Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat
Ok ska testa igen men tror inte det går det är ju släpp på ca 1cm på undersidan av glaset mot returpumpen ell det spelar ingen roll kanske mvh Ola

Få till ca 2cm åtminstone o sen ha tålamod någon dag o se vad som händer..

Tyckte sumpen var bra planerad o absolut stor nog.. Lite avis där faktiskt..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Postat
:woooow: tackar Manne menar inte det är fel på den har dragit ner sensorn lite till den hade nog glidit upp lite för jag var lat och bara tryckte ner den skulle ju lyfta på locket sa jag till dig, men så blev det inte nu är det gjort i varjefall tack för hjälpen avaktar ett par dagar mvh Odel.
Postat

Haha tålamod då får jag lära mig det,blev nog restnoterat dec 1968 -bok- tack för din hjälp och ha en skön helg Manne pma det andra vid ett tillfälle mvh Odel.

Postat
Tackar Manne, den var inte riktigt kass men den hade inte klarat sig länge till så jag slängde den imorse mvh Odel

Fungian?

Du vet att man aldrig ska slänga ut en döende fungia?

Den kan nämligen yngla av sig när den håller på att tyna bort, och vips så har man flera stycken, om man har tur.

Vänta helst ett par månader med att slänga ut skelettet.

//Marko 'DaTrucka' (via mobil).

Postat

Tack till Stig,Monica och Tommy som hjälpte mig att få hem min lille fisk:kram: tyvärr får nog bild vänta på lilla banangyltan då den försvann ner i sanden i ett nafs blev lite koraller också idag alla har inte sträckt sig ännu,Bubbletippen har kommit igång lite mvh Odelpost-6689-14468932653772_thumb.jpg

Postat

Tack Nicklas den var väldigt fin tycker jag välkommnade den med mycke mat ;)sköt om dig nu roligt att träffa dig också trots det blev kort visit/varsel mvh Odel.

Postat

Hej och trevlig helg allihopa här,kör lite på din linje Manne bytte 45 l vatten nyss med oceanrevsaltet tyckte det var lättlöst och vattnet blev klart snabbt mvh Odel.

Postat

Slår ephyllians alla huvuden ut fint.. Så låt den vara.. Lite varierat flöde på platsen är klart positivt så den inte ligger pressad på ett håll hela tiden utan kan svaja fint i flödet.. Då är du hemma..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Postat

Testa någon vecka och ser du ingen förbättring så kan du ju höja den lite.

Jag har en euphyllia som var blek rätt länge, bytte till starkare belysning och då kom färgerna.

Postat

Undrar om ett medel mot cyano är det ngn som testat detta har svårt att utläsa på den hur man ska blanda det också pga dålig ettiket är det bra/dåligt ? post-6689-14468932734671_thumb.jpgmvh Odel.

Postat

Inte läst något om detta medel. När jag hade som mest cyano så hittade jag däremot ultralife red slime remover. Det ska tydligen vara rätt snällt mot karet och dess invånare. Många som fick bra resultat med det.

Postat (ändrat)

Verkar som jag fått lite bukt med cyanon nu,är det ngn som vet vad korallen bakom fungian heter i första bilden post-6689-14468932781437_thumb.jpg tack för besöket Jörgen det var skoj att du hälsa på mvh Odel.

post-6689-14468932780793_thumb.jpg

post-6689-14468932781011_thumb.jpg

post-6689-14468932781235_thumb.jpg

Ändrat av odel68

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...