Alessandro Postat 6 mars 2014 Dela Postat 6 mars 2014 Har beställt en vortech mp 40, men har i efterhand läst att många klagar på ljudet ifrån den.Undrar om någon kan skicka en länk/säga om ljudet är verkligen så störande?Funderar om inte två 6095 med kontroll kan vara "bättre" Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JonasW Postat 6 mars 2014 Dela Postat 6 mars 2014 Aldrig hört en MP40 själv, men MP10es stannade inte mer än en dag i mitt kar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Alessandro Postat 6 mars 2014 Författare Dela Postat 6 mars 2014 Aldrig hört en MP40 själv, men MP10es stannade inte mer än en dag i mitt kar.Aj lät den så högt?.. =/ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mamadubba Postat 6 mars 2014 Dela Postat 6 mars 2014 Jag köpte tunze 6095 med kontroller och funderar fortfarande på om det var rätt val. Är inte på något sätt missnöjd med dem, de är i princip ljudlösa och flyttar en hel del vatten. Möjligheterna att ställa in dem i det medföljande programmet är väl sådär, finns lite olika inställningar men vortech verkar vara en bit före. De vortech pumpar jag har sett verkar flytta mer vatten och ha bättre inställningar.Så det är nog en smaksak, kan man leva med ljudet så är nog vortech rätt val. Vill man ha ett ljudlöst kar så är väl tunze bättre. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JonasW Postat 6 mars 2014 Dela Postat 6 mars 2014 Aj lät den så högt?.. =/Kort sagt, ja Har tre Jebao WP-25 (inte i samma kar, hehe) och de är riktigt tysta tycker jag. Inte som en Tunze med konstant flöde, men jag stör mig absolut inte på dom. Flyttar riktigt bra med vatten.Men mellan MP40 och Tunze 6095 så skulle jag utan att ha hört någon av dom, utan tvekan kört 6095. Trots en sämre kontroller. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 6 mars 2014 Dela Postat 6 mars 2014 Kör bl.a. Två mp4w es , absolut inte tysta pumpar men absolut dom bästa på alla andra sätt enligt mig.. Akilleshälen är ljudet tveklöst.. Nu ha jag en familj med 2 st 5åringar så tyst är det sällan här hemma.. Prioterar du tystnad så ta ett flertal mindre styrbara tunze istället.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Alessandro Postat 6 mars 2014 Författare Dela Postat 6 mars 2014 Klart uppskattar jag tysthet, men fråga är hur mycket dem låter egentligen? Ett kar blir väl aldrig riktigt ljudlöst, skummare, rampen och cirk. pump allt tillsammans kommer att skapa lite ljud... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
campokatt Postat 6 mars 2014 Dela Postat 6 mars 2014 Har två MP40 och hör mest lite från dom när dom varvar upp snabbt. Annars tycker jag det inte hörs nått från dom. Kör dom på max 75-80% Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Maglofster Postat 6 mars 2014 Dela Postat 6 mars 2014 Jag hade MP40 i mitt förra kar. Blev helt galen när jag skulle kolla på TV, jädrar vad det surret kunde störa. Ska dock antaligen skaffa en nu igen eftersom jag tycker pumpen är extremt bra. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltatrox Postat 6 mars 2014 Dela Postat 6 mars 2014 Jag kör 4 st 6095 med kontoller.Och jag valde dem istället för 2st mp40 pga ljudnivån.Det ända jag är missnöjd med, är att dem tar mer plats.mvh Thomas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 6 mars 2014 Dela Postat 6 mars 2014 Som synes.. Alla uppfattar "oljudet" olika.. Men ljud är där tveklöst.. Gör man allt annat runt karet "rätt" för att få det ljudlöst så långt det går så bör man överväga andra alternativ.. Men kolla i grannskapet om någon har/kör en vortech så du kan se/höra innan köp..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 6 mars 2014 Dela Postat 6 mars 2014 Mp10 har jag kört 3 st som alla varit helt tysta . Och jag e endå känslig för ljud och läst att andra tycker dom låter . Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
osby0479 Postat 6 mars 2014 Dela Postat 6 mars 2014 Har 2 MP40 i mitt nuvarande, kanske på 40% och dom hörs inte direkt, utan man får stå väldigt nära, allt annat är helt tyst, men ett svagt vinande kan höras, så allt är helt o hållet hur pass känslig du är!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Alessandro Postat 6 mars 2014 Författare Dela Postat 6 mars 2014 Får helt enkelt bjuda in mig till någon som har denna cirk.pump ( jag tar med mig fikabröd) Bor i Hammarbyhöjden. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Alessandro Postat 6 mars 2014 Författare Dela Postat 6 mars 2014 ang storleken ( l/h ) räcker det med en sådan om karet är 120*60*60 ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Maglofster Postat 6 mars 2014 Dela Postat 6 mars 2014 Beror på hur revet byggs samt hur mycket koraller som hindrar flödet. Men jag skulle säga att det är bättre med två och ett lägre flöde på dom så att det blir tystare. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 6 mars 2014 Dela Postat 6 mars 2014 ang storleken ( l/h ) räcker det med en sådan om karet är 120*60*60 ?Om revet är öppet så givetvis går det.. Men alltid roligare med två som kan samspela med varandra.. Jag körde två mp40 till 180*750*550 funkade kanon, så krut finns.. Nu efterhand som revet blir igenväxt så har jag byggt på med ett par nano tunze som komplement..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Alessandro Postat 6 mars 2014 Författare Dela Postat 6 mars 2014 Om revet är öppet så givetvis går det.. Men alltid roligare med två som kan samspela med varandra.. Jag körde två mp40 till 180*750*550 funkade kanon, så krut finns.. Nu efterhand som revet blir igenväxt så har jag byggt på med ett par nano tunze som komplement..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using TapatalkVisst skulle 2 st mp 40 sitta fint...men smakar det så.... funderar på att ha mp 40 på vänstra kortsidan och använda mina två tunze 6045 på höger kortsida/ på baksidan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Maglofster Postat 6 mars 2014 Dela Postat 6 mars 2014 Så hade jag, det funkar fint. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 6 mars 2014 Dela Postat 6 mars 2014 Visst skulle 2 st mp 40 sitta fint...men smakar det så.... funderar på att ha mp 40 på vänstra kortsidan och använda mina två tunze 6045 på höger kortsida/ på baksidan.Funkar alldeles utmärkt! Har du två 6045or så finns det ingen anledning till att inte använda dom.. Bra o billiga pumpar minst sagt..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DanneI Postat 6 mars 2014 Dela Postat 6 mars 2014 Mp40 kan låta en del, beror ju på hur man använder den, i vilket läge. Mp10 tycker jag är bland det tystaste jag hört. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Matthias_H Postat 6 mars 2014 Dela Postat 6 mars 2014 hej jag har två stycken mp 10 och jag störs inte alls av dom. Har dom inte riktigt på 100 % men 80-90 procent och tycker dom är väldigt tyst och då är jag väldigt kräsen av mig. viktigast är att man får centrerat dom exakt.Lycka till :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Alessandro Postat 7 mars 2014 Författare Dela Postat 7 mars 2014 'Har sett några youtube videos, klart den låter men inte så högt/mycket... Helt klart är att de olika inställningar och pumpens flöde/cirkulation verkar vara rätt så grymma! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
nike83 Postat 7 mars 2014 Dela Postat 7 mars 2014 har lyssnat på 2st MP40 och efter det så kommer inga Vortech pumpar in i mitt kar.det som talar emot Tunzen är att pumparna inte ger det flöde som de säger/lovar. test som gjordes (tror de var reef builders) så är Tunze många % under det angivna flödet. Vortech:en mer sanningsenlig gällande flöde. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Reuben Postat 8 mars 2014 Dela Postat 8 mars 2014 har lyssnat på 2st MP40 och efter det så kommer inga Vortech pumpar in i mitt kar.det som talar emot Tunzen är att pumparna inte ger det flöde som de säger/lovar. test som gjordes (tror de var reef builders) så är Tunze många % under det angivna flödet. Vortech:en mer sanningsenlig gällande flöde.har för mig dock att tunze kom tillbaka med det, och att det inte var så illa som det verkade egentligen. Finns säkert någon som hittar svarsartikeln.har haft både Tunze 6095or och Vortech i 10, 25 och 40 storlekar... Kommer aldrig komma en till vortech i mitt kar, hemskt ljud om man inte skall ha dem på halva effekten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.