alivedreamer Postat 19 maj 2014 Dela Postat 19 maj 2014 Hur lång slang har ni köpt? Jag vill ogärna köpa 2 dm och sedan bli tvungen att köpa 3 dm om ni förstår. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JonasW Postat 20 maj 2014 Dela Postat 20 maj 2014 Beror ju helt på hur långt du har till returröret om det nu är det som ska kopplas? Men jag skulle ha köpt 3dm då den blir lite mer flexibel.Oceanakvarium har bra pris på dessa! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ormet Postat 20 maj 2014 Dela Postat 20 maj 2014 Längre är bättre helt klart. Jag har nog 6dm. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Maglofster Postat 20 maj 2014 Dela Postat 20 maj 2014 Jag har 20 cm och det i kombination med en dc6000 är knäpptyst. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JonasW Postat 20 maj 2014 Dela Postat 20 maj 2014 Kör även jag med dc6000, hörs aldrig!Perfekt med ställbar DC-pump också då det är lättare att trimma in systemet för att få det tyst. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petnym Postat 20 maj 2014 Dela Postat 20 maj 2014 Mängden vibrationer från pumpen och dimensionerna på slangen spelar också in... Ju sladdrigare slang desto kortare slang för att dämpa en viss mängd vibrationer. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Alessandro Postat 20 maj 2014 Dela Postat 20 maj 2014 ni som har en dc6000 och skriver att den är knäpptyst, hör ni inte nån vinande ljud från pumpen?Fick min igår men det låter ...har iofs ca 7 cm silikonslang emellan pumpen och rören. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 20 maj 2014 Dela Postat 20 maj 2014 Jag har ingen slang mellan pump och rör, men så är det helt tyst och vibrationsfritt också. (*Edit, kom på att jag satte en dm slang ändå efter ett tag när jag höll på och ändrade om bland rören, så det sitter 10cm silikonslang.) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JonasW Postat 20 maj 2014 Dela Postat 20 maj 2014 Maxar jag den så börjar jag höra den (med skåpet öppet), men jag kör den på läge 2 eller 3 av max då det flödet räcker & blir över i min sump. Får plaskljud från både överrinningskammen samt bubbelfällan annars då det blir sån fart.I det läget så hörs den varken med skåpet öppet eller stängt, helt tyst.Har en DC3000 i min skummare, även den i läge 3 av max och den är också sjukt tyst då. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Alessandro Postat 20 maj 2014 Dela Postat 20 maj 2014 jag har den på läge 4, vill gärna ha högre än så...får köpa en dc 12000 och köra den på läge 2-3 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JonasW Postat 20 maj 2014 Dela Postat 20 maj 2014 Låter som bästa lösningen.De är ju inte så dyra trots allt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Alessandro Postat 20 maj 2014 Dela Postat 20 maj 2014 Ja, dock vet jag inte hur mycket en dc 12000 låter...kanske jag som är känslig för vissa ljud. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
lexwin Postat 20 maj 2014 Dela Postat 20 maj 2014 Fick min igår men det låter ...har iofs ca 7 cm silikonslang emellan pumpen och rören.Min erfarenhet av alla pumpar är att de tystnar lite efter ett par veckor (eller så är det så att man vänjer sig Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 20 maj 2014 Dela Postat 20 maj 2014 Kör med 2dm på en dc6000 samt en dc3000.. Båda går på runt halvfart.. Funkar kanon..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Blåbert Postat 20 maj 2014 Dela Postat 20 maj 2014 Låt slangen göra en mjuk böj på 90 grader så isolerar man ännu bättre Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alivedreamer Postat 20 maj 2014 Författare Dela Postat 20 maj 2014 Tackar! Många bra tips. Kommer köra med så lång som möjligt och en sväng. Har en Boyu GX4P som går att ställa på olika lägen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.