wrang Postat 17 augusti 2014 Postat 17 augusti 2014 Kör mer dolda kabel dragningar 😆 /Christian Citera
toompa Postat 17 augusti 2014 Postat 17 augusti 2014 Najs Ska bli kul o se hur resultatet blir Citera
Andreas N Postat 17 augusti 2014 Författare Postat 17 augusti 2014 Ja den sitter 45 grader riktat snett in i karet framifrån. Skall fixa kabel och sedan blir det till att löda Citera
Henric Postat 17 augusti 2014 Postat 17 augusti 2014 Ati hybridramp Skickas från min iPhone via Tapatalk Citera
Andreas N Postat 17 augusti 2014 Författare Postat 17 augusti 2014 Skulle säkert kunna köra 25 st leds på denna list och skulle ju då komma upp i 63w med de leds jag anv. Nu kör jag ju 18 vilket blir 45w vilket motsvarar ungefär 2 st 80w T5. Citera
Andreas N Postat 17 augusti 2014 Författare Postat 17 augusti 2014 Meningen med denna list är ju egentligen bara för att få ett fränt glimmer på kvällen då man bara kör ett par blårör. Effekt har jag så det blir över i T5 ramperna. Citera
stigigemla Postat 17 augusti 2014 Postat 17 augusti 2014 Du måste bygga in leddarna mot saltstänk. Annars håller det bara någon månad. Citera
Andreas N Postat 17 augusti 2014 Författare Postat 17 augusti 2014 Jag räknar med att det aldrig kommer något saltstänk där. Listen sitter ju jämsmed framrutan och utmed framkant är ju en 9cm bred glassarg. Citera
stigigemla Postat 17 augusti 2014 Postat 17 augusti 2014 Jag såg bilden. Men behöver du aldrig tvätta glaset under lysrören kanske det klarar sig. Citera
Andreas N Postat 30 augusti 2014 Författare Postat 30 augusti 2014 Ett av dagens inköp. Bild tagen 5 minuter efter jag stoppa i den så den är inte öppen maximalt än.Det mörka mellan det blå skall va lila men mobilen fick inte fram det. Citera
_Manne_ Postat 31 augusti 2014 Postat 31 augusti 2014 Nice! Hur stor eller liten är den ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Andreas N Postat 31 augusti 2014 Författare Postat 31 augusti 2014 Nice! Hur stor eller liten är den ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkDen är bland dom mindre han hade o den var 5,3 cm lång mätte jag till. Det fanns dom som var runt 7 med. Citera
_Manne_ Postat 31 augusti 2014 Postat 31 augusti 2014 Den är bland dom mindre han hade o den var 5,3 cm lång mätte jag till. Det fanns dom som var runt 7 med.Hoppas verkligen du klarar den i många år.. Vore härligt o se den när den surrar runt 25cm sträcket..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Andreas N Postat 31 augusti 2014 Författare Postat 31 augusti 2014 Ja verkligen. Det som jag nu har problem med är o få fram den gröna färgen på dom..... Hos Göran var den högra lysande grön men hos mig är den bara blå..... Man ser det inte på kortet men dom är otroligt färgrika.Skillnad i storlek mot min maxima Cook island Måste tillägga att burken de ligger i är bara tillfällig Citera
LN21 Postat 31 augusti 2014 Postat 31 augusti 2014 Hur länge har du haft den högra megafina musslan? Citera
Andreas N Postat 31 augusti 2014 Författare Postat 31 augusti 2014 Lite över ett år. Den här säkert vuxit ett par cm.Jag har ju även en crocea som äntligen börjat växa. Citera
ormet Postat 31 augusti 2014 Postat 31 augusti 2014 Men alltså herregud, 4 nya maxima? Som ser helt fantastiska ut .... jag är inte alls avis Vart får du tag på dem? Och ps du får ta å lära dig fota RAW så du får fram färgerna lite bättre så vi andra kan njuta till max. Har du en sån nertittare i akryl? De är tacksamma att använda när man fotar musslor! Citera
Andreas N Postat 31 augusti 2014 Författare Postat 31 augusti 2014 Kollade precis uppifrån och gud vad fina dom var... Måste ta o fixa en reef spy så ni får se dom som dom ser ut. De är köpta av Göran på ciklidhuset.Tog en bild när jag var där.Jag köpte den gröna som är i mitten av de tre övre.Den till vänster av de tre nedre köpte jag till min bror. Jag köpte bara 2 av de 4. Han hade tot 17st inne.Hade lätt kunnat ta med alla hem då alla var superfina. Citera
Andreas N Postat 5 september 2014 Författare Postat 5 september 2014 Gjorde iordning lerfat som jag la ett lager sand i till musslorna. Nu har de en ok boplats känner jag.Köpte även ett större fat för min stora maxima men kunde ej flytta den då den var som klistrad i underlaget. Citera
ikola Postat 5 september 2014 Postat 5 september 2014 Dessa musslor väcker ett grymt måste ha begär inom mig. Jag bara måste ha mer musslor. Citera
Andreas N Postat 5 september 2014 Författare Postat 5 september 2014 Klart du skall ha fler musslor Conny Jag kommer fylla på med 2-3 st i en snar framtid så skall du hålla jämna steg får du sätta fart Citera
ikola Postat 5 september 2014 Postat 5 september 2014 Det blir inte lätt detta.Får ta en resa söderut snart Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.