turboadde Postat 4 januari 2014 Postat 4 januari 2014 Det är jättetråkigt när ett företag som gör så bra lampor ska göra bort sig med en skitsupport. Tyvär har jag hört massa dåligt om deras support när det gäller trasiga lampor. Citera
osby0479 Postat 4 januari 2014 Postat 4 januari 2014 PS= Polskt Skrot, nää bara skojar, tråkigt när en support inte funkar, eller återförsäljaren tar tag i det ordentligt!Mina två har funkat felfritt, eller iaf den ena, den andra är så nya så kan inte uttala mig om den än, men vid uppstart va den i princip ljudlös! Citera
Maglofster Postat 4 januari 2014 Postat 4 januari 2014 Gissar på att dom har ganska ordentlig växtvärk. Citera
osby0479 Postat 4 januari 2014 Postat 4 januari 2014 Ja, tydligen ligger dom inte med ramper på lager utan tillverkar efter beställning! Citera
_Manne_ Postat 4 januari 2014 Postat 4 januari 2014 Ja, tydligen ligger dom inte med ramper på lager utan tillverkar efter beställning!Undra varför det är på det sättet, det är ju många ramper med exakt samma ledkluster a 75w..Ska bli intressant o se om PS "senaste" ramper blir en flipp eller flopp.. Om man nu ger ramperna ett år eller så..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Maglofster Postat 4 januari 2014 Postat 4 januari 2014 Jag kan tänka mig att man helt enkelt ser det som icke försvarbart ekonomiskt. Att ligga med lager på prylar med denna utvecklingstakt kan vara tufft att räkna hem. Risken är att man förlorar många sköna slantar på sitt lager. Men, någonstans finns ett "break even" och frågan är om dom inte börjar nå det snart. Risken är annars att man förblir en småspelare.Å andra sidan. Kollar man på Royal Exklusive så har dom enbart de absoluta storsäljarna i lager, resten byggs på beställning, 8 veckors leveranstid på en Dreambox. Så helt ovanligt är det nog inte att man jobbar så. Citera
osby0479 Postat 5 januari 2014 Postat 5 januari 2014 Lite av problemen ligger i att smt chippen tydligen har dom haft lite leverans problem med, så efterfrågan har varit rätt så stor på dessa skulle jag tro! Citera
ormet Postat 5 januari 2014 Postat 5 januari 2014 ATI bygger sina ledhybrider på beställning de med. I tyskland. Citera
Dykaren Postat 5 januari 2014 Postat 5 januari 2014 LED-panelerna tillverkas i Kina och leveranserna därifrån kan ju lätt strula. Utan paneler och med en massa beställningar så hamnar man snabbt efter med utleveranserna. Citera
_Manne_ Postat 5 januari 2014 Postat 5 januari 2014 Hans Vet du om resten av rampen också är Kina ?Tror att åtgången just nu världen över är stor.. Lite växtvärk som någon skrev tidigare kan stämmaMed vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Dykaren Postat 5 januari 2014 Postat 5 januari 2014 Nu ska det ju sägas att jag inte vet exakt hur deras försörjningskedja ser ut men de tillverkar inte panelerna själva även om de produktutvecklar själva.Det är nog olika var delarna kommer ifrån. Montering sker i Polen.Jag skulle tro att 95% av världens led tillverkas i Kina. Citera
Henric Postat 5 januari 2014 Postat 5 januari 2014 Hans, jag funderar på det som Reuben har råkat ut för med sin ramp. Om jag köper en ramp via dig och jag får problem, är det du som driver frågan mot supporten och fixar så att jag blir nöjd?Nu ska det ju sägas att jag inte vet exakt hur deras försörjningskedja ser ut men de tillverkar inte panelerna själva även om de produktutvecklar själva.Det är nog olika var delarna kommer ifrån. Montering sker i Polen.Jag skulle tro att 95% av världens led tillverkas i Kina. Citera
Dykaren Postat 5 januari 2014 Postat 5 januari 2014 Hans, jag funderar på det som Reuben har råkat ut för med sin ramp. Om jag köper en ramp via dig och jag får problem, är det du som driver frågan mot supporten och fixar så att jag blir nöjd?Absolut! Ibland är det kanske snabbare att prata direkt med tillverkaren för att få hjälp med felsökning, men kan även gå helt genom mig om man så önskar.Till moderatorer... kanske ska plocka bort dessa inläggen och ta det på PM istället? Citera
Maglofster Postat 5 januari 2014 Postat 5 januari 2014 Till moderatorer... kanske ska plocka bort dessa inläggen och ta det på PM istället?Än så länge ser jag inga problem med detta. Bra att få information om vad som gäller kring en viss vara. Citera
Dykaren Postat 5 januari 2014 Postat 5 januari 2014 Än så länge ser jag inga problem med detta. Bra att få information om vad som gäller kring en viss vara.Okej, tänkte så det inte blir säljsnack här. Men det är kanske läge att byta namn på tråden? Den handlar ju varken om Radion eller Hyperion R2. Citera
Dykaren Postat 5 januari 2014 Postat 5 januari 2014 Reuben, du får gärna rätta mig om jag har fel... men det mesta tyder väl på att problemen med din Pacific Sun var pga en transportskada, inte pga tillverkningsfel? Sen kunde det hela säkert hanterats på ett bättre sätt.... men jag har inga indikationer på att de nya SMT armaturerna ska ha mer kvalitetsproblem än andra. Citera
Reuben Postat 5 januari 2014 Postat 5 januari 2014 Reuben, du får gärna rätta mig om jag har fel... men det mesta tyder väl på att problemen med din Pacific Sun var pga en transportskada, inte pga tillverkningsfel? Sen kunde det hela säkert hanterats på ett bättre sätt.... men jag har inga indikationer på att de nya SMT armaturerna ska ha mer kvalitetsproblem än andra.Mycket möjligt, vågar värken säga ja eller nej, det var en skada på chassit till att börja med under frakten då den blev tappad, men ljudproblemet blev inte löst när jag skickade ner den, vilket jag skulle säga är en brist i deras kvalitetscheck.Löser man problem som detta smidigt tycker jag inte det spelar roll om 1/100 har problem när man får hem dem, men att det skall ta flera månader för att få en fungerande produkt från beställningsdagen, det är helt orimligt. Citera
Emil_kba Postat 5 januari 2014 Författare Postat 5 januari 2014 Reuben, tråkigt att höra din historia, men hur ser fortsättningen ut nu?jag får min ramp på måndag eller tisdag, ska bli skit kul! Citera
niki68 Postat 5 januari 2014 Postat 5 januari 2014 Varför tror ni att en butik här i Stockholm (vill inte säga vilken) har slutat sälja de lamporna , tänk bara ?!Seriösa företag HAR RÅD att byta ut på en gång med en ny lampa ,tänk om Reuben hade sitt akvarium redan igång med massor med levande. Citera
_Manne_ Postat 5 januari 2014 Postat 5 januari 2014 Reuben, tråkigt att höra din historia, men hur ser fortsättningen ut nu?jag får min ramp på måndag eller tisdag, ska bli skit kul!Måndag är en röd dag Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 5 januari 2014 Postat 5 januari 2014 Varför tror ni att en butik här i Stockholm (vill inte säga vilken) har slutat sälja de lamporna , tänk bara ?!Seriösa företag HAR RÅD att byta ut på en gång med en ny lampa ,tänk om Reuben hade sitt akvarium redan igång med massor med levande.Med ditt tankesätt så är Royal exklusiv ett oseriöst företag.. Kan nämna ett antal användare av deras produkter som blivit rejält sura med deras nonchalanta hantering o attityd..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Maglofster Postat 5 januari 2014 Postat 5 januari 2014 Man får nog tänka på att det är en hobby vi håller på med. Man kan nog inte ställa för höga krav då.Bara som ett exempel. När min ett år gamla Subaru STi rasade motorn tog det över en månad att få det fixat på garantin. Dessutom klantade verkstaden till det så det blev en massa följdfel och det tog totalt hela sex månader innan allt var bra igen. Visst, jag kommer inte någonsin köpa en Subaru igen, men att döma ut dom som bolag p.g.a av detta går inte. Det är fortfarande ett seriöst bolag. Citera
_Manne_ Postat 6 januari 2014 Postat 6 januari 2014 Jag skulle gissa att mer eller mindre Alla företag har klantat sig en o annan gång så håller med dig maglofster.. Man ska nog inte döma ut bara sådär.. Men visst får man en personlig åsikt som kan stanna för livet när man känner sig felaktigt behandlad på något sätt..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Reuben Postat 6 januari 2014 Postat 6 januari 2014 Man får nog tänka på att det är en hobby vi håller på med. Man kan nog inte ställa för höga krav då.Bara som ett exempel. När min ett år gamla Subaru STi rasade motorn tog det över en månad att få det fixat på garantin. Dessutom klantade verkstaden till det så det blev en massa följdfel och det tog totalt hela sex månader innan allt var bra igen. Visst, jag kommer inte någonsin köpa en Subaru igen, men att döma ut dom som bolag p.g.a av detta går inte. Det är fortfarande ett seriöst bolag.Hade din Subaru varit defekt när du fått den, hur glad hade du då varit ? Visst alla bolag klantar till det ibland, men uppmärksammar man inte detta så smiter de undan utan att behöva förbättra sig. I min branch jobbar vi mer eller mindre alltid med viten, skiter det sig med vår kvalite så får vi betala för det. Samma borde gälla i fler brancher vare sig det fär för hobbybruk eller inte. Säljer man en lampa för 15,000kr så skall man inte låta en tillbakalämnad produkt åka tillbaka till köparen med samma fel som den lämnades in för, inga ursäkter. Citera
Maglofster Postat 6 januari 2014 Postat 6 januari 2014 Hade din Subaru varit defekt när du fått den, hur glad hade du då varit ? Jag hade inte tagit emot den. I fallet med lampan hade jag inte heller tagit emot den. Det är ju ganska klassiskt med skadad elektronik att vissa fel visar sig först senare. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.