Gå till innehåll

Du vet att du är saltvattensakvarist när...


Vitamin

Rekommenderade inlägg

• du vet vem Eric Borneman är.

• Eric Borneman vet vem du är...

• du alltid går omkring med torra och nariga händer och underarmar, men alltid med våta strumpor.

• du vet skillnaden mellan nitrit och nitrat.

• du kan de kemiska beteckningarna för nitrit och nitrat.

• du kan förklara hela kvävekedjan.

• du kan förklara hela kvävekedjan och få folk att förstå den.

• du ser Hitta Nemo och undrar varför det inte finns nån skummare.

• du vet vad räkmix är.

• du brukar göra räkmix själv och kan receptet utantill.

• du uppfann räkmixen.

• du läser en jobbannons som söker en kemist och upptäcker att du har alla kvalifikationer trots att du läste humanistisk gren på gymnasiet.

• du använder fiskars latinska namn som lösenord på din dator.

• du funderar över hur tjocka glas man behöver i fönstren för att kunna göra om hela lägenheten till ett gigantiskt akvarium.

• du vet hur man räknar ut tjockleken på ovanstående glas.

• du har så tjocka glas i fönstren.

• du vet hur en ozonisator luktar när den brinner (till Petrol).

• du har så gott som alltid grus i duschen.

• du låter slangkopplingen sitta kvar på blandaren (du byter vatten oftare än du duschar).

• du har inga rena handdukar för de ligger under, i och framför akvariebänken.

• du önskar dig MH-lampor i julklapp.

• du ger bort fiskar i julklapp.

• dom har börjat känna igen dig i akvarieaffären, trots att du går till flera olika.

• då man inte kan komma till något nytt samhälle utan att undra om det finns någon bra Zoo-butik där som har ett bra fisk- och akvarie-utbud.

• när du av misstag råkar klunka i dig av mygglarverna som stod i tillbringaren i kylen en varm sommardag och du hade varit ute och jobbat i trädgården...

• du surfar saltvattensguiden på jobbet.

• din fru blir hysterisk över att något rör sig i kylen, och du förklarar att det bara är röda mygglarver.

• du så fort du får sitta vid en dator tar upp blocket.se och kollar alla akvarier till salu.

• du luktar på fingrarna efter att du matat fiskarna med den frysta maten och tycker att det luktar rätt gott.

• du smakar lite av den röda frysta maten - "bara för att testa".

• du hellre kollar på akvariet än på rullen som du och sambon hyrt.

• samtalsämnet akvarium tycks dyka upp i varje konversation du för.

• du börjar titta dig omkring i lägenheten och funderar på vilka möbler ni skulle kunna kassera till förmån för ett nytt kar.

• du får dåligt samvete när du står och steker fiskpinnar.

• du döper dina fiskar.

• det inte längre får plats disk på diskbänken eftersom den ockuperas av ett antal pajformer med artemia ägg för kläckning.

• inneförrådet sakta fylls av uttjänta men fullt fungerande lysrör som kan vara bra att ha om ett lysrör går över diskbänken/badrumsskåpet.

• alla böcker du köper handlar om akvaristik.

• du har kartonger med "massa bra att ha saker" i din källare. Man vet ju aldrig till vilket eller vilka kar du kan komma att behöva den där speciella mojängen du köpte eller hittade för tio år sen..'

• du är inne på ett postkontor och skall posta ett Sverigepaket på 25kg med LS i, varpå postkassörskan som måste lyfta paketet, frågar om det är sten i paketet, och du svara "japp" men det är inte vanlig sten, det är levande sten...

• du inte ens förstår att ovanstående mening är komisk

• det viktigaste argumentet för att skaffa större lägenhet, eller hus, är att du då kommer att få plats med fler och större akvarier.

• man bygger akvariet först och sen huset.

• du får besök pratar du stolt och intensivt om dina fiskar medans du sitter 20 cm från rutan och besöket tittar åt ett annat håll ett par meter där ifrån.

• du vaknar upp mitt i natten ur en mardröm att akvariebottenrutan spruckit.

• du går upp och kollar att allt är som det ska efter en sån hemsk dröm.

• sambon lämnar dig och säger, du bryr dig inte om mig! Bara dina fiskar!

• ens vänner tycker att man har blivit asocial och börjar snacka om fiskmissbruk, jag hajar inte vad dom menar.

• du går klädd i linne och shorts hela vintern (inomhus)

• ungarnas lärare ringer och undrar om klassen får komma på studiebesök!

• djuraffärsägaren vägrar fånga fiskarna du ska köpa, för du gör det bättre själv.

• du inte behöver några vattentester, utan du smakar på vattnet dagligen i stället.

• ordet bakterier ger positiva vibbar!

• sambon ber en rensa frysen på räkmix m.m. för att få plats med veckans lunch.

• grannarna undrar om det har öppnat ett solarium när MHn tänds.

• elbolaget ringer och tackar för att de slapp nedskärningar inför jul.

• du får en inbjudan till julfest av elbolaget.

• gatubelysningen flimrar till först kl 09:00 och sedan 21:00

• hyresvärden aviserar höjning av hyran pga. ökad förbrukning av vatten.

• man blir så till sig att man ringer det första numret man kommer ihåg och vrålar "jag har fått yngel!"

• man får frågan "vad ska vi ha till middag?" och svarar "kolla så den rör sig!" och pekar på en fisk

• man svarar på frågan "hur mår du?" med "jodå, alla fiskarna lever"

• du köper en kylanläggning på sommaren och använder den till att kyla akvariet.

• du blir intresserad av en tjej/kille bara för att hon har akvarier

• 99% av alla översvämningar beror på dina akvarium.

• försäkringsbolaget inte ens vill ha dig som kund.

• du fått VIP-kort av byggbolaget som byter ditt trägolv i finrummet 3ggr om året.

• du tyckte ovanstående punkter var roliga och vill skriva egna...

Allvarligt talat så tror jag att ganska många härinne känner igen sig! ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är väll en sak jag skulle vilja invända mot och det är att jag faktiskt inte har linne utan bara shorts!

I bästa fall!!

Tror varken grannarna mitt i mot eller frugan tycker man är speciellt sexig

när man kl sex på morgonen står i kallingarna eller spritt språngandes med en

3kg L-S i ena näven och en T5 armatur under andra armen för att man sen kl 04:35

legat och funderat hur det skulle bli om man flyttade upp en pelare till!!!!

Mvh Jens.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Haha. Fy fan avd många som stämmer.

• du vaknar upp mitt i natten ur en mardröm att akvariebottenrutan spruckit. <--- Den är värst och drabbade mig för två nätter sen. vaknade kallsvettig. Som tur var satte jag ihop akvarit med gaffatejp i drömmen, så det han bara rinna ut ungefär tio liter... men vilket meck det var att gaffa sidorna jämna...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

• Din flickvän säger att ni aldrig kommer kunna bo ihop, hon kommer inte tolerera din besatthet

• Du då beslutar att göra slut med ovanstående

• Du går och lägger dig när akvariet släcks, för då finns det ändå inget kul att titta på

• Du har ett par tusen kronor mer än dina vänner i inkomst och har alltid minst pengar

Edit: Kom på den här nu. (bor med tre kompisar)

• Moppen är i ditt rum eftersom det ändå alltid är du som behöver den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...