrollen är lite smeckig.

Jag har sett att det finns andra styrningar att köpa - kanske vore värt att prova.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min är pump snurrar på bra den också. Det har inte gått ett år en men ett par månader har det iaf gått.

Sen kan man ju förutsätt att man vågar klippa lite kablar och dona, koppla den till vilken PWM styrning på 1-5 volt man vill. Jag kommer koppla min till ett av PWM uttagen på min profilux för styrning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...