Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

• Svar 298
  • Visningar 37k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Populäraste inläggen

Populära bilder

Postat

Vad är det det dära "gallret" heter som du har vid avriningen för att undvika att sniglar ska krypa över? Är på jakt efter dem men vet ej namnet.

Postat
  • Författare
Vad är det det dära "gallret" heter som du har vid avriningen för att undvika att sniglar ska krypa över? Är på jakt efter dem men vet ej namnet.

Överrinningskam, från Triton i mitt fall.

Postat
Tror det är en membranventil såsom vi har diskuterat

ah!

Ja, den är i mm och funkar kanon! En blandning av inspiration från din gate valve och tips från JonasW tidigare i tråden. Min är inköpt på aqua-line.

Tusen tack för sista lilla vinkeln, du har som sagt en fragg på nån framtida läckerhet innestående :)

Ingen orsak! men stämmer priserna på membranventilerna? ... 600:- och uppåt?

Postat
  • Författare
ah!

Ingen orsak! men stämmer priserna på membranventilerna? ... 600:- och uppåt?

Oh yes. Tyvärr.

Postat
  • Författare

Picobellon har gått konstant i några dygn nu. Det går låååååååångsamt att droppfylla 300 liter vatten, känns nästan som ett test/straff nu när allt annat är klart för att köra igång...

Postat
  • Författare
Strikt du har ju i alla fall en hel del att flytta över när allt är klart =)

Jo det är sant men flytten blir av nov 2016 känns det som ;)

Postat
  • Författare

Fråga innan jag tok-scape:ar: Behöver man verkligen plexi under stenarna eller är det en överdriven försiktighetsåtgärd?

Postat

Behövs inte. Ska du ändå ha det, se verkligen till att du inte får grus eller dylikt under en platta.

Postat
  • Författare

Pinsamt dålig bild med paddan men nu är det i alla fall hjälpligt igång. Scapen slängde jag ihop i går kväll vid tolv, är inte helt hundra än men får duga ett tag. Nästa steg är att ta tag i sortering av alla sladdar, just nu är det ormbo...

9y6ana8y.jpg

• 2 veckor senare...
Postat
  • Författare

Det puttrar på, har problem med vad jag tror är dino på sanden. Eller så är det kiselalger. Eller nåt annat. Har blivit bågot bättre med ökat flöde och små vattenbyten för att "hävertage" ur skiten.

Har tillkommit en banggai, en splendidus samt en gramma loreto sedan uppstarten också. Och en rosa hystrix.

Min wellsophyllia/trachyphyllia älskar sitt nya svängrum och har spänt upp sig till ca 17 x 17 cm nu när inte rutor och stenar är i vägen längre.

re8u5eha.jpgqu9agetu.jpg

aty3ygu7.jpg

Postat

Ser bra ut karet,Gramma Loreto snygg firre :smiley20: snygg hystrix också har en likadan ;) Med vänlig hälsning Ola.

Postat
  • Författare
Ser bra ut karet,Gramma Loreto snygg firre :smiley20: snygg hystrix också har en likadan ;) Med vänlig hälsning Ola.

Ja, jag testade en gång tidigare i mitt gamla kar med en gramma som tyvärr blev ihjälstressad av acanthopsen. Men denna har klarat sig trots att den blev lite påhoppad i början.

Hystrixen köpte jag av Nike83, hade en gröngul från honom sen tidigare som växer på bra och lyser upp.

Postat

Hoppas denna klarar sig bättre visste inte det fanns grön/gul hystrix Tack för info,som du säger de lyser upp bra :smiley20: mvh Ola.

Postat

Snyggt Björn! Jag hämtade lite av samma Hysterix strax efter dig. Fick med mig av den gulgröna också =)

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.