stigigemla Postat 20 november 2013 Postat 20 november 2013 Vad är det för filformat som tar så mycket utrymme för så få pixlar?Provat med jpeg? Citera
DaTrucka Postat 20 november 2013 Postat 20 november 2013 Vet ej.Någon annan får gärna ta över då jag ska lägga mig nu och ska ut på vägarna tidigt imorgon.//Marko 'DaTrucka' (via mobil). Citera
Laggeman Postat 21 november 2013 Postat 21 november 2013 Nu blev det plötsligt väldigt konstigt.Skulle svara i en annan tråd och då blev det så här: Citera
Benighted Postat 21 november 2013 Författare Postat 21 november 2013 Hmm, var det bara en gång det blev så? eller är det så hela tiden? Intermittenta, och speciellt one-shot fel är i princip omöjliga att felsöka, och kan bero på tusentals olika saker antingen på server, nätverk eller klientsidan. Är det så att det fortsätter ske, så kommer jag titta mer på det, men annars så skriver jag in det på nätverksfelskontot, en .css som inte överförts korrekt eller så. Om du kan skriva vilken tid det skedde kan jag kolla i webbserverns logg ikväll och se om jag kan se nån error-trace där... Citera
Laggeman Postat 21 november 2013 Postat 21 november 2013 Det verkar ha varit en engångshändelse, då det inte blir så ifall jag går in i avancerat läge nu.Tog skärmdumpen 9:35 eller 9:36, beroende på hur lång tid det tog för mig att klistra in i paint och spara ner direkt efter. Citera
Keff^ Postat 28 november 2013 Postat 28 november 2013 Har också problem med att lägga in en avatar. Testat med PNG och JPG i alla möjliga kombos på storlek och pixlar. Aldrig mer än 150x150 Citera
Niklasberglund Postat 30 november 2013 Postat 30 november 2013 jag har samma problem, kan inte få in en avatar...jpg 120x120 px och 14,3kbfunkar inte alls:( Citera
Benighted Postat 30 november 2013 Författare Postat 30 november 2013 Hej, ska snoka lite i det, vad får ni för felmeddelande när ni försöker ladda upp en avatar?150x150px är max-storleken för en avatar, däremot ska det inte vara några problem att få in en 120x120 avatar... hmm Citera
Benighted Postat 30 november 2013 Författare Postat 30 november 2013 Borde vara fixat, testa igen! Citera
Niklasberglund Postat 30 november 2013 Postat 30 november 2013 inget annat än lysande!snabbt svar, snabbt ordnat:) Citera
freddi36 Postat 2 december 2013 Postat 2 december 2013 Inte helt hundra om jag ska lägga frågan här..menmen. Jag kan inte se folks avatarer under hem-menyn. Går jag in i en tråd ser det jättebra ut. Se bifogad skärmdump Citera
Benighted Postat 2 december 2013 Författare Postat 2 december 2013 Tack Fredrik, såg det precis själv med, innan jag såg ditt inlägg... Felet är inte direkt relaterat till uppdateringen, men det är ju inte lätt för er att veta, utan beror på att jag strukturerar om en (hel)del bakom kulisserna för att snabbare och lättare kunna installera uppdateringar när de kommer, för att täppa till säkerhetsluckor. Det är nånting jag jobbar med många timmar om dagen för tillfället så det är väldigt bra att ni uppmärksamma användare anmäler konstigheter ni ser, guld värt för att hitta "småsakerna" Citera
freddi36 Postat 2 december 2013 Postat 2 december 2013 Tack Fredrik, såg det precis själv med, innan jag såg ditt inlägg... Felet är inte direkt relaterat till uppdateringen, men det är ju inte lätt för er att veta, utan beror på att jag strukturerar om en (hel)del bakom kulisserna för att snabbare och lättare kunna installera uppdateringar när de kommer, för att täppa till säkerhetsluckor. Det är nånting jag jobbar med många timmar om dagen för tillfället så det är väldigt bra att ni uppmärksamma användare anmäler konstigheter ni ser, guld värt för att hitta "småsakerna" Och det uppskattar vi, tror inte man förstår (inkl mig själv) hur mycket jobb som ligger bakom Det konstiga är att vissas avatarer syns..? Citera
DaTrucka Postat 2 december 2013 Postat 2 december 2013 Det är flera som har problem med avatarer och profilbilder just nu.Jag har fått ett par PM om det.//Marko 'DaTrucka' (via Padda) Citera
Benighted Postat 2 december 2013 Författare Postat 2 december 2013 Nu borde de flesta avatarer synas? Citera
Benighted Postat 2 december 2013 Författare Postat 2 december 2013 Profilbilder, har problemet legat i att de inte kunnat ladda upp nya Marko? borde vara fixat i.s.f. Citera
freddi36 Postat 2 december 2013 Postat 2 december 2013 Japp, nu syns dom i "flödet" eller vad man kallar det, hem-menyn Citera
wrang Postat 3 december 2013 Postat 3 december 2013 Kommer upp en GIF bild då man klickar på smiley ikonen/Christian"Skrivet från en mobilenhet med Tapatalk"Edit:Men via Datorn så funkar det medrätt ikon. Nått Tapatalk felEdit 2Ash nu ser det it att funka ändå Citera
Lasse Postat 5 december 2013 Postat 5 december 2013 Fast jag klickar i rutan att jag skall stanna kvar kastas jag ut efter cirka en halvtimme. IE 11 och Win 8.1MVH Lasse Citera
Benighted Postat 5 december 2013 Författare Postat 5 december 2013 Hmm Lasse, hur hade du tänkt att det skulle gå, Win8 och IE, kan ju aldrig gå bra? Du har inte blockerat cookies på din webbläsare? För det låter väldigt mycket som ett cookie-problem... Citera
freguz Postat 5 december 2013 Postat 5 december 2013 Låter som ett klientproblem ja, jag har inte loggat in på flera veckor...Kolla dina cookie settings, om inte annat så lägg till denna sida i "trusted sites" eller vad det heter på svenska Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.