Gå till innehåll

Belysning.


Tias/Frida

Rekommenderade inlägg

bygde idag om belysningen i en Guppy-tank, till två st T5 8W blev ganska bra.men jag råkade i all iver klanta till det en del och trampa söner "skydsplasten" som sitter över lysrören, vilket kanske inte är så bra.

ingen som har en sådan skydsplast som ligger i någon låda eller så som vill bli av med den för en billig peng??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Öhh. Skyddsplasten sitter på ovansidan av rören hoppas jag.. Så du inte menar den plexikåpan som sitter orginal på molly som sitter på undersidan av rören.. Den SKALL bort isåfall.. Den bryter juh ljuset.. Och det vill vi inte vara med om.. :).. Om du har armaturen från drakfisken eller liknande så är den tätad vid rören så fukt är inget som du behöver fundera över.. Det är ingen som har lurat på att slänga in MH.. Är gott sugen på att göra det i mitt hotell.. Bara för att.. Blir väl lite fläktar och så men WTF.. Det är coolt ljus med MH.. :)..

// Calle

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ingen som har lurat på att slänga in MH.. Är gott sugen på att göra det i mitt hotell.. Bara för att.. Blir väl lite fläktar och så men WTF.. Det är coolt ljus med MH.. :)..

Jo visst blir det snyggt med Mh över sitt Guppy hotell

http://www.nano-reef.com/gallery/data/500/medium/747716.jpg

http://www.nano-reef.com/gallery/data/500/medium/7477reef_shotz_170_1.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

jo jag menade plexit. böjde till en ny skiva här om dan. jag har inte köpt en färdig belysning utan byggde en egen för 80:- med dubbla 8W t-5 så det är allt annat än fukttätt. och fuktigt blir det på plasten så jag vågar nog inte ta bort den. men överväger nog att fixa starkare lyse. för det känns lite klent. men vet inte vad. MH?? hur kan det bli snygg design på det? är lite designfreak om jag skälv få säga det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om det är en armatur som inte är avsedd för akvarium så lär fukten krypa igenom en hemmagjord plexiskiva med största sanolikhet...

Jag hade nog satsat på att foga tätt.. Lätt att ta bort och göra om när ni vill byta lysrör om x-antal månader.

Jag tittade i en kåpa i ett 80l idag och man borde iallafall kunna få in 4 T5 rör och kanske sätta dit en liten datafläkt extra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...