odel68 Postat 2 november 2014 Författare Postat 2 november 2014 Testar en grön montipora syns inte riktigt på bilden men den är väldigt grön live Längtar till doserpumpen kommer lite orolig över ballingmetoden,fattar inte allt men här brukar vara många hjälpsamma på guiden;) mvh Ola. Citera
simon Postat 2 november 2014 Postat 2 november 2014 Snygg grön monti, och ett fint kar du har Ola! Citera
odel68 Postat 3 november 2014 Författare Postat 3 november 2014 Så nu är alla maxi tillbaka i färgerna igen bara en Gorgonia som inte vill slå ut nu känns bra annars.Tänkte ev bege mig till Växjöhållet i helgen Daniel jag behöver en kartläsare .Såg ena bubbletippen gjort en boll av sig själv Mvh Ola. Citera
odel68 Postat 4 november 2014 Författare Postat 4 november 2014 Blev farsdag ngr dagar tidigare i år hujeda mig med finesser och inställningar hur ska detta sluta mvh Ola. Citera
Lasse Postat 4 november 2014 Postat 4 november 2014 På fattighuset? - men med ett j-a snyggt akvarium.MVH Lasse Citera
Andreas_Lindholm Postat 4 november 2014 Postat 4 november 2014 Grymt akvarium! Vilka färger Läckra fiskar mvh ante Citera
Tribiani Postat 4 november 2014 Postat 4 november 2014 Så nu är alla maxi tillbaka i färgerna igen bara en Gorgonia som inte vill slå ut nu känns bra annars.Tänkte ev bege mig till Växjöhållet i helgen Daniel jag behöver en kartläsare .[ATTACH=CONFIG]120870[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]120871[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]120872[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]120873[/ATTACH]Såg ena bubbletippen gjort en boll av sig själv [ATTACH=CONFIG]120874[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]120875[/ATTACH]Mvh Ola.Japp. Jag tar med kartboken Citera
Laggeman Postat 4 november 2014 Postat 4 november 2014 Snyggt Ola. Nya leksaker är aldrig fel! Citera
odel68 Postat 8 november 2014 Författare Postat 8 november 2014 Så då var de första 5 l balling någonsin producerat på Bolmörtsvägen ;)Stort till alla som hjälpt mig ang detta för mig stora steg. Tack för sällskapet Jörgen/Daniel hoppas ni hade lika skoj som jag i dag detta får vi helt klart göra om sådana utflykter är alltid skoj,synd att bilen inte blev full var ju plats till fler/mer .Nåväl blev en skrapa som jag är grymt nöjd med också.Vi hörs trevlig helg mvh Ola. Citera
krille 55 Postat 8 november 2014 Postat 8 november 2014 så snyggt som ditt kar va innan måste det ju bli grymt nu. Det blir säkert jättebra. lycka till Citera
odel68 Postat 8 november 2014 Författare Postat 8 november 2014 Nu får balling en stå och gona till sig tills imorgon :nöjd:Glömde ju att det blev ett lite nyförvärv idag också en liten fin krabba tycker jag .Mvh Ola. Citera
odel68 Postat 8 november 2014 Författare Postat 8 november 2014 Haha då kommer de nog från samma leverantör fräcka filurer aldrig sett dem innan Med vänlig hälsning Ola. Citera
odel68 Postat 8 november 2014 Författare Postat 8 november 2014 Jag också fanns en häftig genomskinlig räka också som jag tyckte var tuff Med vänlig hälsning Ola. Citera
Mr Bulldogg Postat 8 november 2014 Postat 8 november 2014 Tack för en trevlig tur Ola/Daniel det får vi göra om någon gång igen. Citera
odel68 Postat 9 november 2014 Författare Postat 9 november 2014 Så där nu var de första balling dropparna i pytsade,blev en miss ang dunkarna de fick inte plats där jag tänkt;) så nu blir det till att bygga ett litet skåp till,det där lär inte godkännas när en viss person upptäcker detta.. Lägger ngn bild på karet nu,roligt att jämföra sedan. Tack för besöket innan dag Daniel och dunken du köpte åt mig mvh Ola. .Sista bilden kass laddade upp fel vet ej hur man tar bort den sorry . Citera
_Manne_ Postat 9 november 2014 Postat 9 november 2014 Karet ser bra ut.. Vacker liten mussla! Passa på o bygg lådan till dunkarna lite extra stor så annat bråte också kan få plats annars kanske det finns alternativa funkar som får plats på "rätt" ställe.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Strikt Postat 9 november 2014 Postat 9 november 2014 Fin mussla!Jag blandar balling i tre st 5 l dunkar (som jag gissar att du har) och sen häller jag över i tre 1,5 l flaskor som står i sumpskåpet. Tar lite mindre plats men behöver fyllas på var tredje vecka ungefär till mitt 270 l. Citera
Axxe Postat 9 november 2014 Postat 9 november 2014 Väldigt snyggt kar Krabban var otroligt fin, vad heter arten? Citera
odel68 Postat 9 november 2014 Författare Postat 9 november 2014 Tror krabban är Neopetrolisthes oshimai inte helt säker om det är fel får någon gärna rätta mig .Jo Manne bygger nog så stort det går kanske ev stoppa ner Hia-Hia där när hon är på sitt värsta humör ,Björn jag lurades lite på bilden skulle varit en dunk väs också har balling i fyra dunkar då Ca spökat lite här och Mg skött sig bättre så kan jag styra dem var för sig,jag köpte en 3×1,5:a l box men den blev för hög i sumpen tyvärr. Tack för era fina ord/tips allihopa mvh Ola. Citera
LN21 Postat 9 november 2014 Postat 9 november 2014 Va,,, var ni i närområdet och kom inte på fika?Nästa resa Ni tar häråt så slå en pling så kanske vi kar ses:)Du har ett riktigt kanonkar Ola! Citera
krille 55 Postat 9 november 2014 Postat 9 november 2014 ola såg inte innan att du skrev om genomskinliga räkan. här går en sån också Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.