odel68 Postat 17 juli 2014 Författare Postat 17 juli 2014 Se vad korallerna tycker om dennamvh Ola. Citera
odel68 Postat 18 juli 2014 Författare Postat 18 juli 2014 Alltid roligt att testa ngt annat verkar vara lite hårda bitar i också men firrarna klapp det :smiley20:mvh Ola. Citera
odel68 Postat 21 juli 2014 Författare Postat 21 juli 2014 Har lite algblomning just nu, men trachyn trivs lite blåa bilder ..även varit lite duktig idag skaffat en vagn åt mina tillbehör,nu även hia hia nöjd slipper gnäll nu..Sist men inte minst 4:a veckor sem nu sköt om er nuså här kommer det att se ut ett tag mvh Ola. Citera
krille 55 Postat 21 juli 2014 Postat 21 juli 2014 Jag har semester. Åk till laholmsbukten så ska du få se på riktig algblomning Citera
_Manne_ Postat 22 juli 2014 Postat 22 juli 2014 Nice!! Ola! Softa på!Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
odel68 Postat 30 juli 2014 Författare Postat 30 juli 2014 60 liter vatten bytt 0,05 fosfat 0-1 nitrat algerna börjar ge sig lite grann även sjöhare inkopplad i kampen.Skaffa en ny mobil testar ngr fotoMed vänlig hälsning Ola... Citera
odel68 Postat 30 juli 2014 Författare Postat 30 juli 2014 Tack så mycket Sofie tog inte kort på algerna ;)men de börjar ge med sig får snåla ännu mer med maten mvh Ola. Citera
odel68 Postat 30 juli 2014 Författare Postat 30 juli 2014 Tack Jonas/Manne går rätt bra trots 28/29 grader i karet ngr förluster i putsarräka/eldräka tror även värmen tog min mussla:smiley13: värmen kunde dödat alger istället verkar som Cz cyanoclean funkar här Med vänlig hälsning Ola.. Citera
odel68 Postat 31 juli 2014 Författare Postat 31 juli 2014 Liten rättelse putsarräkan lurat mig igen var hundra på att den lämnat in men till min glädje var den vid liv Såg även min gröna korall som jag glömt namnet på fått blåa ögon har aldrig sett det innanMvh Ola.. Citera
Andreas_Lindholm Postat 2 augusti 2014 Postat 2 augusti 2014 Hej! Har missat ditt akvarium helt. Snyggt! Häfttig bild på korallen mvh ante Citera
odel68 Postat 2 augusti 2014 Författare Postat 2 augusti 2014 Satt och titta på karet rätt som dök snigeln upp och tog sig rakt emot mig rätt skoj att seOfrivilligs fraggen blir större och störreOkinawan nyfiken alltidHa en trevlig lördagkväll och sköt om er Med vänlig hälsning Ola.. Citera
odel68 Postat 2 augusti 2014 Författare Postat 2 augusti 2014 Tack Manne skördar lite gräs varje dag här ska nog ge med sig hoppas jag hur går ditt då? mvh Ola.. Citera
_Manne_ Postat 2 augusti 2014 Postat 2 augusti 2014 I kuben har jag gräs till en hel matta.. Tyvärr... Med vänlig hälsning, Manne Citera
odel68 Postat 3 augusti 2014 Författare Postat 3 augusti 2014 Tråkigt med allt gräset Manne hoppas det löser sig.Fick toppnotering i karet nyss2 clowner påpekar värmenpar sek senare här går ju inte att varavi drar..... hoppas värmen lugnar sig lite för karets skull detta är vid 20:30 ca Med vänlig hälsning Ola. Citera
Keller Postat 4 augusti 2014 Postat 4 augusti 2014 Jättesnyggt! Mja, värmen ger nog med sig tids nog och då kommer man sakna den. Jag kör frysta petflaskor i sumpen och det funkade ganska bra när man var hemma och kunde byta med jämna mellanrum. Nu är det värre dock. Nu ger det ju bara större svängningar om man slänger i ett par på morgonen och sen på kvällen när man kommer hem från jobbet. Citera
odel68 Postat 4 augusti 2014 Författare Postat 4 augusti 2014 Tackar:ler: har dragit ner på leden stängt T5: orna häller i osmos från en kall dunk i omgångar och petisar i sumpen mycket mer kan jag inte göra, första jag gör när jag stiger upp är att sätta tvärdrag i rummet jag har karet i.Som du säger så tar tyvärr värmen slut snart,ska iväg en repa till värmen på fredag är lite orolig ang tempen då ingen öppnar mm,men som tur är finns det folk på guiden som hjälper mig den veckan träffas i dagarna Daniel mvh Ola. Citera
odel68 Postat 5 augusti 2014 Författare Postat 5 augusti 2014 Har ju frågat innan angående problem med nya kirurger/dödsfall vid nyköp, friska i affären men ej lång livslängd här prickar på nolltid äter inte gömmer sig har tänkt i efterhand att de vart skadade med jack här och där kan det vara så att Dorisen jag har inte är så snäll som många tror hon är, har bara en kirurg så skadorna kan bara komma från den ska fsöka fånga Doris och låta henne gå i sumpen vid nästa nyinköp och släppa i alla samtidigt.Är det ngn annan som varit med om ngt liknande mvh Ola. Citera
alexochingencarina Postat 5 augusti 2014 Postat 5 augusti 2014 Har inte hört det för men min palett kan vara rätt aggresiv. Eller va innan mot min gula kirurg. Eller om det va tvärt om. Bråkade gjorde den med jämna mellanrum ändå! Citera
odel68 Postat 8 augusti 2014 Författare Postat 8 augusti 2014 Efter lite kamp lyckades jag fånga Doris hon får gå lite i sumpen nu.Trachy var hungriga i morse Trevlig helg allihopa mvh Ola. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.