Andreas N Postat 22 september 2014 Författare Postat 22 september 2014 Att fota knappar är ju sinnessjukt svårt. Vissa blir ganska ok medans andra är omöjliga att fota.Kommer ett par försök.La in en order hos stig idag på 3st 20000k kall vita och 3st 10-12000k vita. Tänkte köra dessa ett par timmar om dagen för att ge knapparna mer än bara blått ljus. Citera
toompa Postat 22 september 2014 Postat 22 september 2014 Ja fota knappar är verkligen klurigt :/ Försökte ju hjälpa Anton o fota hans knappar men det blev bara skit Citera
Stefan molin Postat 23 september 2014 Postat 23 september 2014 Hej Andreas , hör av dig till Thomas , stefan Citera
Andreas N Postat 24 september 2014 Författare Postat 24 september 2014 En annan mussla som flyttat in.Den är ljusblå med svarta prickar i mitten och tonår ut med rosa-lila mantel med svarta prickar med en gul ring runt var pricck. Citera
bjomat Postat 24 september 2014 Postat 24 september 2014 Otroligt vad fina musslor du hittar! Grattis /Björn Citera
Andreas N Postat 24 september 2014 Författare Postat 24 september 2014 Ja musslor är fantastiskt fina och har ett högt vill ha begär . Dessa 3 senast köpta är från tonga , importerat av Niklas på Luddvika zooDe är bra storlek på och ligger runt 10cm storlek. Citera
Andreas N Postat 24 september 2014 Författare Postat 24 september 2014 Försökte fota en av mina finaste knappar men blev bara dynga. Lånar därför bilden från ett annat ställe där man ser hur snygg den verkligen är. Citera
ormet Postat 24 september 2014 Postat 24 september 2014 Får man vara så ofin att fråga vad du får ge för 10cm mussla från Tonga.Och vidare, är det odlade musslor från Tonga eller plockade från revet? Citera
Andreas N Postat 24 september 2014 Författare Postat 24 september 2014 De är odlade har jag för mig han sa. Jag vet ej om jag vågar säga vad jag gav då det var ett kompispris genom swereef som ordnade hela affären på ett förträffligt sätt. Om jag säger ca 1000:- ungefär Citera
Strikt Postat 24 september 2014 Postat 24 september 2014 Försökte fota en av mina finaste knappar men blev bara dynga. Lånar därför bilden från ett annat ställe där man ser hur snygg den verkligen är.Riktigt fin! Citera
wrang Postat 25 september 2014 Postat 25 september 2014 Vad kör du med för T5 rör idag?Såg att pasific Sun kommit med egna rör[h=5]New T5 tubes - BlueEX and Ultrawide UV![/h] Citera
Andreas N Postat 25 september 2014 Författare Postat 25 september 2014 Jag kör aqua science på de 4 vita och blandat ati , aqua science och narva Blue på de blå rören. Sedan har jag hängt upp led skenan med 18st 2w led. Köpte med 60° linser och det visade sig vara för snävt och gör att främre 25cm är mörkt när t5 slocknar. Väntar på 90° linser.Som ni ser på bilden är det bara blått i den bakre delen....Pasific suns rör tycker jag är lite dyra. Är ju samma pris som kz rör..... Citera
Andreas N Postat 25 september 2014 Författare Postat 25 september 2014 Något lyser bakom den blå acron gul har en ny innebörd... Citera
wrang Postat 25 september 2014 Postat 25 september 2014 Okey men hur blev de efter detta inlägget?Jag har ävent ett massivt cyano utbrott jag aldrig tidigare skådat. Hade cyano innan jag bytte rör med men inte lika mkt. Efter diskussion med Larry har jag tagit bort alla vita rör då de vita rören har rätt mkt rött ljus i sig som cyano gillar. Dessa 5 vita har jag ersatt med 3 blå + och 2st actinic i hopp om att cyanon minskar.Bytte du då tillbaka igen...Jag kör aqua science på de 4 vita och blandat ati , aqua science och narva Blue på de blå rören. Sedan har jag hängt upp led skenan med 18st 2w led. Köpte med 60° linser och det visade sig vara för snävt och gör att främre 25cm är mörkt när t5 slocknar. Väntar på 90° linser.Som ni ser på bilden är det bara blått i den bakre delen....Pasific suns rör tycker jag är lite dyra. Är ju samma pris som kz rör.....Får ej nått bra ljus över karet å funderar om jag måste byta MH lampa igen, men okey ljus på kvällen bara med led. På dagen är det som om inget blått syns alls då Mh lampan är igång.Kommer du fortsätta med T5 eller är du mer inne på bara led eller mer kombo som du börjat med Citera
Andreas N Postat 25 september 2014 Författare Postat 25 september 2014 Jag kommer köra på den kombo jag har ett tag till. Cyano bekymret fick jag bukt på genom byte av bakterier + att jag hällde i rätt mkt salpeter för att höjja näringsnivåerna. Citera
Andreas N Postat 26 september 2014 Författare Postat 26 september 2014 En närbild på en av nykomlingarna. Citera
Ted Camenius Postat 26 september 2014 Postat 26 september 2014 En närbild på en av nykomlingarna.Grymt snygg teardrop. Synd att jag inte kan ha några musslor pga alla kejsare. Misstänker att du hittat den hos niklas i Ludvika va?Följde med några i bilen hem idag dock inte till mitt kar. Man blir sugen..fick nöja mig med lite snygga sps istället. Citera
Andreas N Postat 26 september 2014 Författare Postat 26 september 2014 Jo de kommer från Niklas. Roligt att du fick med några SPSer hem iaf Enligt Anton fanns där bara en av 50 som var mönstrad som denna. Citera
Andreas N Postat 30 september 2014 Författare Postat 30 september 2014 De små maxima musslorna trivs och har bildat en ny hylla på skalet. Tog en bild på en av dom. Citera
alexochingencarina Postat 30 september 2014 Postat 30 september 2014 Härligt, har du blivit mussloman;) Citera
Daniell523 Postat 30 september 2014 Postat 30 september 2014 Försökte fota en av mina finaste knappar men blev bara dynga. Lånar därför bilden från ett annat ställe där man ser hur snygg den verkligen är.Hej Andreas.När du fraggar på denna goding så reservera frag till mig.Åker ofta till Falköping. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.