Blåbert Postat 21 mars 2014 Postat 21 mars 2014 Det är ju så att det du will få ut av T5 i en hybridramp är främst en massa bra PAR och en god bas för färgåtergivning. Flouroscensen lär du kunna få från LED så att det räcker.Jag som skall köra med ATIs hybrid med åtta rör kommer dock att unna mig både Purple+ och Actinic Citera
xstream Postat 21 mars 2014 Postat 21 mars 2014 Jag har en smt 4x145w 4x80watt t5. Jag kör med giesmann lagoon och aqua science duo. Jag är nöjd men kör bara att 50% än på led så jag vet inte riktigt hur det blir ju mer jag ökar. Lyser gör det dock så det räcker och blir över. Citera
msen Postat 19 april 2014 Postat 19 april 2014 vad är det för avstånd mellan LED-klustrena på 3x145w? Citera
Majki01 Postat 1 juli 2014 Postat 1 juli 2014 Frågar här istället för att starta ny tråd. Jag fick ominstallera allt i datorn. Jag hittar belysningen via bluetooth "lägg till enhet" skriver in koden 1234. Den blir tillagd i mina enheter . Men den står bara som "ljus" färgad i enheter och tilldelar den ingen port . Se färg skillnaden på bild. Det funkar till doserpumpen men belysningen får ingen port :s Citera
Yodelking Postat 1 juli 2014 Postat 1 juli 2014 Har du installerat PC-programmet?Har du testat att ta bort den och lägga till igen?Annars testa att starta om datorn och se om den lossnar. Citera
Majki01 Postat 1 juli 2014 Postat 1 juli 2014 Jag har gjort allt avinstallerat och installerar programmet minst 5 gånger avinstallerat och installerar bluetooth minst 5 gånger lagt till och tagit bort den bland mina enheter osv osv Citera
Majki01 Postat 8 juli 2014 Postat 8 juli 2014 Börjar bli riktigt trött på det nu.. den blir inte tilldelad någon port.. så kan fortfarande inte komma in i den.. nu har jag till och med formaterat datorn och installerat om allt där. på bild 1 o 2 så har jag öppnat doserpump inställningar bredvid belysningen man ser ju skillnaden där... på 3 e bilden ser man "nyans""färg" skillnaderna på ikonerna doserpumpen som fungerar är mörkare liksom Citera
MagnusJ Postat 8 juli 2014 Postat 8 juli 2014 Vad händer om du avinstallerar doserpumpen och lampan, och försöker parkoppla med bara lampan? Blir det samma fel? För pumpen fungerar korrekt som jag förstår det? Citera
Majki01 Postat 8 juli 2014 Postat 8 juli 2014 Pumpen fungerar korrekt ! Det har jag testat . Blir samma fel . Så känns som att lampan inte skickar iväg rätt signaler till datorn . Eftersom lampan inte "erbjuder" några tjänster . Medans doserpumpen erbjuder com tjänst Citera
odel68 Postat 9 juli 2014 Postat 9 juli 2014 Jag laddade ner programvaran på Ps hemsida och skaffade Asus dongle som Yodel tipsa om men hos mig kommer det upp en fråga om jag vill parkoppla lampan under en flik som heter hantera bluetooth enheter mvh Ola. Citera
Andreas N Postat 6 augusti 2014 Postat 6 augusti 2014 Var och kollade på xstreams PS ramp igår. Blev sjukt impad av ljuset , bättre än något annat jag sett. Citera
brevix Postat 24 november 2014 Postat 24 november 2014 Läste någonstans att Pacific sun skulle komma med Wifi stöd till sina ramper .. någon som vet något om detta ? Citera
Yodelking Postat 24 november 2014 Postat 24 november 2014 De har pratat innan om att byta ut R2 datorn till R3 (wifi). Men det har aldrig blivit något med det.Nu har de en "Cube" på gång så att man kan styra pumpar och lampor över Wifi.Som jag förstått det, så ska du kunna stryra över en websida, dvs du behöver inte ens vara hemma.http://www.pacificsunusa.com/product/cube-bridge Citera
brevix Postat 24 november 2014 Postat 24 november 2014 vad är det för avstånd mellan LED-klustrena på 3x145w?den frågan är jag också intresserad av .. har två st förstärningsstag på mitt kar och vill helst inte att led-arna lyser genom dem Citera
brevix Postat 24 november 2014 Postat 24 november 2014 De har pratat innan om att byta ut R2 datorn till R3 (wifi). Men det har aldrig blivit något med det.Nu har de en "Cube" på gång så att man kan styra pumpar och lampor över Wifi.Som jag förstått det, så ska du kunna stryra över en websida, dvs du behöver inte ens vara hemma.http://www.pacificsunusa.com/product/cube-bridgeok ,men ser inte den praktiska användningen av att styra ramp mm över webben ??funkar det bra att styra rampen med OS xx exp Ipad eller är det win som gäller ?? Citera
_Manne_ Postat 24 november 2014 Postat 24 november 2014 Vi får verkligen hoppas att det blir en lösning där våra mobiler kan funka. Inkl diverse Plattor.. Hade gärna styrt både min Pandora och Kore5an med paddan.. Så man enkelt kunde fixa o trixa me inställningarna.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad Air 2 using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 24 november 2014 Postat 24 november 2014 Inte mycket att gå på vad grunkan egentligen ska göra utöver wi-fi kontakt..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad Air 2 using Tapatalk Citera
JonasW Postat 24 november 2014 Postat 24 november 2014 Här står allt ni söker: http://reefcentral.com/forums/showthread.php?t=2439819Det står bla detta: "That Wifi/Bt bridge allow us write native FULLY functional apps for Mac, iOS and any other TCP/IP enabled device(tablets, android phones, etc)."Så det ser lovande ut! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.