stigigemla Postat 8 augusti 2015 Postat 8 augusti 2015 Jag tycker det ser ut som ett bakterieangrepp. Det börjar ofta från ett sår. Citera
Tribiani Postat 27 september 2015 Författare Postat 27 september 2015 Karet tuffar på rätt bra. Har lite svårt att få tiden att räcka till så karet får den mest grundläggande skötseln för tillfället. Korallerna växer så sakta o inga dödsfall bland fiskarna och det är det viktigaste. Dock delar sig bubbletipanemonerna sig så jag blir tokig. Där är 7 för tillfället i olika storlekar. Citera
_Manne_ Postat 27 september 2015 Postat 27 september 2015 Någon närbild på rackarna som ynglar av sig ?ser bra ut Daniel.mvh Manne Citera
Tribiani Postat 27 september 2015 Författare Postat 27 september 2015 Mina blåser inte upp sina tentakler så det är kanske något som fattas. Ljus, mat eller rätt värden i vattnet. Där är faktiskt 8st för jag har en liten i sumpen också. Citera
_Manne_ Postat 27 september 2015 Postat 27 september 2015 Ser bra ut, bubblar dom sig någon gång alls ? Med Vänlig Hälsning Manne Citera
Tribiani Postat 27 september 2015 Författare Postat 27 september 2015 Ser bra ut, bubblar dom sig någon gång alls ? Med Vänlig Hälsning ManneInte vad jag har sett. Citera
odel68 Postat 27 september 2015 Postat 27 september 2015 Ser bra ut Daniel ;)hör av dig när du kan så får vi träffas ngn dag blev tyvärr ingen siliconslang igår, jädra ogräs de där bubblisarna mvh Ola. . Citera
Tribiani Postat 10 november 2015 Författare Postat 10 november 2015 En kanonbra hållare när man vill städa i akvariet. 1 Citera
bjomat Postat 10 november 2015 Postat 10 november 2015 Ja den där såg smidig ut. Vart hittar du den någonstans? Citera
Tribiani Postat 10 november 2015 Författare Postat 10 november 2015 En kompis har gjort den med en 3D skrivare. Det är kanon att vattnet rinner tillbaka ner i sumpen. Det går att hålla på längre än om man suger ut vattnet till en spann i samband med ett vattenbyte. Citera
bjomat Postat 10 november 2015 Postat 10 november 2015 Ah smart! En sån skulle kompisen säkert kunna sälja dyrt i saltvärlden Citera
Tribiani Postat 10 november 2015 Författare Postat 10 november 2015 Det går kanske att ordna. Kan alltid fråga honom om intresse finns. Citera
Tribiani Postat 16 april 2016 Författare Postat 16 april 2016 Det var ett tag sedan jag uppdaterade. Det rullar på i karet. De gröna trådalgerna är i stort sett borta. Lite bilder från ikväll. 4 Citera
Tribiani Postat 17 april 2016 Författare Postat 17 april 2016 Tack @Keller. Det går sakta framåt. Citera
odel68 Postat 17 april 2016 Postat 17 april 2016 Ser bra ut Daniel skönt algerna börjar ge med sig mvh Ola 1 Citera
Tribiani Postat 17 april 2016 Författare Postat 17 april 2016 Tack Ola. Ja det är skönt. Det har tagit lite tid. Jobbar på att hålla nere näringsvärdena. Några av korallerna som kommer från dig har tagit sig bra :). 1 Citera
bjomat Postat 17 april 2016 Postat 17 april 2016 Snyggt Daniel Kul att se din tråd uppdaterad! 1 Citera
Tribiani Postat 17 april 2016 Författare Postat 17 april 2016 Tack bjomat :). Karet behöver lite mer TLC. Citera
Tribiani Postat 1 augusti 2016 Författare Postat 1 augusti 2016 Håller på att byta ut gruset till mer finkornigt grus. Var även ner om Malmö i helgen och köpte två Acanthastrea plus en citrongylta (Halichoeres chrysus), tror jag att den heter. Jag ska ta en bild på den. 5 Citera
Tribiani Postat 4 augusti 2016 Författare Postat 4 augusti 2016 Här kommer bilden på Citrongyltan När jag kom in och skulle mata fiskarna ikväll blev jag helt chockad av att se en firre som jag inte har sett på flera månader. Trodde att den var död sedan länge. Den ser lite mager ut dock :(. Jag tror att min pistolräka lever fortfarande fast att jag inte sett den på ett helt år. Jag hör den dock vissa kvällar. Det smäller i karet. Det kan vara så att sandvändaren har blivit kompis med räkan. Jag bytte 50 liter vatten häromdagen så jag passade på att möblera om lite på botten. 5 Citera
Rameau Postat 4 augusti 2016 Postat 4 augusti 2016 Hur går du tillväga när du byter sand? Vilken trevlig överraskning med sandvändaren Citera
Tribiani Postat 4 augusti 2016 Författare Postat 4 augusti 2016 En del tog jag upp med en håv (de större stenarna), resten suger jag upp med en slang. Den nya sanden la jag i med hjälp av en liten burk så jag kunde hälla ut den väl nere på botten. Hoppas att sandvändaren vill äta lite ordentligt nu så den blir lite rundare. 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.