Lasse Postat 18 november 2013 Dela Postat 18 november 2013 HejBehöver byta min returpump ganska snabbt. Är inte så beroende på lyfthöjden (Är ca 40 cm som mest). Har tittat på den nya serien från Jebao - Jebao DC Water Return Pump. Framförallt den som heter DC-3000. Någon som har den och kan ge ett omdömme?MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 18 november 2013 Författare Dela Postat 18 november 2013 Vad är det här - inga svar efter hela 45 minuter - nåväl jag skickade iväg en beställning på en DC3000 i alla fall Jag är ju väldigt nöjd med WP25 i alla fallMVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jan-Erik Postat 18 november 2013 Dela Postat 18 november 2013 (ändrat) Har en DC6000 på väg från Hongkong, men lär tyvärr ta någon vecka minst innan jag kan recensera. Folk på reefcentral.com verkar dock överlag vara väldigt nöjda med dessa. Ändrat 19 november 2013 av Wiking Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alivedreamer Postat 18 november 2013 Dela Postat 18 november 2013 Hej LasseHar denna från fish-street: BOYU GX4P ECO VARIABLE PUMP WITH CONTROLLERKör den på lägsta läget och den låter inte mycket. Mer vatten och tystare än min aquabee 3000. Kört den i ca ett halvår inga problem ännu.MvhEric Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JNerelius Postat 18 november 2013 Dela Postat 18 november 2013 Har en DC6000 på väg från Hongkong. Men det dröjer nog minst 2-3 veckor innan jag får den. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 18 november 2013 Författare Dela Postat 18 november 2013 Bra - då får vi lite att recensera då om ett par veckor MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mikoto Postat 18 november 2013 Dela Postat 18 november 2013 Ser fantastiska ut, jag ser fram emot utömande recensioner när ni får hem de. Speciellt DC-3000 pumpen ser väldigt liten och söt ut. Även om jag såklart inte skulle nöja mig med något mindre än 12000 modellen. Mer är alltid mer i våra sammanhang ;-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
J_Green Postat 18 november 2013 Dela Postat 18 november 2013 Hej LasseJag har kört med en sån i snart 2 månader, helnöjd. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas84 Postat 18 november 2013 Dela Postat 18 november 2013 Kör lilla 3000 har bara positivt att säga om den. Mycket tystare än min gamla tunze silent 020. Kör den på halvfart faktiskt och upplever att jag då har ungefär samma fart som tunzen på max. Kvaliteten för dom pengarna kan jag absolut inte klaga på. Kontrollern funkar kanon med ett feed-läge som är kanon när man ska byta vatten Allt som allt är jag helnöjd med den. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Blåbert Postat 28 november 2013 Dela Postat 28 november 2013 Jaha, nu antar jag att det snart är dags för lite feedback? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 28 november 2013 Författare Dela Postat 28 november 2013 Ja det är det - fick den i måndags och satte in den igår. Tyst och den ger ett bra flöde - kör den för närvarande på 60 %MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Postat 28 november 2013 Dela Postat 28 november 2013 Funderar på 2 sådana 12000 modellen till min skummare samt som retur ium att man kan ställa dom. Hur känns kvaliten? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 29 november 2013 Författare Dela Postat 29 november 2013 Den jag köpte 3000 liters kändes väldigt välgjord och bra - väldigt nöjd med den. Sedan får man ju ta hänsyn till priset också - jag gav väl ca 530 kronor inklusive frakt men exklusive moms. 670 kronor är inte farligt med tanke på att den jag ersatte kostade över 3000:- MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Postat 29 november 2013 Dela Postat 29 november 2013 kanon låter bra:) man får ju 2 till 1/3 av priset för 1st klart man får ha lite översende Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Postat 29 november 2013 Dela Postat 29 november 2013 vart beställning av 2 st Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 29 november 2013 Dela Postat 29 november 2013 Ska du ha dom i det stora karet Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Postat 29 november 2013 Dela Postat 29 november 2013 japp jag ska ha en att driva min tf 300a och en som retur kommer ej gå på fulla muggar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mikoto Postat 29 november 2013 Dela Postat 29 november 2013 Men altså, det här duger inte! MER text! Tack :-) Bilder med, massa bilder. Jag är för fattig för att köpa en egen just nu så det är upp till er att tillfredställa mina behov.Hur känns plasten? Är den hård, tjock och fin eller känns de som ett paket tic-tac? Sladden, är den fin? Jag vill ha den som en nybakad lakritsrem. Lång och trevlig? Traffon, känns den bra? Jämfört med streampumparna, samma besvikelse eller har Jebao repat sig? Hur fungerar styrningen, är den steglös eller består av steg? Har för mig att den går i steg, är skillnaderna mellan stegen bra eller för grova?. Hur är anslutningarna?Mer, mer mer! :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 29 november 2013 Författare Dela Postat 29 november 2013 I förhållande till storlek - tung - vilket brukar betyda välbyggd och att det finns kraft. Plast är plast. Sladd innan kontakt - 1,5 m - lite för kort. Anslutningarna ok - trycksidan utrustad med en längre slangnippel i tre avdelningar - lätt att kapa till den slang man använder. Understa avdelningen passar till 25 mm PVC rör ( med hjälp av värmepistol på röret). 6 olika pumpfrekvenser. Tyst - lite sus på högsta nu i början.MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Olle Postat 29 november 2013 Dela Postat 29 november 2013 I förhållande till storlek - tung - vilket brukar betyda välbyggd och att det finns kraft. Plast är plast. Sladd innan kontakt - 1,5 m - lite för kort. Anslutningarna ok - trycksidan utrustad med en längre slangnippel i tre avdelningar - lätt att kapa till den slang man använder. Understa avdelningen passar till 25 mm PVC rör ( med hjälp av värmepistol på röret). 6 olika pumpfrekvenser. Tyst - lite sus på högsta nu i början.MVH LasseHar du den som retur i ditt Percula ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 29 november 2013 Författare Dela Postat 29 november 2013 Japp - den går precis in i returfacket (på bredden). Sladden räcker till att montera styrenheten i underskåpet. Har gjort en special röranslutning till hålet som är för returen. Jag har satt en rörgenomgång där och gjort en rörkonstruktion som fördelar ut vattnet bakom och genom stenen. Hade först funderat på 6000 varianten men det var tur att jag nöjde mig med 3000. Kör den på nivå 4 (av 6)MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Olle Postat 29 november 2013 Dela Postat 29 november 2013 Japp - den går precis in i returfacket (på bredden). Sladden räcker till att montera styrenheten i underskåpet. Har gjort en special röranslutning till hålet som är för returen. Jag har satt en rörgenomgång där och gjort en rörkonstruktion som fördelar ut vattnet bakom och genom stenen. Hade först funderat på 6000 varianten men det var tur att jag nöjde mig med 3000. Kör den på nivå 4 (av 6)MVH Lassevad bra. Då ska jag beställa en sådan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Järv Postat 29 november 2013 Dela Postat 29 november 2013 (ändrat) Jag funderar på att köra en sådan i det 500l akvariet jag planerar. Räcker en 3000l för den storleken eller borde jag köra på 6000 versionen? Ändrat 29 november 2013 av Järv Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Olle Postat 9 december 2013 Dela Postat 9 december 2013 Japp - den går precis in i returfacket (på bredden). Sladden räcker till att montera styrenheten i underskåpet. Har gjort en special röranslutning till hålet som är för returen. Jag har satt en rörgenomgång där och gjort en rörkonstruktion som fördelar ut vattnet bakom och genom stenen. Hade först funderat på 6000 varianten men det var tur att jag nöjde mig med 3000. Kör den på nivå 4 (av 6)MVH LasseNu har jag fått hem pumpen. Hur har du kopplat in din?Man skulle ju vilja ha den så här typ. Så utblåset går direkt ut i burken.Men då får den inte plats. Alltså får man ha den så här.Vilket betyder att jag måste ha en 90 Gradersvinkel. Typ sådan här.Kan det funka kanske?Måste få till det rätt på en gång då det inte e roligt å hålla på i Sumpdelen där det är trångt och bökigt + att jag får riva hyffsat mycket Ls. För att få ut röret ur "sumpen"Tänkte även sätta ett T-Kors i akvariedelen med rör åt varje håll för bra flöde bakom stenen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Postat 9 december 2013 Dela Postat 9 december 2013 Skulle absolut fungera Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.