Gå till innehåll

Strikts grunda rev


Strikt

Rekommenderade inlägg

Tror det är en membranventil såsom vi har diskuterat

ah!

Ja, den är i mm och funkar kanon! En blandning av inspiration från din gate valve och tips från JonasW tidigare i tråden. Min är inköpt på aqua-line.

Tusen tack för sista lilla vinkeln, du har som sagt en fragg på nån framtida läckerhet innestående :)

Ingen orsak! men stämmer priserna på membranventilerna? ... 600:- och uppåt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Pinsamt dålig bild med paddan men nu är det i alla fall hjälpligt igång. Scapen slängde jag ihop i går kväll vid tolv, är inte helt hundra än men får duga ett tag. Nästa steg är att ta tag i sortering av alla sladdar, just nu är det ormbo...

9y6ana8y.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Det puttrar på, har problem med vad jag tror är dino på sanden. Eller så är det kiselalger. Eller nåt annat. Har blivit bågot bättre med ökat flöde och små vattenbyten för att "hävertage" ur skiten.

Har tillkommit en banggai, en splendidus samt en gramma loreto sedan uppstarten också. Och en rosa hystrix.

Min wellsophyllia/trachyphyllia älskar sitt nya svängrum och har spänt upp sig till ca 17 x 17 cm nu när inte rutor och stenar är i vägen längre.

re8u5eha.jpgqu9agetu.jpg

aty3ygu7.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser bra ut karet,Gramma Loreto snygg firre :smiley20: snygg hystrix också har en likadan ;) Med vänlig hälsning Ola.

Ja, jag testade en gång tidigare i mitt gamla kar med en gramma som tyvärr blev ihjälstressad av acanthopsen. Men denna har klarat sig trots att den blev lite påhoppad i början.

Hystrixen köpte jag av Nike83, hade en gröngul från honom sen tidigare som växer på bra och lyser upp.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...