Gå till innehåll

jävla skit..


thomas5547

Rekommenderade inlägg

Hej,byt mera vatten,ju mera korallerna växer desto snabbare förbrukas alla spårämne,ett akvarie brukar funka nästan ett år med vanliga vatten byte,sedan kommer problemen då är finns inga reserver av någonting kvar,då räcker ett vatten byte bara någn dag innan allt är förbrukat igen.försök att ta reda på vad som går åt mest ,tippar på magnesium. kan även vara att kalkreaktorn går för lite,den behöver ökas i takt med att korallerna växer,Mvh Stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte en grön staghorn acropora och efter en vecka märkte jag att den ver väldigt blek på baksidan. Ett par dagar efter var det dags att flytta över den till mitt nya kar och efter några dagar så var den inte mycket bättre trots bättre ljus mm så en natt innan jag skulle gå och lägga mig så fick jag en inpuls att kika på korallerna med ficklampan och då ser jag en pytteliten krabba på en av grenarna den var nog inte mer än 2-3 mm stor och den satt och mumsade på polyperna. Jag snabbt efter en pincett och med ficklampan i munnen korallen i den en handen och pincetten i den andra lyckades jag till slut mosa kräket det första försöket misslyckades oc den pep ned i en litet hålla i korallen nere vid roten. Nu är den helt fantastiskt vacker och grönare än någonsin så det kan vara parasiterande små kräk som dödar många vackra acroporor. En annan orsak kan vara lågt KH , Hög temperatur, lågt eller för högt PH, Magnesiumet måste gå ner väldigt lågt för att ta kål på dem

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...