slarvid Postat 6 mars 2014 Postat 6 mars 2014 Kan man ha för mycket cirkulation?sålde mitt ytterfilter och slängde i en tunze nano i mitt nano på 30liter. Ska strax byta kar till 52 liter plus sump så totalt 80liter typ. Är streamern för stark tro? Citera
mikoto Postat 6 mars 2014 Postat 6 mars 2014 Nej, det går inte ha för mycket. Men man kan ha för mycket riktad cirkulation. Rikta upp streamern mot ytan så kommer trycket fördelas ut över karet och då kommer det enbart vara positivt. Citera
Kjelle Postat 6 mars 2014 Postat 6 mars 2014 Börjar strömmen från pumpen och flytta sand är den för stark enligt min mening. Citera
slarvid Postat 6 mars 2014 Författare Postat 6 mars 2014 Om jag riktar den uppåt är det bra att flytta ner den lite va? Citera
freguz Postat 6 mars 2014 Postat 6 mars 2014 Är det 6015 så är den rätt brutal till 30 liters kan jag tänka mig men ingen fara så länge inte sand flyger iväg eller lps tappar vävnad Citera
stigigemla Postat 6 mars 2014 Postat 6 mars 2014 Sätt den nära ett hörn och rikta utblåset rätt mot rutan blåser den mot sig själv. På ett par cm avstånd blir det inte mycket kvar av flödet.I det större akvariet blir den bättre sedan. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.