Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Har inte kikat så mycket på just denna doserpump, eller någon annan för den delen heller ;)

Finns det någon anledning att välja denna över en enklare 3-kanalare om man redan har en osmolator och tänker köra Balling?

Smidig programmering av dosering genom PC-mjukvaran jämfört med knappar och en liten display är väl det jag ser som främsta fördelen?

• Svar 277
  • Visningar 32,9k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat
Har inte kikat så mycket på just denna doserpump, eller någon annan för den delen heller ;)

Finns det någon anledning att välja denna över en enklare 3-kanalare om man redan har en osmolator och tänker köra Balling?

Smidig programmering av dosering genom PC-mjukvaran jämfört med knappar och en liten display är väl det jag ser som främsta fördelen?

Fem kanaler.

Postat

Där är ju som tidigare skrivits , 5 kanaler.. Ett tips är tex en kanal med kol källa.. Ett annat alternativ som kom i senaste mjukvaran är att du kan ha två kanaler som vattenbyte..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Postat

Jo 5 kanaler är jag medveten om. Det skulle ev vara kolkälla i framtiden då.

Får ta mig en funderare, rätt dyr denna.

Postat

Visst kostar den pengar.. Tycker ändå man får bra valuta för dom med denna grunka.. Speciellt när ATO kom in i den.. Sen är det inte fel att kunna sitta i soffan o ändra doseringarna på dom 5 kanalerna..

För min egen del så var det positivt med ljud larmet som man kan klicka i , i programmet så man blir varse om det när ATOn inte kan fylla upp tillräckligt.. Dvs tom osmosbehållare.. Ett plus för min egen del..

Postat

Mm, jag får ta mig en funderare. Det som lockar mest är helt klart mjukvaran och översikten.

Postat

Mjukvaran lockade mig med.. Kul när man uppdaterar med fler påkomna funktioner..

Postat

Jag gillade att man kan ha "strömknappen" på baksidan i läge 2 så att doserpumpen stänger av displayen osv och endå fortsätter som man ställt in :) slipper man ha den lysande när man som i mitt fall bara använder osmolatorn :)

Postat

Sensor larmet för "överfyllning" i sumpen e drygt . Men antar att det är något man kan stänga av i programmet ? Får kolla upp programmet när jag fått tummen ur och beställt en blåtand :)

Postat

Blåtanden asus kom idag ! Försöker samkoppla enheterna nu då vill den ha en länkningskod ?? Koden finns antingen på enheten eller i den medföljande dokumentationen . Jag hittar ingen ?

• 2 månader senare...
Postat

Får felmeddelande "high level eror" när jag ska koppla på ATO. Vad kan det vara jag gör för fel? På Tunze matar den ju på tills vattnet ligger i linje med sensorn. Har provat att sänka den under och sen över ytan. Någon som vet?

Tack på förhand.

Postat

Hur har du ställt aton i programmet ? Man sättet ju begränsningar där..

Postat
Hur har du ställt aton i programmet ? Man sättet ju begränsningar där..

Har inte satt några begränsningar vad jag kan se. Den funkar manuelt.

14743403885_b60f4d8b6c_z.jpgAto by sietses, on Flickr

• 1 månad senare...
Postat

Någon som använder den opticala sensorn till ATO? Vad exakt gör den ? Hur ska den ställas in osv? E det bara någon extra säkerhet ?

Postat

Om utloppet ligger högre än vattenytan i ATO, så borde häverten sluta.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

• 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.