Gå till innehåll

Strikts grunda rev


Strikt

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...

Har blivit lite nyförvärv senaste tiden, bla ett efterlängtat stim med Chromis som är otroligt fina! Älskar hur färgen ändras beroende på var de befinner sig under belysningen. Min clownhona verkar gilla nya sällskapet också: Hon har lämnar då och då sin euphyllia och hanen för att istället simma runt med stimmet!

Idag fyndade jag även ett par fina Acro, färger stämmer någorlunda även om den tvåfärgade är något ljusare rosa.

post-7703-14468934342202_thumb.jpg

post-7703-14468934341925_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har fortfarande problem med Dino. Efter att tidigare nästan rensat ut det har det växt till sig igen på sanden. Ska köra några dagar igen med täta små vattenbyten och suga upp så mycket det går. Mitt omvända refugium är igång nu. Har PO4 0,05 och NO3 på låga 0,2 så valde att försöka höja på absolut trevligaste sätt, genom att skaffa en z. flavecens.

u5uhypyz.jpg

Sidobild

Ändrat av Strikt
misspellkng
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Små vattenbyten varje dag i en vecka var medicinen mot dino, plötsligt gav den med sig. Kanske refugiumet hade ett finger med i spelet med?

Sen ett underbart litet nytillskott som jag glömt namnet på. Någon som vill upplysa?

5yjega6a.jpg

Ändrat av Strikt
fel
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du köpt den på Triton, så har jag troligen moderkolonien.

turbinaria reniformis är namnet,

om din näringsnivå är låg så kommer hela korallen bli lika gul som polyperna.

/Janne

Det stämmer, där är den köpt! Vad kul att du såg den här posten och berättade om ursprunget! Näringsnivåerna är hyfsat låga så jag hoppas att den färgar om :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Ang. din 20w led till refugiumet.

Har Bauhaus annorlunda Kelvin/NM än andra led "bygglampor" som säljs av Jula etc?

Har ett par stycken från mitt bygge här så nyfiken om jag kan finna användning för dem sedan... :-)

Kollade på biltema och de jag såg hade fel kelvingrader i alla fall. Vet inte hur det ser ut hos andra återförsäljare, gick på tomtoms tips.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...