JonasW Postat 9 maj 2014 Postat 9 maj 2014 Har inte kikat så mycket på just denna doserpump, eller någon annan för den delen heller Finns det någon anledning att välja denna över en enklare 3-kanalare om man redan har en osmolator och tänker köra Balling?Smidig programmering av dosering genom PC-mjukvaran jämfört med knappar och en liten display är väl det jag ser som främsta fördelen? Citera
alexochingencarina Postat 9 maj 2014 Postat 9 maj 2014 Har inte kikat så mycket på just denna doserpump, eller någon annan för den delen heller Finns det någon anledning att välja denna över en enklare 3-kanalare om man redan har en osmolator och tänker köra Balling?Smidig programmering av dosering genom PC-mjukvaran jämfört med knappar och en liten display är väl det jag ser som främsta fördelen?Fem kanaler. Citera
_Manne_ Postat 9 maj 2014 Postat 9 maj 2014 Där är ju som tidigare skrivits , 5 kanaler.. Ett tips är tex en kanal med kol källa.. Ett annat alternativ som kom i senaste mjukvaran är att du kan ha två kanaler som vattenbyte..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
JonasW Postat 10 maj 2014 Postat 10 maj 2014 Jo 5 kanaler är jag medveten om. Det skulle ev vara kolkälla i framtiden då.Får ta mig en funderare, rätt dyr denna. Citera
_Manne_ Postat 10 maj 2014 Postat 10 maj 2014 Visst kostar den pengar.. Tycker ändå man får bra valuta för dom med denna grunka.. Speciellt när ATO kom in i den.. Sen är det inte fel att kunna sitta i soffan o ändra doseringarna på dom 5 kanalerna.. För min egen del så var det positivt med ljud larmet som man kan klicka i , i programmet så man blir varse om det när ATOn inte kan fylla upp tillräckligt.. Dvs tom osmosbehållare.. Ett plus för min egen del.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
JonasW Postat 10 maj 2014 Postat 10 maj 2014 Mm, jag får ta mig en funderare. Det som lockar mest är helt klart mjukvaran och översikten. Citera
_Manne_ Postat 10 maj 2014 Postat 10 maj 2014 Mjukvaran lockade mig med.. Kul när man uppdaterar med fler påkomna funktioner..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Majki01 Postat 11 maj 2014 Postat 11 maj 2014 Jag gillade att man kan ha "strömknappen" på baksidan i läge 2 så att doserpumpen stänger av displayen osv och endå fortsätter som man ställt in slipper man ha den lysande när man som i mitt fall bara använder osmolatorn Citera
alexochingencarina Postat 11 maj 2014 Postat 11 maj 2014 Kan tillägas att den har temp med larm också. Citera
Majki01 Postat 11 maj 2014 Postat 11 maj 2014 Sensor larmet för "överfyllning" i sumpen e drygt . Men antar att det är något man kan stänga av i programmet ? Får kolla upp programmet när jag fått tummen ur och beställt en blåtand Citera
Majki01 Postat 15 maj 2014 Postat 15 maj 2014 Blåtanden asus kom idag ! Försöker samkoppla enheterna nu då vill den ha en länkningskod ?? Koden finns antingen på enheten eller i den medföljande dokumentationen . Jag hittar ingen ? Citera
_Manne_ Postat 15 maj 2014 Postat 15 maj 2014 1234Om jag mins rättSent from my iPhone using Tapatalk Citera
alexochingencarina Postat 25 juli 2014 Postat 25 juli 2014 Får felmeddelande "high level eror" när jag ska koppla på ATO. Vad kan det vara jag gör för fel? På Tunze matar den ju på tills vattnet ligger i linje med sensorn. Har provat att sänka den under och sen över ytan. Någon som vet?Tack på förhand. Citera
_Manne_ Postat 25 juli 2014 Postat 25 juli 2014 Hur har du ställt aton i programmet ? Man sättet ju begränsningar där..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
alexochingencarina Postat 25 juli 2014 Postat 25 juli 2014 Hur har du ställt aton i programmet ? Man sättet ju begränsningar där..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkHar inte satt några begränsningar vad jag kan se. Den funkar manuelt.Ato by sietses, on Flickr Citera
Majki01 Postat 25 juli 2014 Postat 25 juli 2014 Testa köra utan den opticala sensorn och se om den varnar så också Citera
Majki01 Postat 30 augusti 2014 Postat 30 augusti 2014 Någon som använder den opticala sensorn till ATO? Vad exakt gör den ? Hur ska den ställas in osv? E det bara någon extra säkerhet ? Citera
alexochingencarina Postat 30 augusti 2014 Postat 30 augusti 2014 Jag använder bara den. Den ska vara några mm under vattenytan. Citera
Majki01 Postat 30 augusti 2014 Postat 30 augusti 2014 (ändrat) Edit Ändrat 30 augusti 2014 av Majki01 Citera
Henric Postat 30 augusti 2014 Postat 30 augusti 2014 Om utloppet ligger högre än vattenytan i ATO, så borde häverten sluta. Skickas från min iPhone via Tapatalk Citera
Fabhellmyrs Postat 24 oktober 2014 Postat 24 oktober 2014 Har också beställt en från Drakfisken Ser fram att få den Verkar finnas mycket roliga funktioner Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.